264. ALDIZKARIA - 2022ko abenduaren 30a - BEREZIA

1. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEA

1.1. XEDAPEN OROKORRAK

1.1.1. Foru legeak eta legegintzako foru dekretuak

37/2022 FORU LEGEA, abenduaren 28koa, Finantza-transakzioen gaineko Zergari buruzkoa.

NAFARROAKO FORU KOMUNITATEKO LEHENDAKARIA NAIZEN HONEK.

Aditzera ematen dut Nafarroako Parlamentuak onetsi duela honako:

FORU LEGEA, FINANTZA-TRANSAKZIOEN GAINEKO ZERGARI BURUZKOA.

HITZAURREA

Europar Batasunaren eremuan, lankidetza-prozedura indartu bat garatzen ari da, finantza-transakzioen gaineko zerga baten ezarpen harmonizatuari buruzko zuzentarau bat onartzeko. Espainiak ere parte hartzen du prozedura horretan.

Hala ere, zuzentarau hori egiteko prozesuan aurrera egiten den bitartean, Estatuan Finantza-transakzioen gaineko Zergari buruzko urriaren 15eko 5/2020 Legea onartu da, finantza publikoak finkatzeko helburuari laguntzeko eta zerga-sistemaren ekitate-printzipioa indartzeko, kontuan hartu behar baita izaera orokorrarekin zergapetutako eragiketak ez daudela inolako zergari lotutako zeharkako zergen esparruan.

Zergaren konfigurazioak gure inguruko legediek hartutako ildoari jarraitzen dio, eta, horrela, Europan karga horien koordinazio handiagoa lortzen laguntzen du.

Aipatutako 5/2020 Legean xedatutakoaren arabera, zergak Espainiako sozietateen akzioen kostu bidezko eskuratzea zergapetzen du, edozein izanik ere erosketa egiten den lekua eta eragiketan esku hartzen duten pertsonen edo entitateen egoitza edo establezimendua.

Lege horren beraren azken xedapenetako laugarrenak dioenez, "Estatuko Aldizkari Ofizialean" argitaratu eta hiru hilabeteko epean Hitzarmen Ekonomikoa egokitzea erabakiko da, 28/1990 Legearen bidez onetsitako Estatuaren eta Nafarroako Foru Komunitatearen arteko Hitzarmen Ekonomikoaren 6. artikuluan ezarritakoaren arabera.

Estatuaren eta Nafarroako Foru Komunitatearen arteko Hitzarmen Ekonomikoaren arabera (hitzarmen horri idazpen berria eman zitzaion urriaren 19ko 22/2022 Legean), Nafarroako Foru Komunitateak, Estatuko Administrazioak edo bi administrazioek ordainaraziko dute finantza-transakzioen gaineko zerga, likidazio-aldian lurralde bakoitzean egindako eragiketa-bolumenaren proportzioan. Proportzio hori zehazteko, kontuan hartuko da egoitza soziala lurralde erkidean edo foru lurraldean duten sozietateen akzioei dagozkien eragiketen zergaren zerga-oinarriak subjektu pasiboaren guztirako zerga-oinarriarekiko egiten duen ehunekoa.

Hitzarmen Ekonomikoaren idazketa berriarekin bat etorriz, finantza-transakzioen gaineko zergaren ordainarazpenean, Nafarroako Foru Komunitateak Estatuak une bakoitzean ezarritako arau substantibo eta formal berberak aplikatuko ditu.

Foru lege honen xedea da finantza-transakzioen gaineko zerga arautzea Nafarroako Foru Komunitatean.

Zergaren zerga-egitatea Espainiako sozietateen akzioak kostu bidez eskuratzean datza, eragiketan parte hartzen duten pertsonen edo entitateen egoitza edozein dela ere.

Horrenbestez, jaulkipen-printzipioa ezartzen da zergapetze-printzipio gisa, horrela finantza-bitartekarien deslokalizazio-arriskua murrizten delako, bizileku-printzipioarekin alderatuta. Kontuan hartu behar da Espainiako sozietateen akzioek zergak ordaindu behar dituztela, finantza-bitartekariaren egoitza edo establezimendua edo negoziatzen diren lekua edozein dela ere.

Halaber, lehen aipatutako akzioen adierazgarri diren gordailu-ziurtagiriek ere karga ordaindu beharko dute.

Hala ere, zerga ez da aplikatzen Espainiako sozietateen akzioen eskurapen guztietan; aitzitik, merkatu arautu batean negoziatzeko onartutako akzioak dituzten sozietateen akzioetara mugatzen da, transakzioa negoziazio-zentro batean egin ala ez, eta, gainera, 1.000 milioi eurotik gorako burtsako kapitalizazio-balioa duten sozietateen akzioetara. Atalase horren bidez lortu nahi da zergak ahalik eta gutxien eragitea merkatuaren likideziari, eta, aldi berean, bermatzea zergaren bilketa potentzialaren ehuneko oso handi bat lortuko dela.

Salbuetsita geratzen dira lehen mailako merkatuko eragiketa jakin batzuk, merkatuen funtzionamendu egokirako beharrezkoak direnak, enpresak berregituratzeko eragiketetatik edo desegite-neurrietatik datozenak, talde bereko sozietateen artean egiten direnak eta aldi baterako lagapenak.

Zergaren sortzapena ezartzen da zerga-oinarria eratzen duen kostu bidezko eskurapenaren xede diren baloreen gaineko idatzoharra, zergadunaren aldekoa, egiten den unean, bai idatzohar hori balore-kontu batean egiten denean, bai gordailu- edo zaintza-zerbitzua ematen duen finantza-entitate bateko liburuetan egiten denean, bai baloreen gordailuzain zentral baten erregistroetan egiten denean, edo entitate parte-hartzaileek egiten dituztenetan.

Zerga-oinarria kontraprestazioaren zenbatekoa da, transakzioari lotutako gastuak sartu gabe. Hala ere, arau berezi batzuk ezartzen dira baloreen eskurapena obligazio edo bonu bihurgarri edo trukagarriak, finantza-tresna deribatuak edo edozein finantza-tresna edo -kontratu betearaztearen edo likidatzearen ondorio den kasuetarako, bai eta egun berean egindako eskuratzeen eta eskualdatzeen kasuan ere.

Zergaren zergaduna baloreen eskuratzailea da. Oro har, eskurapen-agindua eskualdatzen edo betearazten duen finantza-bitartekaria da subjektu pasiboa, dela bere kontura jarduten duena (kasu horretan subjektu pasiboa izanen da, zergadun gisa), dela hirugarrenen kontura (kasu horretan, zergadunaren ordezkoa izanen da).

Azkenik, zergaren aitorpenari eta diru-sarrerari dagokienez, foru agindu bidez prozedura garatzea aurreikusten da, bai eta Espainian ezarritako baloreen gordailuzain zentral batek, subjektu pasiboaren izenean eta haren kontura, tributu-zorraren aitorpena eta diru-sarrera egiten duen kasuak ere. Horrela, automatizazio-maila handia lor daiteke kudeaketan.

Aurreko prozedura aplikatu ezin den kasuetarako, oro har, subjektu pasiboaren autolikidazio-sistema ezartzen da.

Ondorio horietarako, eta zergapetutako eragiketak egiten diren lekua edozein dela ere zergaren eraginkortasuna bermatzeko, araudian informazioa lortzeko aurreikusitako legezko tresna guztiak erabiliko ditu zerga administrazioak. Bereziki, nazioarteko itun eta hitzarmenetan aurreikusitakoak, bai eta Erkidegoaren altxorrean aurreikusitakoak ere, hala nola Kontseiluaren 2011ko otsailaren 15eko 2011/16/EB Zuzentarauan araututakoak. Zuzentarau hori fiskalitatearen arloko lankidetza administratiboari buruzkoa da eta 77/799/EEE Zuzentaraua indargabetzen du.

Era berean, prozedura bat sartzen da, autolikidazioan bertan modu arinean zuzentzeko behar ez bezala aitortutako eragiketak, aurreko autolikidazio batean sartutako kuotak eragin dituztenak, eta zuzenketa egin den autolikidazioaren emaitza ez da inola ere negatiboa izanen.

Azpimarratu behar da, orain arte azaldutakoaren arabera, arau-testu hau bat datorrela Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioari eta Foru Sektore Publiko Instituzionalari buruzko martxoaren 11ko 11/2019 Foru Legearen 129. artikuluan aurreikusitako premiaren, eraginkortasunaren, proportzionaltasunaren, segurtasun juridikoaren, gardentasunaren eta efizientziaren printzipioekin.

Arauak tributu baten sorrera arautzen du, eta, beraz, beharrezkoa da foru lege mailako arau baten bidez onartzea, maila txikiagoko beste arau-aukerarik kontuan hartu gabe. Foru lege berria tresna egokia da, eraginkortasunari dagokionez, bertan aurreikusitako politika ekonomiko orokorreko helburuak lortzeko: finantza publikoak sendotzeko helburuari laguntzea, eta tributu sistemaren ekitate-printzipioa indartzea, kontuan hartuta, oro har, tributaziopean jartzen diren eragiketak ez daudela inolako zergari lotutako zeharkako zergapetzearen eremuan.

Proportzionaltasunaren printzipioa ere betetzen da, lortu nahi ziren helburuak hertsiki lortzen saiatu baita, merkatu arautu batean negoziatzeko onartutako akzioak dituzten eta, gainera, 1.000 milioi eurotik gorako burtsako kapitalizazio-balioa duten Espainiako sozietateen akzioak eskuratzea bakarrik kontuan hartuta.

Segurtasun juridikoaren printzipioari dagokionez, arau-proiektua foru-ordenamendu juridikoarekin koherentea dela bermatu da.

Gardentasunaren printzipioari dagokionez, Nafarroako Aldizkari Ofizialean argitaratuko da eta, horretaz gainera, gardentasuna bermatuta geldituko da proiektua eta memoria Nafarroako Gobernu Irekiaren atarian ere argitaratuko baitira, entzunaldia emateko tramitean eta jendaurrean jartzeko tramitean daudenean herritarrek testu horiek ezagutzeko aukera izanen baitute.

Efizientziaren printzipioari dagokionez, saiatu da arauak ahalik eta administrazio-karga eta zeharkako kostu gutxien izaten eta baliabide publikoen arrazoizko erabilera sustatzen. Ildo horretan, zergadunei eskatzen zaizkien informazio- eta dokumentazio-eskakizunak behar-beharrezkoak dira zerga administrazioak haien jardueraren kontrol minimoa bermatzeko.

1. artikulua. Izaera, helburua eta aplikazio eremua.

1. Finantza-transakzioen gaineko zerga zeharkako zerga da, foru lege honetan aurreikusitako moduan akzioen eskurapenak zergapetzen dituena.

2. Zerga aplikatuko da erosketaren lekua eta eragiketan esku hartzen duten pertsonen edo entitateen egoitza edo establezimendua edozein dela ere.

3. Foru Komunitateari dagokio zerga ordainaraztea eta ikuskatzea, Estatuaren eta Nafarroako Foru Komunitatearen arteko Hitzarmen Ekonomikoaren 40 bis artikuluan ezarritako irizpideekin bat etorriz.

2. artikulua. Zerga-egitatea.

1. Zergapetuta egonen dira Espainiako nazionalitateko sozietateen kapital soziala ordezkatzen duten Kapital Sozietateen Legearen testu bateginaren 92. artikuluan zehaztutako kostu bidezko akzioen eskurapenak (testu bategin hori uztailaren 2ko 1/2010 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onetsi zen), honako baldintza hauek betetzen direnean:

a) Sozietateak bere akzioak Espainiako edo Europar Batasuneko beste estatu bateko merkatu batean negoziatzeko onartuta izatea, eta merkatu hori finantza-tresnen merkatuei buruzko Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2014ko maiatzaren 15eko 2014/65/EB Zuzentarauan aurreikusitakoaren arabera araututa egotea, edo zuzentarau horren 25.4 artikuluan xedatutakoaren arabera hirugarren herrialde bateko merkatu batean.

b) Sozietatearen burtsako kapitalizazio-balioa, erosi aurreko urteko abenduaren 1ean, 1.000 milioi eurotik gorakoa izatea.

Apartatu honetan aipatzen diren eskurapenak zergari lotuta egonen dira, alde batera utzita negoziazio-zentro batean egiten diren, aipatutako zuzentarauaren 4.1.24 artikuluan definitzen den bezala; beste edozein merkatu edo kontratazio-sistematan; barneratzaile sistematiko baten bidez, urriaren 23ko 4/2015 Legegintzako Errege Dekretuak onartutako Balore Merkatuaren Legearen testu bateginaren 331. artikuluan definitzen den bezala; edo kontratatzaileen arteko zuzeneko akordioen bidez.

2. Honako hauek ere zergapetuko dira:

a) Balore negoziagarrien kostu bidezko eskurapenak, horiek eratzen direnean 1. apartatuan aipatutako akzioen adierazgarri diren gordailu-ziurtagiriekin, balore horien entitate jaulkitzailearen establezimenduaren lekua edozein dela ere.

Hala ere, ez dira zergari lotuta egonen aurreko paragrafoan aipatutako baloreen jaulkipenerako bakarrik egindako akzio-erosketak. Era berean, ez dira zergari lotuta egonen a) letra honetan aipatzen diren gordailu-ziurtagirien eskurapenak, eskuratzaileak adierazten dituzten akzioak ematearen truke egindakoak, ez eta gordailu-ziurtagiri horiek ezerezteko egindako eragiketak ere, adierazten dituzten akzioak titularrei emanez.

b) Artikulu honen 1. apartatuan eta paragrafo honen a) letran aipatutako baloreen eskuratzeak, baldin eta obligazio edo bonu bihurgarri edo trukagarriak, finantza-tresna eratorriak edo edozein finantza-tresna betearaztearen edo likidatzearen ondorio badira, edo azaroaren 10eko EHA/3537/2005 Aginduaren (Balore Merkatuari buruzko uztailaren 28ko 24/1988 Legearen 27.4 artikulua garatzen duena) bigarren artikuluaren 1. apartatuaren laugarren paragrafoan definitutako finantza-kontratuak gauzatzearen edo likidatzearen ondorio badira.

3. artikulua. Salbuespenak.

1. Zerga ordaintzetik salbuetsita egonen dira honako akzio eskurapen hauek:

a) Akzioak jaulkitzearen ondoriozko eskurapenak.

Era berean, balore horiek sortzeko bakarrik jaulkitako akzioak adierazten dituzten eta 2.2.a) artikuluan aipatzen diren gordailu-ziurtagiriak jaulkitzetik eratorritako eskurapenak salbuetsita egonen dira.

b) Akzioak saltzeko eskaintza publiko batetik eratorritako eskurapenak, inbertitzaileen arteko hasierako kokapenean, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2017ko ekainaren 14ko 2017/1129 (EB) Erregelamenduan eta urriaren 23ko 4/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartutako Balore Merkatuaren Legearen testu bateginean definitzen den moduan.

c) Aurreko a) eta b) letretan aipatutakoen aurretik egindako eskurapenak, jaulkitzaile edo eskaintzaileek akzio horiek azken inbertitzaileen artean azken banaketa egiteko asmoz kontratatutako jartzaile eta aseguratzaileek izaera instrumentalarekin egindakoak, bai eta jartzaile gisa dituzten betebeharrak betez eta, bereziki, hala badagokio, eragiketa horien aseguratzaile gisa egindako eskurapenak ere.

d) Prezioak egonkortzeko ardura duten finantza-bitartekariek Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2014ko apirilaren 16ko 596/2014 (EB) Erregelamenduan (merkatu-abusuari buruzkoa, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2003/6/EE Zuzentaraua eta Batzordearen 2003/124/EE, 2003/125/EE eta 2004/72/EE zuzentarauak indargabetzen dituena) jasotako aurreikuspenen araberako egonkortze-enkargu baten esparruan egindako eskurapenak, burtsan akzioak onartzearen testuinguruan.

e) Erosketa- edo mailegu-eragiketetatik eta kontrapartida zentraleko entitate batek edo baloreen gordailuzain zentral batek zerga honi lotutako finantza-tresnen gainean egindako gainerako eragiketetatik eratorritako eskuratzeak, bakoitzari dagozkion eginkizunak betez konpentsazioaren edo baloreen likidazio eta erregistroaren eremuan.

Letra honetan sartzen dira kontrapartida zentraleko entitatearen berezko nobazio-eragiketak, bai eta likidazioaren akats baten ondoriozko berrerosketa-eragiketa baten esparruan egindako eragiketak ere, Europar Batasunean baloreen likidazioa hobetzeari eta baloreen gordailuzain zentralei buruzko Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2014ko uztailaren 23ko 909/2014 (EB) Erregelamenduaren arabera, zeinaren bidez 98/26 (EE) eta 2014/65 (EB) zuzentarauak eta 236/2012 (EB) Erregelamendua aldatzen baitira.

f) Finantza-bitartekariek, akzioen jaulkitzailearen kontura eta likidezia-hornitzaile gisa dituzten eginkizunak betez, Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalaren apirilaren 26ko 1/2017 Zirkularrean eskatutako baldintzak betetzen dituen likidezia-kontratu baten bidez egindako eskurapenak, baldin eta haien helburu bakarra bada eragiketen likidezia eta akzioen kotizazioaren erregulartasuna erraztea, Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2014ko apirilaren 16ko 596/2014 (EB) Erregelamenduan (merkatu-abusuari buruzkoa) aurreikusitakoaren arabera onartutako merkatu-praktiken esparruan.

g) Merkatua sortzeko jardueren esparruan egindako eskurapenak.

Ondorio horietarako, halakotzat hartzen dira inbertsio-zerbitzuetako enpresa baten, kreditu-entitate baten edo hirugarren herrialde bateko entitate baliokide baten jarduerak, baldin eta negoziazio-zentro bateko edo hirugarren herrialde bateko merkatu bateko kide badira eta Europako Batzordeak haren esparru juridikoa eta gainbegiratze-esparrua baliokidetzat jo baditu, entitate horietako edozeinek bere konturako bitartekari gisa jarduten badu, negoziazio-zentro baten barnean edo kanpoan negoziatutako finantza-tresna bati dagokionez, honako modu hauetakoren batean:

1. Aldi berean, antzeko magnitude eta baldintza lehiakorreko salerosketako kotizazio irmoak iragarriz, eta, horrela, merkatuari erregulartasunez eta etengabe likidezia emanez.

2. Ohiko jardueraren esparruan, bezeroek hasitako aginduak betez edo bezeroek egindako salerosketa-eskaerei erantzunez.

3. 1. eta 2. zenbakietan aipatzen diren jarduerak gauzatzearen ondoriozko posizioak betez.

Salbuespen hori aplikatuko da, halaber, letra honetan aurreikusitako modu berean, eskurapenen xedea 2.2.a) artikuluaren lehen paragrafoan aipatutako baloreak direnean.

h) Talde bereko entitateen artean akzioak eskuratzea, Merkataritza Kodearen 42. artikuluaren arabera.

i) Bat-egite, zatiketa, aktibo-ekarpen, balore-truke eta Europako sozietate edo kooperatiba-sozietate baten egoitza soziala Europar Batasuneko estatu kide batetik beste batera aldatzeko araubide berezia, Sozietateen gaineko Zergari buruzko abenduaren 28ko 26/2016 Foru Legearen VIII. tituluko VIII. kapituluan araututakoa, aplika dakiekeen eskurapenak.

Era berean, inbertsio kolektiboko entitateen edo inbertsio kolektiboko entitateen konpartimentu edo azpifuntsen fusio- edo zatiketa-eragiketengatik sortutako eskurapenak, horiek dagokien araudian aurreikusitakoaren babesean egiten direnean.

j) Baloreak finantzatzeko eragiketak, Baloreak finantzatzeko eta berrerabiltzeko eragiketen gardentasunari buruzko eta 648/2012 (EB) Erregelamendua aldatzen duen Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2015eko azaroaren 25eko 2015/2365 (EB) Erregelamenduaren 3.11 artikuluan aipatutakoak, bai eta titulartasun-aldaketa dakarren finantza-bermeko akordio baten ondoriozko titulartasun-aldaketa duten alboko eragiketak ere, aipatutako erregelamenduaren 3.13 artikuluan definitzen den bezala.

k) Suntsiarazpen Batzorde Bakarrak edo suntsiarazpen-agintaritza nazional eskudunek hartutako suntsiarazpen-neurriak aplikatzetik eratorritako eskurapenak, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2014ko uztailaren 15eko 806/2014 (EB) Erregelamenduan, zeinak arau uniformeak eta prozedura uniformea ezartzen baititu kreditu-entitateak eta inbertsio-zerbitzuetarako enpresa jakin batzuk suntsiarazteko, Suntsiarazpen Mekanismo Bakarraren eta Suntsiarazpen Funts Bakarraren esparruan, eta 1093/2010 (EB) Erregelamendua aldatzen baitu, eta Kreditu-entitateak eta inbertsio-zerbitzuetarako enpresak berreskuratu eta suntsiarazteari buruzko ekainaren 18ko 11/2015 Legean aurreikusitako baldintzetan.

l) Akzio propioak edo sozietate nagusiaren akzioak eskuratzea, Merkataritza Kodearen 42. artikuluaren arabera taldeko beste edozein entitatek eginak, berrerosketa-programa baten esparruan, baldin eta programa horren xede bakarra honako helburu hauetakoren bat bada:

Lehena.–Jaulkitzailearen kapitala murriztea.

Bigarrena.–Akzio bihur daitezkeen zorraren finantza-tresnei datxezkien betebeharrak betetzea.

Hirugarrena.–Jaulkitzailearen edo taldeko entitate baten administrazio- edo ikuskapen-organoetako enplegatuendako edo kideendako akzio-aukeren edo bestelako akzio-esleipenen programetatik eratorritako betebeharrak betetzea.

m) Honako hauek egindako eskurapenak: Pentsio Planak eta Funtsak Arautzeko Legearen testu bateginean (azaroaren 29ko 1/2002 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartu zen) araututako enpleguko pentsio-funtsek; aurrekoak ez diren eta Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2016ko abenduaren 14ko 2016/2341 (EB) Zuzentarauan (enpleguko pentsio-funtsen jarduerei eta gainbegiratzeari buruzkoa) araututa dauden enpleguko pentsio-funtsek; gizarte-aurreikuspeneko mutualitateek, baldin eta, Aseguru- eta berraseguru-entitateen antolamendu, gainbegiraketa eta kaudimenari buruzko uztailaren 14ko 20/2015 Legearen 43.1 artikuluan aurreikusitakoarekin bat etorriz, enpresen gizarte-aurreikuspeneko tresna gisa jarduten badute; edo enpleguko borondatezko gizarte-aurreikuspeneko erakundeek, zeinak Euskal Autonomia Erkidegoko 5/2012 Legearen 7. artikuluan definituta baitaude.

2. Hirugarrenen kontura jarduten duen subjektu pasiboak 1. apartatuan ezarritako salbuespenak aplika ditzan, eskuratzaileak jakinarazi beharko dio aplikazio hori eragiten duten egitatezko kasuak gertatzen direla, bai eta honako informazio hau ere:

a) Aurreko a), b) eta c) letretan jasotako salbuespenei dagokienez, jaulkipenak edo akzioak saltzeko eskaintza publikoa identifikatu beharko ditu.

b) Aurreko e) letran jasotako salbuespenari dagokionez, baloreen konpentsazio-, likidazio- eta erregistro-eragiketak egiten dituen entitatearen identifikazioa.

c) Aurreko f) letran jasotako salbuespenari dagokionez, likidezia-hornitzailearen eragiketak egiten dituen entitatearen identifikazioa. Era berean, likidezia-kontratuaren merkaturako iragarkia aurkeztu beharko da.

d) Aurreko h) letran jasotako salbuespenari dagokionez, sozietate-taldearen identifikazioa.

e) Aurreko i) letran jasotako salbuespenari dagokionez, enpresak berregituratzeko prozesuak eraginpeko entitateen identifikazioa, edo bat-egitean edo zatitzean inplikatutako inbertsio kolektiboko entitateena, dagokion agintaritza eskudunaren eragiketa-baimenarekin batera.

f) Aurreko j) letran jasotako salbuespenari dagokionez, finantzaketa-eragiketan edo titulartasun-aldaketa dakarten alboko eragiketetan esku hartzen duten entitateen identifikazioa.

g) Aurreko k) letran jasotako salbuespenari dagokionez, suntsiarazteko neurriak hartzen dituen erabakiaren identifikazioa.

h) Aurreko l) letran jasotako salbuespenari dagokionez, eragiketen berrerosketa-programaren identifikazioa.

i) 1. apartatuko m) letran jasotako salbuespenari dagokionez, enplegu-pentsioen funtsa identifikatzea, adieraziz pentsio-funtsa Pentsio Planak eta Funtsak arautzeko Legearen testu bateginean araututakoa den (azaroaren 29ko 1/20222 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onetsi zen) edo Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2016ko abenduaren 14ko 2016/2341 (EB) Zuzentarauan (enpleguko pentsio-funtsen jarduerei eta gainbegiratzeari buruzkoa) araututakoa den edo gizarte-aurreikuspeneko mutualitate batekoa den edo borondatezko gizarte-aurreikuspeneko entitate batekoa den.

Apartatu honetan aipatzen diren entitateak identifikatzeko, beharrezkoa izanen da, hala badagokio, Erakunde Juridikoaren Identifikatzailea (LEI, ingelesezko siglen arabera) jakinaraztea.

Subjektu pasiboak eta eskuratzaileak zerga administrazioaren eskura gorde beharko dituzte jakinarazpenaren gauzatzea eta edukia egiaztatzen dituzten egiaztagiriak.

4. artikulua. Sortzapena.

Zerga sortuko da baloreen erregistroko idatzoharra eroslearen alde egiten den unean, baloreen kontu edo erregistro batean, dela zaintza-zerbitzua ematen duen entitate batean, dela baloreen gordailuzain zentral baten sisteman, baloreak eskuratzea eragiten duen eragiketaren edo finantza-tresnaren likidazioaren ondorioz.

5. artikulua. Zerga-oinarria.

1. Zerga-oinarria zergari lotutako eragiketen kontraprestazioaren zenbatekoak osatuko du, merkatuko azpiegituren prezioetatik eratorritako transakzio-kostuak, bitartekaritzagatiko komisioak eta eragiketari lotutako bestelako gastuak sartu gabe.

Kontraprestazioaren zenbatekoa adierazten ez bada, zerga-oinarria izanen da kasuko balioaren likideziagatiko merkatu arautu garrantzitsuenaren itxierari dagokion balioa, eragiketaren aurreko azken negoziazio-egunean duena. Ondorio horietarako, likideziari dagokionez, merkatu garrantzitsuena zein den zehaztuko da Batzordearen 2016ko uztailaren 14ko 2017/587 (EB) Erregelamendu Eskuordetuaren 4. artikuluaren arabera. Erregelamendu horrek finantza-tresnen merkatuei buruzko Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 600/2014 (EB) Erregelamendua osatzen du, akzioei, gordailuzainaren ordainagiriei, kotizatutako funtsei, ziurtagiriei eta antzeko finantza-tresnei dagokienez negoziazio-zentroei eta inbertsio-zerbitzuetako enpresei aplikatu beharreko gardentasun-eskakizunei buruzko erregulazio-arau teknikoei eta akzio jakin batzuei dagokienez negoziazio-zentro batean edo barneratzaile sistematiko baten bidez eragiketak egiteko betebeharrei dagokienez.

2. 1. apartatuan xedatutakoa gorabehera, honako arau berezi hauek aplikatuko dira zerga-oinarria zehazteko:

a) Eskurapena zergapeko baloreen erosketa bonu edo obligazio bihurgarri edo trukagarrietatik edo eskurapen hori eragiten duten beste balore negoziagarri batzuetatik badator, horien jaulkipen-dokumentuan zehaztutako balioa izanen da zerga-oinarria.

b) Eskurapena baloreak eskuratzeko edo eskualdatzeko eskubidea ematen duten aukerak edo bestelako finantza-tresna deribatuak exekutatu edo likidatzetik badator, kontratuan finkatutako ekitaldiko prezioa izanen da zerga-oinarria.

c) Eskurapena eperako transakzio bat osatzen duen tresna deribatu batetik badator, zerga-oinarria itundutako prezioa izanen da, deribatu hori merkatu arautu batean negoziatzen denean izan ezik; kasu horretan, zerga-oinarria erosketa hori mugaegunean ordaindu behar den entrega-prezioa izanen da.

d) Eskurapena 2.2.b) artikuluan aipatutako finantza-kontratu baten likidaziotik badator, zerga-oinarria artikulu honetako 1. apartatuko bigarren paragrafoan aurreikusitakoaren arabera zehaztuko da.

Hirugarrenen kontura jarduten duen subjektu pasiboak apartatu honetan aurreikusitako arau bereziak aplikatzeko, eskuratzaileak jakinarazi beharko dio aplikazio hori eragiten duten egitatezko kasuak gertatzen direla, bai eta kasu bakoitzean zerga-oinarria kuantifikatzeko beharrezkoak diren elementu erabakigarriak ere.

3. Egun berean, subjektu pasibo berak eskuratzaile berari dagokionez, zergari lotutako balio beraren eskurapenak eta eskualdaketak egiten badira, subjektu pasibo berak aginduta edo egikarituta, eta, gainera, data berean likidatzen badira, eskurapen horiei dagokien zerga-oinarria honela kalkulatuko da: egun berean eskualdatutakoak eskuratutako balore-kopuruari kenduz ateratzen den diferentzia positiboa biderkatuko da eskurapen horien kontraprestazioen batura eskuratutako balore-kopuruaz zatitzetik ateratzen den zatidurarekin. Kalkulu hori egiteko, kanpoan utziko dira 3. artikuluan aurreikusitako eskurapen salbuetsiak, bai eta salbuespen horien aplikazio-esparruan egindako eskualdaketak ere.

6. artikulua. Zergadunak, subjektu pasiboak eta arduradunak.

1. 2. artikuluan aipatzen diren baloreen eskuratzailea da zergaren zergaduna.

2. Zergaren subjektu pasiboa da, ezarrita dagoen tokia edozein dela ere:

a) Erosketa bere kontura egiten duen inbertsio-zerbitzuetako enpresa edo kreditu-entitatea.

b) Erosketa inbertsio-zerbitzuetako enpresa batek edo bere kontura diharduen kreditu-entitate batek egiten ez badu, zergadunaren ordezko subjektu pasibo izanen dira:

Lehena. Erosketa negoziazio-zentro batean egiten bada, hura egikaritzen duen merkatuko kidea izanen da subjektu pasiboa. Hala ere, agindua merkatuko kideari helaraztean finantza-bitartekari batek edo gehiagok esku hartzen badute eskuratzailearen kontura, agindua eskuratzailearengandik zuzenean jasotzen duen finantza-bitartekaria izanen da subjektu pasiboa.

Bigarrena. Eskurapena negoziazio-zentro batetik kanpo egiten bada, barneratzaile sistematiko baten jardueraren eremuan, subjektu pasiboa barneratzaile sistematikoa bera izanen da. Hala ere, eskurapenean finantza-bitartekari batek edo gehiagok esku hartzen badute eskuratzailearen kontura, agindua eskuratzailearengandik zuzenean jasotzen duen finantza-bitartekaria izanen da subjektu pasiboa.

Hirugarrena. Eskurapena negoziazio-zentro batetik eta barneratzaile sistematiko baten jardueratik kanpo egiten bada, subjektu pasiboa baloreen eskuratzailearen agindua jasotzen duen finantza-bitartekaria izanen da, edo azken horri entregatzen diona finantza-tresna edo -kontratu baten exekuzioaren edo likidazioaren arabera.

Laugarrena. Erosketa negoziazio-zentro batetik kanpo eta aurreko paragrafoetan aipatutako pertsona edo entitateen esku-hartzerik gabe egiten bada, subjektu pasiboa izanen da baloreen gordailu-zerbitzua eskuratzailearen kontura ematen duen entitatea.

Ondorio horietarako, eskuratzaileak gordailu-zerbitzua ematen duen entitateari jakinarazi beharko dizkio zerga sartzeko betebeharra zehazten duten inguruabarrak, bai eta zergaren kuantifikazioa ere.

3. Tributu-zorraren erantzule solidarioa izanen da subjektu pasiboari 3. artikuluan aurreikusitako salbuespenak behar ez bezala aplikatzea eragin duen informazio okerra edo zehaztugabea jakinarazi dion baloreen eskuratzailea, edo 5.2 artikuluan aurreikusitako zerga-oinarria zehazteko arau bereziak oker aplikatzearen ondoriozko zerga-oinarri txikiagoaren eskuratzailea.

Zerga-oinarria zehazteko arau bereziak edo salbuespenak modu okerrean edo behar ez bezala aplikatzeari dagokion zerga-zorraren gainekoa izanen da erantzukizuna.

Era berean, 2.b) Laugarrena apartatuan aipatzen den kasuan, zenbaki horretan aipatzen den jakinarazpena egin ez duten baloreen eskuratzailea izanen da erantzule solidario, edo komunikazio okerra edo zehaztugabea eman duena.

Erantzukizuna komunikazio ezaren edo komunikazio okerraren edo zehaztugabearen ondoriozko zerga-zorrari dagokio.

7. artikulua. Zerga-tasa.

Zergaren tasa 100eko 0,2koa izanen da.

8. artikulua. Aitortu eta ordaintzeko betebeharra eta dokumentatzeko betebeharrak.

1. Subjektu pasiboek autolikidazioa aurkeztu beharko dute, eta zerga-zorraren zenbatekoa ordaindu, zerga arloan eskumena duen departamentuko titularrak ezarritako edukiarekin eta tokian, moduan eta epeetan.

2. Zerga arloan eskumena duen departamentuko titularrak ezartzen dituen termino eta baldintzetan, subjektu pasiboek autolikidazioa aurkeztuko dute, eta ondoriozko zerga-zorraren zenbatekoa ordainduko dute Espainian ezarritako baloreen gordailuzain zentral baten bidez.

Ondorio horietarako, subjektu pasiboak behartuta egonen dira baloreen gordailuzain zentralari autolikidazioan jaso beharreko informazio guztia jakinaraztera eta ateratzen den zerga-zorraren zenbatekoa ordaintzera, zuzenean edo entitate parte-hartzaileen bitartez, izaera hori ez duten subjektu pasiboen kasuan.

Baloreen gordailuzain zentralak subjektu pasibo bakoitzeko autolikidazio bat aurkeztuko du subjektu pasiboaren izenean eta haren kontura, eta likidazio-aldiari dagokion zerga-zorraren zenbatekoa ordainduko du, zerga arloan eskumena duen departamentuko titularrak ezartzen duen edukiarekin, tokian, moduan eta epean.

Apartatu honetan aipatzen den zerga horren autolikidazioak aurkezteko eta ordaintzeko prozedura Europar Batasuneko beste estatu batzuetan edo Europar Batasunean zerbitzuak emateko aitortzen diren hirugarren estatuetan ezarritako beste balore-gordailuzain zentral batzuetara zabaltzen ahalko da, Espainian finkatutako balore-gordailuzain zentral batekin sinatutako lankidetza-akordioen bidez.

3. Likidazio-aldia hilabete naturala da.

Zerga honi dagokion zerga-zorra ezin izanen da geroratu edo zatikatu.

4. Baloreen gordailuzain zentralak, 2. apartatuan xedatutakoa aplikatuz, autolikidazioak aurkezteak eta zerga-zorra ordaintzeak ez du sortuko ez berarentzat, ez haren entitate parte-hartzaileentzat, aurkezpen eta diru-sarrera horrengatik berariazko zerga-erantzukizunik.

5. Espainian ezarritako balore-gordailuzain zentralak, haren entitate parte-hartzaileek eta zergaren subjektu pasiboek, zergaren kontrola eta kudeaketa errazte aldera, zergari lotutako eragiketei buruzko dokumentazioa edo fitxategiak mantendu beharko dituzte zerga administrazioaren eskura.

Baloreen gordailuzain zentralak eta haren entitate parte-hartzaileek 2. apartatuan xedatutakoa aplikatuz subjektu pasiboak jakinarazitako informazioa soilik erabiltzen ahalko dute apartatu horretan aipatzen den autolikidazioa aurkezteko eta diru-sarrera egiteko betebeharrak betetzeko. Informazio hori zerga-administrazioari jakinarazi beharko zaio, zerga-araudian aurreikusitako kasuetan.

Aurreko paragrafoan xedatutakoa izan ezik, informazio hori isilpekoa da. Baloreen gordailuzain zentrala eta haren entitate parte-hartzaileak hari buruzko isiltasun zorrotz eta osoenaren mende gelditzen dira.

9. artikulua. Arau-hausteak eta zehapenak.

Foru lege honetan eta foru legea garatzeko araudian xedatutakoa ez betetzetik heldu diren tributu arloko arau-hausteak Tributuei buruzko abenduaren 14ko 13/2000 Foru Lege Orokorrean xedatutakoaren arabera kalifikatu eta zehatuko dira.

Xedapen gehigarri bakarra.–Autolikidazioak zuzentzeko prozedura berezia.

Zergaren zerga-kuota ordaintzea eragin duen eragiketa bati dagokionez, subjektu pasiboak akats bat edo zuzendu beharreko beste inguruabar batzuk atzematen dituenean, eta, horren ondorioz, eragiketa horren ondorioz ordaindutako zerga-kuota desegokia edo gehiegizkoa dela ondorioztatzen denean, subjektu pasiboak eragiketa zuzentzen ahalko du aipatutako zerga-kuota ordaindu eta hurrengo 4 urteetan aurkezten den zergaren autolikidazioren batean, eta, horretarako, kuota edo gaindikin hori murriztuko du zuzenketa egiten den autolikidazioari dagokion ordaindu beharreko kuotaren zenbatekotik, baina azken horren emaitza ez da inola ere negatiboa izanen. Zerga arloan eskumena duen departamentuko titularrak erabakiko du zuzendu beharreko eragiketari buruz zer informazio sartu behar den autolikidazioan.

Aurreko paragrafoan aipatzen den eragiketak zuzentzeko prozedurak ez die kalterik eginen zerga administrazioari zergaren likidazio zuzena zehazteko dagozkion egiaztatze-ahalmenei.

Artikulu honen lehenengo paragrafoan xedatutakoaren arabera egindako zuzenketak bateraezinak izanen dira abuztuaren 19ko 188/2002 Foru Dekretuaren 14. artikuluan aurreikusitako aitorpen-likidazioak edo autolikidazioak zuzentzeko eskaerarekin (188/2002 Foru Dekretua, abuztuaren 19koa, zerga gaietako diru-sarrera bidegabeak nola itzuli eta tributupekoen tritutu-jarduketen gaineko zuzenketa, aurkaratze eta eztabaiden eskaerak arautzen dituena), xedapen honen lehen paragrafoan aipatzen den zuzenketa justifikatu zuten egitate eta inguruabar berberengatik.

Azken xedapenetako lehena.–Arauak emateko gaikuntza.

Zerga arloko eskumena duen departamentuko titularrari ahalmena ematen zaio behar diren xedapen guztiak eman ditzan foru lege hau garatzeko eta betearazteko.

Azken xedapenetako bigarrena.–Indarra hartzea.

Foru Lege honek indarra hartuko du Nafarroako Aldizkari Ofizialean argitaratu eta biharamunean eta ondorioak izanen ditu 2021eko urtarrilaren 16tik aurrera, urriaren 19ko 22/2022 Legean emandako idazpenean Hitzarmen Ekonomikoaren zazpigarren xedapen iragankorrean ezarritakoa galarazi gabe.

Nik, Nafarroako Foru Eraentza Berrezarri eta Hobetzeari buruzko Lege Organikoaren 22. artikuluan xedatutakoa bete dadin, foru lege hau B.M. Erregearen izenean aldarrikatzen dut, Nafarroako Aldizkari Ofizialean berehala argitara eta Estatuko Aldizkari Ofizialera igor dadila agintzen dut eta herritar eta agintariei bete eta betearaz dezatela manatzen diet.

Iruñean, 2022ko abenduaren 28an.–Nafarroako Foru Komunitateko lehendakaria, María Chivite Navascués.

Iragarkiaren kodea: F2217750