223. ALDIZKARIA - 2022ko azaroaren 11

6. BESTELAKO IRAGARKIAK

6.2. PARTIKULARREN IRAGARKIAK

NAFARROAKO KUTXA FUNDAZIOA

Nafarroako Kutxa Fundazioaren estatutuak

2021eko martxoan, CaixaBank SAk Bankia SA xurgatu eta bat-egite hori Valentziako Merkataritza Erregistroan inskribatu ondoren, Nafarroako Kutxa Banku Fundazioak utzi egin zion betetzeari Aurrezki Kutxei eta Banku Fundazioei buruzko abenduaren 27ko 26/2013 Legearen 32. artikuluak banku-fundazio izateko eskatzen zituen baldintzak. Fundazioa, une horretatik aurrera, izaera juridikoaren ikuspegitik, fundazio arrunt bihurtu zen.

Izaera juridiko berri horretara egokitzeko, beharrezkoa zen estatutu berri batzuk onartzea, 1/2022 Foru Legeak aldatutako otsailaren 17ko 2/2014 Foru Legearen Lehen Xedapen Iragankorrean ezarritakoaren arabera (fundazio batzuen organo zuzentzaileak arautzen dituen legea).

Era berean, aipatutako arauaren 8.1 b) eta 9.2 n) artikuluetan xedatutakoaren arabera, Patronatuari zegokion Fundazioaren estatutuak onartu, aldatu eta interpretatzea, Babesletzaren nahitaezko txostena jaso ondoren. Egintza horiek argitaratu behar ziren Nafarroako Aldizkari Ofizialean eta Fundazioaren webgunean.

Aipatutako aginduak betez, ondoren argitaratzen diren Fundazioaren Estatutuak onartu zituen Fundazioaren Patronatuak, 2022ko maiatzaren 30ean, ezohiko bilkuran, eta Nafarroako Fundazioen Erregistroan inskribatu ziren, Nafarroako Gobernuko Lehendakaritza eta Gobernu Irekiko zuzendari nagusiaren ekainaren 7ko 386E/2022 Ebazpenaren bidez.

Iruñean, 2022ko azaroaren 16an.–Álvaro Eguiluz Martiarena, Nafarroako Kutxa Fundazioaren Patronatuko Idazkaria.

NAFARROAKO KUTXA FUNDAZIOAREN ESTATUTUAK

ZIOEN AZALPENA

Nafarroako Kutxa Fundazioak jarraipen historikoa ematen dio Caja de Ahorros y Monte de Piedad de Navarra erakundeari. 2011n finantza negozioa bereizi ondoren, erakundea egokitzen joan da hurrenez hurreneko egitura aldaketetara, finantzen sektorean eta fundazioen arloan gertatutako araudi eta eragiketa aldaketa ugarien ondorioz. Horrela, 2013an aurrezki kutxen erregistro berezian baja eman ondoren, izaera bereziko fundazio bihurtu zen Caja de Ahorros y Monte de Piedad de Navarra, eta, 2014an, izaera juridikoa aldatu eta banku fundazio bihurtu zen; orduan, Estatutuen azken erreforma egin zen, izaera berri horretara egokitzeko.

2021eko martxoan CaixaBank SAk eta Bankia SAk bat egin zuten (CaixaBank SAk Bankia SA xurgatuta), eta eragiketa hori Valentziako Merkataritza Erregistroan inskribatu zenean, banku fundazio izateari utzi zion Nafarroako Kutxa Banku Fundazioak; izan ere, zazpi urtez banku fundazio gisa jardun ondoren, jada ez zituen betetzen aurrezki kutxa eta banku fundazioei buruzko abenduaren 27ko 26/2013 Legeak banku fundazio izateko ezartzen zituen baldintzak.

Horrez gain, 2021eko uztailaren 17an indarrean sartu zen 13/2021 Foru Legea, ekainaren 30ekoa, Nafarroako Fundazioei buruzkoa, eta 2022ko otsailaren 2an 1/2022 Foru Legea, urtarrilaren 26koa, zenbait fundazioren zuzendaritza organoak arautzen dituen otsailaren 17ko 2/2014 Foru Legea aldatzen duena. Arau horren arabera, aurrezki kutxen gobernu organoen eta araubide juridikoaren beste alderdi batzuk arautzen dituen uztailaren 9ko 11/2010 Errege Lege Dekretuaren xedapenen babesean Nafarroan eratutako izaera bereziko fundazioek, baldin eta Foru Legea indarrean sartzean banku fundazioaren edo fundazio bereziaren izaera galdu bazuten, hiru hilabeteko epea zuten Estatutuak Legearen xedapenetara egokitzeko, hura indarrean sartu zenetik zenbatzen hasita.

Aurreko guztiaren ondorioz, eta azken lege erreforma horien ondoren, Fundazioaren Estatutuak aldatu eta egokitu behar ditugu orain, aplikagarri zaion araudian egindako aldaketak betetzeko eta Fundazioaren izaera juridiko berrira egokitzeko.

Nafarroako Kutxa Fundazioak foru antolamenduko erregimena izan du historikoki, Nafarroako Gobernuaren eta Estatuko Gobernuaren arteko hitzarmenaren edo itunaren ondorioz. Itun horren bidez, Estatutuak onartu izan dira, bai eta horien aldaketak ere, horien artean 2013ko eta 2014ko berrienak.

2/2014 Foru Legearen 8. artikuluaren arabera, Patronatuaren ahalmenetako bat da Fundazioaren Estatutuak onartu, aldatu eta interpretatzea, Babesletzak nahitaezko txostena egin ondoren. Horrenbestez, eta aipatutako agindua betez, indarrik gabe geratzen da Nafarroa-Estatua itunari jarraituz Estatutuak aldatzeko prozesua, eta Patronatuak erabateko autonomia hartzen du Fundazioaren funtzionamendua eta gobernua arautzen dituen oinarrizko araua eratzeko.

Erreforma honetan, aldaketa adierazgarrienak 2/2014 Foru Legera egokitzeko dira, eta, horien barruan, Patronatua erregulatzeko aldaketak dira nagusiak. Alde batetik, Patronatuaren osaera aldatuko da, eta, hain zuzen ere, Nafarroako Parlamentuaren Osoko Bilkurak izendatutako bost kide, Nafarroako Gobernuak aukeratutako hiru kide, eta Iruñeko Udalaren Osoko Bilkurak hautatutako kide bat izango ditu.

Beste aldaketa garrantzitsu bat Patronatuko kideen karguaren iraupenean gertatuko da, lau urtetik seira igaro baita; eta hiru urtean behin organoa partzialki berrituko da. Aldaketa horren helburua da, funtsean, lortutako esperientzia zaintzea eta Patronatua osatzen duten pertsona guztiak batera aldatuz gero gertatuko litzatekeen ezagutza galera saihestea.

Erreforma honen beste helburu bat da Fundazioaren gobernu korporatibo ona ahalbidetuko duten alderdiak txertatzea Estatutuak idazteko prozesuan.

Alde batetik, azpimarratzekoa da Fundazioaren helburuei buruzko 6. artikulua aldatu dela, Fundazioaren misioa zentratzeko eta mugatzeko helburuz, eta Patronatuari marko egoki bat emateko asmoz Erakundearen jarduketa planak definitzeko.

Bestalde, Fundazioaren beste organo batzuk arautu dira, Nafarroako Fundazioei buruzko Foru Legean aurreikusitako egiturari jarraituz. Organo eskuordetuei dagokienez, Gobernu Onaren Batzordea eta Batzorde Ekonomikoa sortzea aurreikusten da, eta Patronatuko hiru-bost kide izango dituzte. Zuzendaritza, laguntza eta lankidetza organoei dagokienez, zuzendari nagusiaren figurari eutsiko zaio. Azkenik, organo aholku emaile gisa, Patronatuaren Aholku Batzordea sortuko da, eta Patronatuak aukeratutako hamabi kide izango ditu gehienera jota.

Alderdi horiekin guztiekin batera, egoitza soziala aldatuko da, Aurrezki Kutxak Iruñeko Karlos ­III.­aren etorbidean zuen egoitza zaharretik Iruñeko Pio XII.aren etorbideko 2. zenbakira aldatzea erabaki baitzuen 2015ean Fundazioaren Patronatuak.

Era berean, erredakzioan zenbait aldaketa egin dira, aplikagarri den araudira egokitzeko gai teknikoetan nagusiki, baina baita beste batzuk ere, funtsezkoagoak: agindu berri bat txertatzea emakumeen eta gizonen arteko parekotasuna lortzeko, bai Patronatuaren osaeran, bai kargudunen izendapenean; erredakzioan hizkuntza inklusiboa erabiltzea; nahitaez Patronatuko presidenteordea izendatzea; edo geratzen den hartzekoa likidatzeko eta adjudikatzeko prozesua berriro arautzea. Hartzaileak Nafarroako Gobernua eta Iruñeko Udala izango dira, herritarren interes orokorren bermatzaile publiko gorenak diren aldetik.

Azken batean, Estatutuen erreforma honen bidez, Nafarroako Kutxa Fundazioaren helburua da XXI. mendeko Nafarroaren aurrerabide sozial, ekonomiko eta kulturala lortzea, Fundazioak Nafarroara bideratu behar baitu bere ondarea osatzen duten funts, partaidetza eta inbertsioen produktua, eta hori guztia, noski, Caja de Ahorros y Monte de Piedad de Navarra erakundearen gizarte ekintzaren bokazio historikoa zainduz, eta erakunde garden, independente, kontziente eta arduratsu gisa jarduteko konpromisoari eutsiz, gizartea eraldatzen eta lurraldeari lotuta jarraitzeko.

I. KAPITULUA

Xedapen orokorrak

1. artikulua. Izaera, izena eta eremua.

1. Nafarroako Kutxa Fundazioa (aurrerantzean, Fundazioa) irabazi-asmorik gabeko fundazio pribatua da, eta bere ondarea, modu iraunkorrean, Estatutu hauetan zehazten diren interes orokorreko helburu instituzionalei lotuta dago.

Nafarroako Kutxa Fundazioa da Nafarroako Kutxa Fundazioak hartu duen izen berria banku fundazio izaera galdu ondoren. Erakunde hori sortu zen Nafarroako Kutxaren eraldaketatik, eta, azken hori, berriz, Nafarroako Aurrezki Kutxak (Nafarroako Foru Diputazioaren 1921eko akordioz sortua) egin zuen Iruñeko Aurrezki Kutxaren (Nafarroako Foru Diputazioaren 1872eko akordioz sortua) absortziotik.

2. Oro har, Fundazioa Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioaren Babesletzaren ikuskaritzapean dago, eta Babeslaritzak ekonomia eta ogasunaren arloan eskumena duen departamentuaren edo erregelamenduz eskumena esleitzen zaion departamentuaren bitartez gauzatuko du.

3. Fundazioak, batez ere, Nafarroako Foru Komunitatean garatuko ditu bere jarduerak.

4. Nafarroako Gobernua eta Iruñeko Udala entitate fundatzailetzat hartzen dira.

5. Estatutu hauek gaztelaniaz eta euskaraz idatzita geratuko dira.

2. artikulua. Helbidea.

1. Fundazioak Iruñean du egoitza soziala, legezko ondorio guztietarako, Pio XII.aren etorbideko 2. zenbakian.

2. Patronatuak egoitza soziala Nafarroako Foru Komunitatearen barruan aldatu ahal izango du, eta, horretarako, estatutu hauek aldatu beharko ditu.

3. artikulua. Iraupena.

Fundazioak iraupen mugagabea du. Hala ere, uneren batean Fundazioaren berezko helburuak betetzat jo badaitezke edo bete ezinezkotzat jotzen badira, Patronatuak fundazioa azkentzea erabaki ahal izango du, Estatutu hauen 51. artikuluan aurreikusitakoaren arabera.

4. artikulua. Araubide juridikoa eta zerga-araubidea.

1. Fundazioak Estatutu hauek, Gobernu Korporatibo Onaren Erregelamenduak eta Kodeak eta Patronatuak bere eskumenen esparruan hartutako Erabakiak ditu arau, bai eta unean-unean aplikagarri zaion araudia ere, batez ere Zenbait Fundazioren Zuzendaritza Organoak arautzen dituen otsailaren 17ko 2/2014 Foru Legea eta Nafarroako Fundazioei buruzko ekainaren 30eko 13/2021 Foru Legea.

Halaber, Fundazioa Gardentasunari, Funtzio Publikoan Sartzeari eta Gobernu Onari buruzko maiatzaren 17ko 5/2018 Foru Legearen aplikazio-eremu subjektiboaren pean dago, eta Nafarroako fundazioen eta babes-jardueren zerga-araubidea arautzen duen uztailaren 2ko 10/1996 Foru Legeari edo hura ordezten duen arauari atxikita.

5. artikulua. Nortasun juridikoa eta gaitasuna.

Fundazioak berezko nortasun juridikoa du, eta gaitasun juridiko osoa du bere helburuak betetzeko, estatutu hauen eta une bakoitzean aplikagarri zaion indarreko legeriaren arabera.

Ondorioz, adierazpen-izaerarekin eta ez mugatze-izaerarekin, mota guztietako ondasunak, higigarriak edo higiezinak eta eskubideak eskuratu, kontserbatu, eduki, xedatu, besterendu eta zergapetu ahal izango ditu, edozein bitartekoren bidez; era guztietako egintzak eta kontratuak egin ahal izango ditu; eta gobernu-bidera edo bide judizialera jo ahal izango du, mota guztietako akzioak eta salbuespenak gauzatuz epaitegi, auzitegi eta erakunde publiko eta pribatuen aurrean. Hori guztia Babeslaritzak nahitaez eman beharreko baimenei eta Babesletzari egin beharreko komunikazioei kalterik egin gabe.

II. KAPITULUA

Helburuak, jarduerak eta pertsona eta erakunde onuradunak

6. artikulua. Helburuak.

Fundazioaren helburua Nafarroaren aurrerapen sozial, ekonomiko eta kulturalean laguntzea da, pertsonen bizi-kalitatea hobetzen lagunduko duten erronka sozialei erantzuteko proiektuak sustatuz, norberarenak nahiz lankidetzakoak, bereziki kolektibo ahulenei lagunduz.

7. artikulua. Jarduerak.

1. Fundazioak Patronatuak une bakoitzean fundazioaren helburuak betetzeko egokitzat edo komenigarritzat jotzen dituen jarduera guztiak egin ahal izango ditu, estatutu hauetan eta aplikatu beharreko legerian ezarritakoaren arabera.

2. Fundazioak lankidetza-hitzarmenak sinatu ahal izango ditu bere jarduera orokorrak edo espezifikoak baliabide materialez eta giza baliabideez hornitzeko funtsak ematen dituzten beste pertsona fisiko edo juridiko batzuekin. Era berean, bere funtsak erabili ahal izango ditu bere proiektuak finantzatzeko edo lankidetzan aritzeko, dagozkion eremuetako edozeinetan eta lankidetza-akordioak lor ditzakeen edozein erakunderekin.

3. Fundazioak jarduera ekonomikoak egin ahal izango ditu, baldin eta jarduera horien xedea fundazioaren helburuekin lotuta badago edo jarduera horien osagarri badira, zuzenean edo zeharka merkataritza-sozietateen bidez, baldin eta sozietate horietan ez bada sozietatearen zorren erantzukizun pertsonalik, aplikatzekoa den araudiaren arabera. Nolanahi ere, merkataritza-jardueren emaitza garbia Fundazioaren helburuak betetzeko erabili beharko da.

Fundazioak ezin izango du inolako partaidetzarik izan sozietate-zorren erantzukizun pertsonala behar duten merkataritza-sozietateetan. Edozein tituluren bidez sozietateetako partaidetzaren bat jasotzen badu Fundazioak, eta sozietate horietan sozietate-zorren erantzukizun pertsonala badu, zor horiek eraldatzeko beharrezkoak diren jarduerak egin beharko ditu berehala, bere erantzukizuna mugatuko duen forma juridikoa har dezaten.

4. Proiektu eta jardueren kudeaketa eta gauzatzea Patronatuak onartuko dituen plan estrategikoen eta jarduera-planen arabera egingo da.

5. Fundazioak bere helburuei eta jarduerei buruzko informazio nahikoa emango du, pertsona eta erakunde onuradunek, erakunde fundatzaileek eta gainerako interesdunek ezagut ditzaten.

8. artikulua. Pertsona eta erakunde onuradunak.

1. Fundazioaren jarduerak onura ekarri beharko die pertsonen gizatalde orokor eta zehaztugabeei. Nolanahi ere, oro har, Nafarroako gizartea jotzen da Fundazioaren jardueren onuraduntzat.

2. Onuradunen mugaketa beharrezkoa den guztietan, hala nola bekak edo proiektuetarako ekarpen ekonomikoak ematea, Fundazioak arreta berezia emango die fundazioaren helburuen arabera arreta jaso dezaketen herritarren sektoreko kideei, betiere berdintasunaren, inpartzialtasunaren eta diskriminaziorik ezaren irizpide orokorrekin eta merezimendu eta gaitasuneko irizpide bereziekin bat etorriz, alde batera utzi gabe lurralde-aniztasuna, onuradunen premia-egoera pertsonalak, eskaera-agindua eta antzeko beste batzuk ere kontuan hartu ahal izatea. Patronatuak deialdi bakoitzaren betekizun espezifikoak eta, hala badagokio, hautaketa-organoaren osaera, jarduteko irizpideak, betekizunak eta baloratu beharreko merezimenduak erabaki ahal izango ditu.

3. Inork ezin izango du alegatu, ez banaka ez taldeka, Fundazioaren edo haren Patronatuaren aurrean, eman baino lehen bere onurez gozatzeko eskubiderik, ezta pertsona edo erakunde jakin batzuei horiek esleitzea inposatzerik ere.

III. KAPITULUA

Patronatua

LEHENENGO ATALA

Arau orokorrak

9. artikulua. Izaera.

1. Patronatua Fundazioaren gobernu-, administrazio- eta ordezkaritza-organo gorena da, eta berari dagokio fundazioaren helburuak betetzeko beharrezkoak diren ahalmen eta eskumen guztiak erabiltzea, estatutu hauetan eta ordenamendu juridikoan xedatutakoaren arabera.

2. Patronatuak kide anitzeko izaerarekin jardungo du, eta kideek estatutu hauetan eta ordenamendu juridikoan ezarritako betebehar, printzipio eta arauen arabera beteko dute kargua.

3. Patronatuari dagokio fundazioaren helburuak betetzea eta fundazioaren ondarea osatzen duten ondasunak eta eskubideak arduraz administratzea, haien errendimenduari eta erabilgarritasunari eutsiz.

10. artikulua. Patronatuko kide karguaren izaera.

1. Patronatuko kide kargua pertsonalki bete behar da. Hala ere, aurrez izendatutako Patronatuko beste kide batek jardun ahal izango du haren izenean eta haren ordezkari gisa. Ordezkaritza hori egintza zehatzetarako izango da, eta, hala badagokio, ordezkatuak idatziz emandako jarraibideak beteko ditu.

2. Patronatuko kideek doan beteko dituzte beren karguak, eta inola ere ezin izango dute ordainsaririk edo dietarik jaso beren eginkizuna betetzeagatik. Hala ere, karguak bere eginkizuna betetzean eragiten dizkien gastuak aurreratzeko edo itzultzeko eskubidea izango dute, behar bezala justifikatuta, legez ezarritako mugekin.

3. Patronatuko kideek beren ahalmenak erabiliko dituzte modu leial eta independentean, eta, beren ebazpenak edo erabakiak hartzean, ezingo dira behartu Estatutu hauetan edo ordenamendu juridikoan ezarrita ez dagoen baldintza edo betekizunik betetzera.

4. Patronatuko kideek independentziaz, leialtasunez, zintzotasunez, gardentasunez eta erantzukizunez beteko dituzte beren eginkizunak, eta gobernu onaren, beren ekintzen erantzukizunaren eta Estatutu hauetan eta legean aurreikusitako kontu-ematearen arauen mende egongo dira kargua betetzean.

BIGARREN ATALA

Patronatuaren osaera eta izendapena

11. artikulua. Patronatuaren osaera.

1. Patronatua bederatzi (9) kidek osatuko dute, honela banatuta:

a) Nafarroako Parlamentuaren osoko bilkurak izendatutako bost (5) kide,

b) Erakunde fundatzaileek izendatutako lau (4) kide:

–Nafarroako Gobernuak hautatutako hiru (3) kide.

–Iruñeko Udalak aukeratutako kide bat (1).

2. Patronatuko kideak hautatu eta izendatzerakoan, estatutu hauetako 22. artikuluan xedatutakoa beteko da, Fundazioko karguak izendatzean genero-berdintasunari buruzkoa.

3. Nafarroako Parlamentuak eta Erakunde Fundatzaileek hautatuko dituzte Patronatuko kideak, estatutu hauetan eskatzen diren betekizun orokorrak eta espezifikoak betetzen direla ziurtatzeko zehazten dituzten arau eta irizpideekin bat etorriz.

12. artikulua. Patronatuko kide izateko baldintza orokorrak.

Patronatuko kideek honako baldintza hauek bete beharko dituzte:

a) Adin nagusikoa izatea eta ezintasun judizialik ez izatea.

b) Kargu edo eginkizun publikoetan aritzeko edo ondasunak administratzeko ezgaituta ez egotea.

c) Ospe profesionala, ezagutza eta esperientzia aitortua izatea fundazioaren helburuekin lotutako hiru eremuetako batean: soziala, kulturala eta ekonomiko-finantzarioa.

Patronatuko kideek beharrezko ospe profesionala, ezagutza eta esperientzia dutela ulertuko da, erakundearen kudeaketa arduratsu eta zuhurra egiteko gaitasunari buruzko zalantzarik sortzen ez duen jokabide pertsonala eta profesionala erakutsi dutenean.

Estatutu hauetako 16.3 d) artikuluan aipatzen den hautagaiaren profilari buruzko txostenaren bidez egiaztatuko da izendatutako Patronatuko kideen ospe profesionala, ezagutza eta esperientzia.

d) Hurrengo artikuluan arautzen diren debeku eta bateraezintasunen bat ez izatea.

13. artikulua. Debekuak eta bateraezintasunak Patronatuko kide izatearekin.

Ezin izango dira Patronatuko kide izendatu aplikatu beharreko araudian aurreikusitako bateraezintasun- edo debeku-egoeraren batean dauden pertsonak.

14. artikulua. Erakunde fundatzaileek izendatutako Patronatuko kideen izendapena eta egiaztapena.

1. Nafarroako Gobernuak Patronatuko kideen izendapena egiaztatzeko, Nafarroako Gobernuaren erabakiak ziurtatzeko ahalmena duen organoak edo agintaritzak egindako izendapen-ziurtagiria aurkeztu beharko da.

2. Iruñeko Udalak Patronatuko kidea izendatu duela egiaztatzeko, Udaleko Idazkaritzak edo ziurtatzeko ahalmena duen beste agintari baliokide batek egindako izendapen-ziurtagiria aurkeztu beharko da.

15. artikulua. Nafarroako Parlamentuak izendatutako Patronatuko kideak hautatzea.

Nafarroako Parlamentuak izendatutako Patronatuko kideen hautapena Idazkaritzak edo Nafarroako Parlamentuan ziurtagiria lortzeko eskumena duen organoak emandako hautapen ziurtagiriaren bidez frogatuko da.

16. artikulua. Karguaren iraupena, berritzea eta lanpostu hutsak betetzea.

1. Patronatuko kide kargua sei (6) urtekoa izango da.

2. Patronatuko kideak ezin izango dira hurrengo agintaldian berriz hautatu, artikulu honetako 3. c) puntuan ezarritakoa galarazi gabe.

3. Patronatuko kideak berritzeko edo lanpostu hutsak betetzeko, arau hauek bete beharko dira:

a) Erakunde fundatzaileek hautatutako Patronatuko kide berriak izendatzeko: Patronatuak, lehendakari diharduenaren bitartez, Erakunde Fundatzaile bakoitzarengana joko du, 17. artikuluko bigarren paragrafoan aurreikusitako epean dagokion Patronatuko kidea izenda dezaten.

b) Nafarroako Parlamentuak hautatutako Patronatuko kide berriak izendatzeko: Patronatuak, lehendakari diharduenaren bitartez, Parlamentuko lehendakaria denari zuzenduko zaio, 17. artikuluko bigarren paragrafoan aurreikusitako epean dagozkion Patronatuko kideak izenda ditzan.

c) Lanpostu hutsak betetzeko izendatutako Patronatuko kideek kargua beteko dute, kargua aldi baterako amaitu arte falta den denboran. Epe hori ez da zenbatuko hurrengo agintaldian berrautatzeko ezintasunari buruz aurreikusitakoaren ondorioetarako, baldin eta lanpostu hutsa agintaldiaren erdia igaro ondoren gertatu bada, hau da, hiru (3) urte igaro ondoren.

d) Izendapen guztiekin batera, hautagaiaren profila egiaztatzen duen txosten bat aurkeztu beharko da, bai eta interesdunaren adierazpen bat ere, kargurako arauz ezarritako baldintzak betetzen dituela eta fundazioaren estatutuetan adierazitako bateraezintasun- edo debeku-egoerarik ez duela adierazten duena.

e) Berrautaketak, hala badagokio, izendapenaren izapide eta baldintza berberak izango ditu.

4. Fundazioaren bizitzan uneren batean patronatuko kide guztiak falta badira, pertsona horiek jardunean jarraituko dute, harik eta hutsik dauden postuak estatutu hauetan aurreikusitakoaren arabera betetzen diren arte.

Ezinezkoa bada edo kargua betetzeko bateraezintasun- edo debeku-kasuren batean badago, Fundazioaren Babesletzak Kudeaketa Batzorde bat izendatuko du Patronatuaren eginkizunak bere gain hartzeko, harik eta hutsik dauden postuak estatutu hauetan aurreikusitakoaren arabera betetzen diren arte.

17. artikulua. Patronatuko kide bihurtzea: kargua betetzen hastea.

1. Patronatuko kideak beren eginkizunak betetzen hasiko dira kargua berariaz onartu ondoren, Nafarroako Fundazioei buruzko Foru Legean horretarako aurreikusitako prozeduretako baten arabera; horretarako, gehienez ere hilabeteko epea izango dute, izendatu direnetik zenbatzen hasita.

Nolanahi ere, karguen izendapena eta onarpena Nafarroako Fundazioen Erregistroan inskribatuko dira.

2. Patronatuko aurreko kideen agintaldia amaitu aurreko hilabetearen barruan izendatu edo hautatu beharko dira. Horretarako, Patronatuko lehendakariak agintaldiaren amaiera-dataren eta berritzearen egokitasunaren berri emango die, gutxienez bi hilabete lehenago, lehendakariei edo erakunde eskudunen ordezkaritza gorena duten pertsonei.

Era berean, kargua hutsik geratuz gero, Patronatuko lehendakaritzak postu huts horren berri emango dio Patronatuko lehendakariari edo kargua uzten duen Patronatuko kidea ordeztea dagokion erakundearen ordezkaririk gorenari, Patronatuko kide berri bat hautatu edo izendatzeko.

3. Patronatuko kideak hautatzeko edo izendatzeko ziurtagiriak Babesletzari jakinaraziko zaizkio, eta hark Patronatuko idazkaritzari jakinaraziko dizkio.

18. artikulua. Kargua uztea.

1. Patronatuko kideen izendapena ezeztaezina izango da. Aurrekoa gorabehera, honako kasu hauetan utziko dute kargua:

a) Heriotza edo legezko absentzia.

b) Ezgaitasunagatik edo gaitasungabetzeagatik.

c) Patronatuko kide izateko baldintzak galtzeagatik edo estatutu hauetako 13. artikuluan ezarritako debeku- eta bateraezintasun-arrazoietako edozein egiteagatik.

d) Agintaldia amaitzeagatik.

e) Patronatuko idazkaritzari idatziz uko egiteagatik; uko egite hori Patronatuak jakinarazpena jasotzen duenetik aurrera izango da eraginkorra.

f) Fundazioari eragindako kalteengatiko erantzukizun-akzioa baiesten duen edo kargutik kentzea agintzen duen ebazpen judizial irmoaren bidez.

g) Patronatuak bidezko arrazoiren batengatik hartutako banantze-erabakiaren bidez. Ondorio horietarako, bidezko arrazoia dagoela ulertuko da Patronatuko kideak bere karguari datxezkion betebeharrak betetzen ez dituenean edo bere jarduera publiko edo pribatuarekin Fundazioaren ospeari, izen onari edo jarduerari kalte nabarmena egiten dionean. Bereziki, banantzeko arrazoi zuzena dagoela ulertuko da estatutu hauen 43. artikuluan ezarritako jarduketa-arauak betetzen ez direnean.

2. Aurreko paragrafoko b) eta c) idatz-zatietako kasuetan, kargu-uztea Patronatuko idazkaritzak emandako ziurtagiriaren bidez formalizatuko da, Gobernu Onaren Batzordeak txosten arrazoitua egin ondoren, eta Babesletzari jakinaraziko zaio. Aurreko paragrafoko a), e) eta g) letren kasuetan, nahikoa izango da Patronatuko idazkaritzaren ziurtagiria.

3. Artikulu honetako 1. paragrafoko d) eta e) idatz-zatietan aipatutako edozein arrazoirengatik kargua uzten duten Patronatuko kideek beren eginkizunak betetzen jarraituko dute, harik eta hutsik dagoen lanpostua estatutu hauetan aurreikusitakoaren arabera betetzen den arte.

HIRUGARREN ATALA

Patronatuaren antolaketa

19. artikulua. Patronatuaren Lehendakaritza.

1. Patronatuko lehendakaria kideen artean aukeratuko da, gehiengo osoz eta isilpeko bozketa bidez.

Patronatuaren berritze partzial bakoitzaren ondorengo hiru hilabeteetan, lehendakariak Patronatuaren esku utzi beharko du bere kargua, berresteko edo, bestela, beste hautapen bat egiteko. Berrespenak hautaketaren baldintza berberak izango ditu.

2. Patronatuko lehendakariak Fundazioaren ordezkaritza instituzional gorena izango du mota guztietako pertsona, agintari eta erakunde publiko edo pribatuen aurrean, eta Patronatuaren eta zuzendaritza nagusiaren arteko elkarrizketa izango da. Era guztietako egintzak eta kontratuak egin ahal izango ditu, bai eta horretarako beharrezkoak diren dokumentuak sinatu ere.

3. Lehendakaritzari, besteak beste, honako ahalmen hauek dagozkio:

a) Lehendakaritza duen organoen bilkuretarako deia egitea, eztabaidagai izango diren gaiak eta horien ordena zehaztea, bilkuren buru izatea, eztabaidak eta eztabaidak zuzentzea eta antolatzea, erabakiak bozkatzea, bozketen emaitza aldarrikatzea eta aktak onestea.

b) Fundazioaren sinadura ofizialaz arduratzea, zuzendaritza nagusiarekin batera, Patronatuak erabaki moduan.

c) Patronatuaren erabakien egiaztagiriei oniritzia ematea.

d) Premiazko kasuetan komeni dena xedatzea, Patronatuak ebatzi arte atzeratzea komeni den edozein gairi dagokionez, eta Patronatuak egiten duen lehenengo bileran egindako jardueren berri ematea.

e) Patronatuaren erabakiak betetzea eta betearaztea.

f) Fundazioaren ordezkaritza gorena izatea kanpoko harremanetan.

g) Legeek eta estatutu hauek edo Patronatuak eskuordetzen dizkion gainerako ahalmenak erabiltzea.

4. Patronatuko lehendakariak kargua utziko du honako arrazoi hauengatik:

a) Patronatuak kargua uzteko hartutako erabakiaren bidez, patronatua osatzen duten kideen gehiengo osoaren aldeko botoarekin.

b) Patronatuko kide izateari uzteagatik.

c) Patronatuko idazkaritzari idatziz aurkeztutako uko egiteagatik.

20. artikulua. Lehendakariordetza.

1. Patronatuak lehendakariorde bat izendatu ahal izango du bere kideen artetik. Lehendakariorde horri dagokio behin-behineko ordezkapena egitea eta lehendakariaren eskumenak baliatzea, baldin eta lehendakari hori kargua hutsik dagoenean, bera ez badago edo gaixorik badago.

2. Patronatuko lehendakaritza eta lehendakariordetza hutsik edo kanpoan edo gaixorik badaude, Patronatuko Lehendakaritzaren ordez, karguan antzinatasun handiena duen Patronatuko kidea arituko da, eta antzinatasun bera izanez gero, adinez nagusia.

21. artikulua. Idazkaritza.

1. Patronatuak idazkaritza bat izendatuko du. Idazkaritza hori ezin izango da Patronatuko kide izan, eta bere eginkizunak betetzeko beharrezkoak diren lanbide-prestakuntza, esperientzia eta ezagutzak izan beharko ditu; Fundaziotik kanpoko profesionala izan daiteke.

2. Idazkaritzari honako eginkizun hauek dagozkio:

a) Patronatuaren bileretara eta hark sortutako batzordeetara joatea, hitzarekin baina botorik gabe.

b) Patronatuaren eta hark sortutako batzordeen bileren aktak idaztea eta baimentzea.

c) Patronatuaren erabakiak ziurtatzea, lehendakariaren oniritziarekin.

d) Patronatuaren akta-liburuak eta agiriak zaintzea.

e) Patronatuaren eta haren kideen jarduna legearen, estatutuen, eta, hala badagokio, Fundazioaren etika eta gobernu korporatibo onaren kodeen eta gainerako barne-araudien araberakoa izan dadin aholkatzea eta zaintzea.

f) Idazkaritzari datxezkion edo agintzen zaizkion beste eginkizun guztiak.

3. Idazkaritzaren aldi baterako ordezkapena, lanpostu hutsa, absentzia, gaixotasuna edo legezko beste arrazoiren bat dagoenean, Patronatuaren erabakiz egingo da.

22. artikulua. Genero-berdintasuna karguak izendatzean.

Patronatua osatuko duten Patronatuko kideak hautatu eta izendatzean, bai eta Patronatuak berak bere kideen artean egiten dituen karguak izendatzean ere, edozein motatako diskriminazioak saihestuko dira, Patronatuaren osaera ahalik eta paritarioena izan dadin saiatuz.

LAUGARREN ATALA

Patronatuaren eginkizunak

23. artikulua. Patronatuaren eginkizunak.

1. Patronatuak, fundazioaren gobernu-organo gorena den aldetik, fundazioa administratzeko eta ordezkatzeko ahalmenik zabalenak izango ditu, legean eta estatutu hauetan ezarritako mugekin. Horretarako, erakundearen eta haren ondasun eta eskubideen defentsa eta iraunkortasuna zainduko ditu, eta beharrezkoak edo komenigarriak diren jarduketak egingo ditu une oro.

2. Era adierazgarrian eta ez mugatzailean, Patronatuaren eskumenak eta ahalmenak izango dira, hala badagokio, bidezko diren baimenak eman ondoren, honako hauek:

a) Fundazioaren helburuak lortzeko jarraibide estrategikoak eta jarduteko helburu orokorrak onartzea.

b) Fundazioaren memoriak, jarduera-planak, urteko kontuak eta aurrekontuak onartzea.

c) Lehendakaria, lehendakariordea eta idazkaria izendatzea eta kargutik kentzea.

d) Patronatuko batzordeak edo beste edozein organo eskuordetu sortzea, horien eskumenak eta funtzionamendu-arauak ezartzea, eta Patronatuko kide izango diren kideak izendatzea eta kargutik kentzea.

e) Fundazioaren zuzendaritza nagusia izendatzea eta kargutik kentzea, eta fundazioaren eginkizunak eta ordainsariak finkatzea, estatutu hauen arabera.

f) Fundazioaren zuzendari nagusiaren kudeaketa gainbegiratzea eta kontrolatzea, haren helburuak finkatuz eta urtero jardunaren ebaluazioa eginez.

g) Estatutuen aldaketa interpretatzea eta onartzea, Babeslaritzak nahitaezko txostena egin ondoren, eta estatutu hauetan aurreikusitakoa garatzeko barne-arauak onartzea.

h) Fundazioak kudeatzen dituen zentroen barne-erregimeneko erregelamenduak onartzea.

i) Irabazi-asmorik gabeko erakundeen jokabide-kodea betetzen dela zaintzea, Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak onartutako balore-merkatuaren esparruan aldi baterako inbertsioak egiteko, eta kode horren betetze-mailari buruzko urteko txostena egitea.

j) Egitura organikoa, aldaketa eta zuzendaritza-karguen hautaketa onartzea.

k) Bat-egitea, zatiketa osoa edo partziala, eta fundazioa desegitea dakarren beste edozein integrazio edo akordio onartzea, bai eta fundazioa azkentzea ere.

l) Kontuen kanpo-auditoretzaren mandatua izendatzea, kargutik kentzea edo luzatzea.

m) Fundazioaren izena aldatzea.

3. Era berean, Patronatuari dagokio merkataritza-sozietateetan dituen partaidetzak kudeatzea eta, ildo horretan, Fundazioak, akziodun gisa, gobernu-organoetan eta, bereziki, Batzar Nagusietan dituen eskubideak eta ahalmenak baliatzea. Hala badagokio, dagozkion jarraibideak emango dizkio eskubide horiek baliatuko dituenari, Fundazioaren ordezkari gisa.

24. artikulua. Eskuordetza eta ahalordetzeak.

1. Patronatuak bere ahalmenak eskuordetu ahal izango dizkie kide bati edo batzuei eta zuzendaritza nagusiari, bai eta ahal orokorrak edo bereziak eman ere.

Inola ere ezin izango dira eskuordetzan eman 23. artikuluko 2. eta 3. paragrafoetan aurreikusitako ahalmenak, ezta gehiengo berezia behar duten akordioak, Babeslaritzaren baimena behar duten ahalmenak eta indarrean dagoen legeriak ezarritako beste edozein.

2. Eskuordetza iraunkorrak eta ahalordetzeak, bai eta horien ezeztapenak ere, Nafarroako Fundazioen Erregistroan inskribatuko dira.

BOSGARREN ATALA

Patronatuaren funtzionamendua

25. artikulua. Saioak.

1. Patronatuaren bilkurak ohikoak eta ezohikoak izan daitezke.

2. Patronatuak ohiko bilkurak egingo ditu, bere eginkizunak eraginkortasunez betetzeko behar den maiztasunarekin, eta, gutxienez, hiruhileko bakoitzaren barruan, lehendakaritzak deialdia egin ondoren.

3. Patronatua ohiz kanpo bildu ahal izango da, lehendakariak edo haren ordez diharduenak beharrezkotzat jotzen badu, baita Patronatuko idazkaritzari idatziz eskatzen badiote ere, eta aztertu beharreko gaiak zehaztasunez adieraziz, Patronatuko kideen heren bat.

Ezohiko bilkura eskatzen bada, Patronatuko lehendakariak gehienez ere 3 egun balioduneko epean deituko du bilkurara, eta bilkura egingo da deialdia egin eta bat (1)-hiru (3) egun balioduneko epean, eskaeran adierazitako gaiak sartuta gai-zerrendan.

4. Patronatua modu unibertsalean ere bildu ahal izango da, baldin eta, Patronatuko kide guztiak bertan daudela, aho batez ezohiko bilkura egitea erabakitzen badute, aho batez ezartzen duten gai-zerrendaren arabera.

26. artikulua. Deialdia eta non egingo den.

1. Patronatuko lehendakariari dagokio bileretarako deia egitea, bai bere ekimenez, bai gutxienez kideen herenak eskatzen duenean.

2. Deialdia posta elektronikoz edo jaso dela jasota uzteko beste edozein bitartekoren bidez egingo da, eta bertan adieraziko da bilera non, zein egunetan eta zein ordutan egingo den, bai eta gai-zerrenda ere, dagokion dokumentazioarekin batera.

Ohiko bilkuretarako deialdia gutxienez bost (5) egun baliodun lehenago egin beharko da. Ezohiko bileretan, gutxienez egun baliodun bat (1) lehenago egindako deialdia baliozkoa izango da, estatutu hauetako 25.4 artikuluan ezarritakoa alde batera utzi gabe.

3. Deialdiaren eta Patronatuko kideei egindako edozein jakinarazpenen ondorioetarako, Patronatuko kideak kargua onartzeko unean Fundazioari ematen dion helbide elektronikora jo beharko da, eta Fundazioari horren inguruko edozein aldaketaren berri eman beharko zaio.

4. Bilkurak sozietatearen egoitzan egingo dira, baina lehendakaritzak zehaztutako beste leku batean ere egin ahal izango dira.

5. Patronatuak aurrez aurre edo urrutitik egin ahal izango ditu bere bilkurak, eta kideak hainbat lekutan egon ahal izango dira, betiere bitarteko elektronikoen bidez ziurtatzen bada bere nortasuna, eztabaidetan parte hartzea eta adierazpenen edukia, horiek gertatzen diren unea, bai eta interaktibitatea eta interkomunikazioa denbora errealean eta baliabide horien erabilgarritasuna bilkura osoan eta botoa ematen den bitartean. Erabakiak lehendakaritza dagoen lekuan hartutzat joko dira.

27. artikulua. Erabakiak eratzea eta hartzea.

1. Patronatua balio osoz eratutzat joko da ohiko bilkuran, baldin eta bilkura hastean kideen gehiengoa bertan badago.

Deitutako bilerara kideen erdia baino gehiago bertaratu ezean, bigarren deialdia egin ahal izango da, gutxienez ordubete igaro ondoren, gai-zerrenda berarekin, betiere bertaratutako Patronatuko kideak Patronatuko kideen kopuru osoaren herena badira gutxienez.

2. Patronatuak gai-zerrendan jasotako gaiei buruz eztabaidatu eta erabakiak hartu ahal izango ditu, estatutu hauetako 25.4 artikuluan aurreikusitakoari kalterik egin gabe.

3. Patronatuak bertaratutako Patronatuko kideen gehiengo soilaren aldeko botoarekin hartuko ditu erabakiak, estatutu hauetan edo aplikatu beharreko legerian gehiengo berezia eskatzen duten erabakiak izan ezik. Gehiengo soiltzat hartuko da aldeko botoen kopurua akordioaren aurkako botoen kopurua baino handiagoa izatea, abstentzioak eta boto zuriak zenbatu gabe. Berdinketa gertatuz gero, kalitateko botoa izango du bilerako buruak.

Estatutu hauetako 23.2 artikuluko c), d), e), g) eta h) idatz-zatietan adierazitako gaiei buruzko erabakiak hartzeko, Patronatuko kideen gehiengo osoa eskatuko da. Estatutu hauetako 18.1 artikuluko g) letran, 23.2 artikuluko k) eta m) letretan eta 44.3 artikuluan adierazitako gaiei buruzko erabakiak onartzeko, beharrezkoa izango da Patronatuko kide guztien bi herenek gutxienez aldeko botoa ematea.

4. Patronatuak erabakiak baietsita edo eskua altxatuta bozkatuko ditu. Hala ere, boto sekretua erabili ahal izango da pertsona jakin batzuei buruzko erabakiak hartzeko eta karguak uzteko, Patronatuko kideen herenak hala eskatzen duenean edo aplikatzekoa den araudiak hala xedatzen duenean.

5. Baliozkotasunez hartutako erabakiek Patronatuko kide guztiak behartzen dituzte, baita disidenteak eta absenteak ere.

28. artikulua. Hirugarren pertsonak Patronatuaren bileretara joatea.

1. Fundazioaren Patronatuak egiten dituen bilkuretara Babeslaritzaren ordezkari bat joan ahal izango da, hitzarekin baina botorik gabe. Horretarako, Patronatuko lehendakariak ordezkari horri jakinaraziko dizkio bilera-deialdi guztiak.

2. Lehendakaritzak Fundazioaren zuzendaritza nagusia gonbidatu ahal izango du Patronatuaren bileretara joateko, eta hitz egiteko eskubidea izango du, baina botorik ez, beharrezkoa edo komenigarria den gai-zerrendako gaietan eskatzen zaionean.

3. Aztertu beharreko gaien izaerak hala eskatzen badu, Patronatuko lehendakariak aldez aurretik eskatuta, Patronatuaren bilkuretara joan ahal izango dira, hitzarekin baina botorik gabe, eta gai-zerrendako gaiei buruzko informazioa emateko soilik, horretarako bereziki kualifikatutako hirugarren pertsonak.

29. artikulua. Akta-liburua.

1. Patronatuaren bileren akta egingo du idazkariak. Aktak lehendakariak eta idazkariak sinatuko dituzte, eta honako hauek jasoko dituzte: bilkura bakoitzean parte hartu dutenen zerrenda, eztabaiden laburpena, bozketen forma eta emaitzak, hala badagokio, eta hartzen diren erabakien hitzez hitzeko testua.

2. Erabakiak Akta Liburura transkribatuko dira.

IV. KAPITULUA

Fundazioaren beste organo batzuk

LEHENENGO ATALA

Organo delegatuak

30. artikulua. Gobernu Onerako Batzordea.

Patronatuak Gobernu Onerako Batzordea eratu ahal izango du, eta batzorde hori osatuko dute Patronatuko hiru (3)-bost (5) kidek. Batzordeak bere kideen artean izendatuko du batzordeburua.

Patronatuko idazkariak beteko du idazkaritza, eta zuzendaritza nagusia gonbidatu ahal izango da.

Gobernu Onerako Batzordeak eginkizun hauek izango ditu:

a) Fundazioaren Kode Etikoen eta Gobernu Korporatibo Onaren xedapenak eta gardentasunaren arloko betebeharrak betetzen direla zaintzea.

b) Fundazioaren egitura organikoa eratzeko proposamena egitea Patronatuari.

c) Patronatuari zuzendaritza nagusiarentzako ordainsari-politika proposatzea.

d) Zuzendaritza Nagusiaren helburuak urtero proposatzea Patronatuari, bai eta haren kudeaketaren ebaluazioa eta helburuen betetze-maila ere, aurrez ezarritako irizpideen arabera jardunez.

e) Patronatuko kideen etengabeko prestakuntza eta Patronatuaren kudeaketaren ebaluazioa sustatzea.

f) Patronatuko kide izateko eta Fundazioaren zuzendaritza nagusirako legez eta estatutuetan ezarritako baldintzak betetzen direla bermatzea.

g) Ordainsarien gardentasuna zaintzea eta horretarako garrantzitsua den edozein informazio Patronatuaren esku uztea.

h) Patronatuko kideek Fundazioaren interesekin izan ditzaketen zuzeneko edo zeharkako gatazka-egoerei buruzko txostena egitea Patronatuari.

i) Erregelamendu bidez zehaztu daitezkeenak.

Batzordearen erabakiak kideen botoen gehiengoz hartuko dira.

Gobernu Onerako Batzordea gutxienez urtean behin bilduko da, lehendakaritzak deitzen duen bakoitzean eta gutxienez bi kidek eskatzen dutenean edo Patronatuko lehendakaritzak eskatuta. Bilerak sozietatearen egoitzan edo deialdian lehendakaritzak zehazten duen beste edozein lekutan egingo dira, eta kideen gehiengoa bertaratzen denean baliozkotasunez eratuko dira.

Gobernu Onerako Batzordea osatzen duten Patronatuko kideen hautaketa, horien karguena eta haien funtzionamendurako gainerako arauen interpretazioa eta garapena Patronatuak onartuko duen dagokion Erregelamenduan ezarriko dira.

31. artikulua. Batzorde Ekonomikoa.

Patronatuak Batzorde Ekonomikoa eratu ahal izango du, eta batzorde hori osatuko dute Patronatuko hiru (3)-bost (5) kidek, kontuan hartuz proposatutako pertsonek batzordeari dagozkion gaietan dituzten kualifikazioa, ezagutzak eta esperientzia. Batzordeak bere kideen artean izendatuko du batzordeburua.

Patronatuko idazkariak beteko du idazkaritza, eta zuzendaritza nagusia gonbidatu ahal izango da.

Ekonomia Batzordeak eginkizun hauek izango ditu:

a) Fundazioaren aurrekontuaren jarraipena eta ondarea aldizka ezagutzea.

b) Fundazioaren finantza-inbertsioen politika eta horren betearazpena proposatzea Patronatuari.

c) Finantza-eragiketak egikaritzea proposatzea edo zuzendaritza nagusiak proposatutakoak onartzea, betiere aldez aurretik ezarritako inbertsio-politikarekin bat badatoz, eta Patronatuak horren berri ematea edo, hala badagokio, berrestea eragotzi gabe.

d) Aktibo mota guztiei eragiten dieten eragiketa finantzarioak eta ez-finantzarioak proposatzea Patronatuari.

e) Patronatuari proposatzea Fundazioaren kanpo-kontuen auditoretza izendatzea, bai eta, hala badagokio, haren kontratazio-baldintzak, agintaldi profesionalaren irismena eta izendapena ezeztatzea edo berritzea ere.

f) Erregelamendu bidez zehaztu daitezkeenak.

Batzordearen erabakiak kideen botoen gehiengoz hartuko dira.

Batzorde Ekonomikoa gutxienez urtean behin bilduko da, lehendakaritzak deitzen duen bakoitzean eta gutxienez bi kidek eskatzen dutenean edo Patronatuko lehendakaritzak eskatuta. Bilerak sozietatearen egoitzan edo deialdian lehendakaritzak zehazten duen beste edozein lekutan egingo dira, eta kideen gehiengoa bertaratzen denean baliozkotasunez eratuko dira.

Ekonomia Batzordea osatzen duten Patronatuko kideen hautaketa, karguena eta funtzionamenduko gainerako arauen interpretazioa eta garapena Patronatuak onartuko duen Erregelamenduan ezarriko dira.

BIGARREN ATALA

Zuzendaritza, laguntza eta lankidetza organoak

32. artikulua. Zuzendaritza Nagusia.

1. Patronatuak zuzendaritza nagusi bat izendatuko du, Patronatuaren zuzendaritzapean eta ikuskaritzapean jardungo duena, eta fundazioaren zuzendaritza eta kudeaketa arrunta eta iraunkorra egingo du. Fundazioaren intereserako arduraldi esklusiboz jardungo du bere eginkizunak betetzen.

Zuzendaritza nagusiak aldian-aldian emango dizkio kontuak Patronatuari, lehendakaritzarekin etengabe hitz eginez.

2. Patronatuak izendatuko du zuzendaritza nagusia, kargu horri dagozkion eginkizunak betetzeko behar besteko ezagutza, gaitasuna, prestakuntza teknikoa eta esperientzia duten pertsonen artean. Halaber, Patronatuari dagokio kargutik kentzea.

Zuzendaritza nagusiaren kargua bateraezina da Patronatuko kidearenarekin, eta estatutu hauetako 12. eta 13. artikuluetan aurreikusitako betekizunak, debekuak eta bateraezintasunak bete beharko ditu, salbu eta lan-harreman baten ondorioz erakundeari lotutako pertsona bat izendatu ahal izango dela.

Halaber, estatutu hauetako 42. artikuluan ezarritako printzipioak eta jarduteko arauak aplikatuko zaizkio.

3. Zuzendaritza Nagusiari dagozkio Fundazioaren zuzendaritza eta kudeaketa arruntari eta iraunkorrari lotutako eginkizunak, diruzaintza-eginkizunak barne, eta Patronatuak onartutako jardun-ildoen arabera beteko ditu; besteak beste, honako hauek:

a) Fundazioaren giza baliabideak kudeatzea Patronatuak onartutako plantillaren barruan, eta, horren arduradun gisa, zuzkidura egokia antolatzea, zerbitzuak behar bezala bete eta artatu daitezen, une oro indarreko lan-araudia betetzen dela zainduz.

b) Fundazioaren ohiko igorpen eta trafikoari dagozkion ekintza guztiak zuzentzea eta gauzatzea.

c) Fundazioaren berezko xedea osatzen duten jarduera guztien funtzionamendua koordinatzea eta kontrolatzea, kudeaketan efizientzia handia lortze aldera, Patronatuak onartutako jarraibide eta planekin bat etorriz.

d) Fundazioaren sinadura administratiboa eramatea era guztietako korrespondentzian eta dokumentazioan, bai eta funtsak eta baloreak mobilizatzeko, kontu korronteak irekitzeko eta likidatzeko, kreditu-erakundeetan, baita Espainiako Bankuan ere, edozein motatako gordailuak eratzeko eta ezeztatzeko, eta, oro har, Fundazioaren sinadura eramatea agintari eta erakunde ofizialekiko harremanetan.

e) Patronatuak onartu beharreko jarduera-planak, funtsak biltzeko planak, aurrekontuak, txostenak eta memoriak prestatzea.

f) Patronatuari eta parte hartzen duen Fundazioko gainerako organoei aurkeztu beharreko erabakiak aztertu eta prestatzea.

g) Patronatuaren eta Fundazioaren gainerako organoen erabakiak betearaztea.

h) Fundazioaren zerbitzuen antolaketa onerako eta funtzionamendu eraginkorrerako egokitzat jotzen dituen aginduak eta jarraibideak ematea, bai eta barne-zerbitzuak antolatzea eta fundazioaren bulego eta zerbitzu guztiak zuzentzea, ikuskatzea eta zaintzea ere, oro har, Patronatuaren ordezkari iraunkor gisa.

i) Fundazioaren finantza- eta kontabilitate-administrazioa antolatzea eta zuzentzea.

j) Patronatuari informazioa ematea, egoki iritzitako proposamen guztiak eginez.

k) Urte bakoitzeko lehen hiruhilekoan, aurreko ekitaldiari dagozkion urteko kontuak eta emaitzen aplikazioa formulatzea.

l) Ustekabeko, premiazko eta atzeraezineko kasuetan sor daitezkeen arazoak erabakitzea, lehendakariari jakinarazi ondoren, eta, ahal bezain laster, horren berri ematea Patronatuari gertuen duen bilkuran; hori guztia Babesletzari dagozkion ahalmenei kalterik egin gabe.

m) Patronatuak eskuordetzen edo bereganatzen dion beste edozein ahalmen erabiltzea.

4. Zuzendaritza nagusiak, beharrezkotzat jotzen duenean eta Patronatuak baimena eman ondoren, bere eskumenetako bat Fundazioko zuzendari edo langile bati eskuordetu ahal izango dio.

5. Patronatuak gutxienez urtean behin egingo du zuzendaritza nagusiaren kudeaketaren ebaluazioa, eta, horretarako, helburuen betetze-maila aztertuko du eta aurrez ezarritako irizpideen arabera baloratuko du haren jarduna.

HIRUGARREN ATALA

Organo aholku-emaileak

33. artikulua. Aholku Batzordea.

Patronatuak Fundazioaren jardueraren berezko esparruetan ospe eta kualifikazio handia duten pertsonen Aholku Batzorde bat sortu ahal izango du.

Gehienez ere hamabi kidek osatuko dute Batzordea, eta Fundazioaren Patronatuak aukeratuko ditu. Ez da beharrezkoa izango Batzordean kargurik izendatzea.

Aholku Batzordearen helburua Patronatuari aholkuak ematea izango da, betiere fundazioaren helburuak hobeto betetzen saiatuz. Patronatuak Batzordea osatzen duten pertsonak ordeztu ahal izango ditu, egoki irizten badio, eta Batzordea sortzeko erabakia edozein unetan errebokatu ahal izango du.

Batzordearen erabakiak kideen botoen gehiengoz hartuko dira.

Aholku Batzordea gutxienez urtean behin bilduko da, bai eta Patronatuko lehendakaritzak deitzen duen guztietan edo gutxienez bi kidek eskatzen dutenean ere. Bilerak sozietatearen egoitzan edo deialdian lehendakaritzak zehazten duen beste edozein lekutan egingo dira, eta kideen gehiengoa bertaratzen denean baliozkotasunez eratuko dira.

Patronatuak onartuko duen Erregelamenduan zehaztuko dira funtzionamendu-arauak.

V. KAPITULUA

Araubide ekonomikoa

LEHENENGO ATALA

Ondarea eta errentak

34. artikulua. Fundazioaren zuzkidura.

Fundazioaren hasierako zuzkidura honako hauek osatzen dute: fundazioaren eskrituran berariaz zuzkidurazkotzat kalifikatutako ondasunak eta eskubideak.

35. artikulua. Fundazioaren ondarea.

1. Fundazioaren ondarea edozein lekutan dauden eta balorazio ekonomikoa jaso dezaketen ondasun eta eskubide mota guztiek osatu ahal izango dute, legez ezarritakoak beste mugarik gabe.

2. Patronatuari dagokio ondarea administratzea eta xedatzea, estatutu hauetan ezarritako moduan eta aplikatu beharreko legerian xedatutakoaren arabera.

36. artikulua. Ondasunen eta eskubideen titulartasuna.

1. Fundazioa bere ondarea osatzen duten ondasun eta eskubide guztien titularra izango da, eta urteko inbentarioan jaso beharko dira.

2. Patronatuak, bere erantzukizunpean, fundazioaren ondarea osatzen duten ondasunak eta eskubideak erregistro publikoetan inskribatzea sustatuko du, fundazioaren izenean.

37. artikulua. Besterentzea eta kargatzea.

1. Patronatuak fundazioaren ondarea osatzen duten ondasunak eta eskubideak besterentzea eta kargatzea erabaki ahal izango du, fundazioaren interesetarako komenigarria denean eta indarrean dagoen legerian aurreikusitako betekizunekin bat etorriz.

2. Ondasunak eta eskubideak xedatzeko egintzak, bai eta ondasun higiezinak kargatzekoak ere, onetsitako azken balantzetik ateratzen den Fundazioaren aktiboaren 100eko 5 baino gehiago badira, Babeslaritzak baimendu beharko ditu aldez aurretik; Patronatuak jakinarazi eta hurrengo hogeita hamar egun balioduneko epea izango du horretarako, eta epe hori igarotakoan, baimena eman zaiola ulertuko da.

3. Besterentzeak edo kargak Jabetza Erregistroan edo objektuaren arabera dagokion erregistro publikoan inskribatuko dira, eta Fundazioaren inbentario-liburuan jasoko dira.

38. artikulua. Jaraunspenak eta dohaintzak.

1. Patronatuak dohaintzak, jaraunspenak eta legatuak onartu ahal izango ditu, aplikatu beharreko legeriaren arabera.

2. Fundazioak jaraunspenak inbentario-onuraren arabera onartu dituela ulertuko da. Kode Zibilaren 1024. artikuluan aipatzen diren egintzengatik inbentario-onura galtzearen erantzule izango dira Patronatuko kideak Fundazioaren aurrean.

3. Kargak edo kostu bidezko dohaintzak edo ordainsariak dituzten legatuak onartzen badira, eta kargarik gabeko jaraunspenak, dohaintzak edo legatuak gaitzesten badira, Patronatuak Babesletzari jakinaraziko dio, gehienez ere hurrengo hamar egun balioduneko epean. Patronatuko kideen aurka dagozkion erantzukizun-akzioak gauzatu ahal izango ditu Babesletzak, Patronatuaren egintzak Fundazioarentzat kaltegarriak badira.

39. artikulua. Errentak eta diru-sarrerak.

1. Fundazioaren errenta eta diru-sarreratzat hartuko dira:

a) Ondare propioaren etekinak.

b) Akzioak, obligazioak eta gainerako ondasun higigarriak eta titulu-baloreak saltzearen emaitza, Fundazioak erabiltzen ez dituen akzioak harpidetzeko eskubideak barne.

c) Dirulaguntzak, dohaintzak, jaraunspenak eta legatuak.

d) Fundazioak bere zerbitzu eta jarduerengatik jaso ditzakeen zenbatekoak.

e) Fundazioak Espainian eta atzerrian edozein erakunde publiko edo pribatutatik lor ditzakeen finantza-baliabideak.

f) Fundazioaren helburuak betetzeko erabil daitezkeen funtsak.

g) Fundazioak bere ondarearen titular gisa eskura dezakeen beste edozein baliabide, hala nola jabetza intelektualeko edo industrialeko eskubideak edo antzeko beste batzuk.

2. Fundazioak bere kontabilitate-emaitzaren % 70 erabili beharko du, gutxienez, fundazioaren helburuak betetzeko, Nafarroako Fundazioei buruzko ekainaren 30eko 13/2021 Foru Legean ezarritako doikuntzekin eta baldintzetan zuzenduta. Fundazioaren helburuak betetzeko ez den gainerako kontabilitate-emaitzari zuzkidura edo erreserbak gehitu beharko zaizkio, Patronatuaren erabakiaren arabera.

Ondorio horietarako, diru-sarrera garbiak Fundazioaren errenta eta sarrera guztien zenbatekoa izango dira, horiek lortzeko egindako gastuak kenduta. Ondare-zuzkidura gisa egindako ekarpenak, eratzen direnean edo geroago, ez dira zenbatuko zenbaki honetan aurreikusitakoaren ondorioetarako.

3. Helburu jakin baterako jasotzen diren dohaintzak edo dirulaguntzak eta horiek sortzen dituzten errentak, hala badagokio, fundazioari eman zaizkion jarduera zehatzerako erabiliko dira.

BIGARREN ATALA

Kontabilitatea eta jarduera plana

40. artikulua. Jarduera ekonomikoa, kontabilitatea eta auditoria.

1. Ekitaldi ekonomikoa urte naturalarekin bat etorriko da. Patronatuak epe hori aldatzea erabaki ahal izango du, betiere hamabi hilabetetik gorakoa ez bada; horretarako, estatutu hauek aldatu beharko ditu.

2. Fundazioak kontabilitate ordenatua eta bere jarduerarako egokia eraman beharko du, araudi aplikagarriaren arabera.

3. Ekitaldi bakoitza amaitzen denetik sei hilabeteko epean, Patronatuak ekitaldi horri dagozkion Fundazioaren urteko kontuak onartu beharko ditu. Kontu horiek argi eta garbi idatzi beharko dira, eta Fundazioaren ondarearen, finantza-egoeraren eta emaitzen irudi fidela erakutsi beharko dute. Honako dokumentu hauek biltzen dituzte:

a) Inbentarioa, egoera-balantzea eta emaitzen kontua, non Fundazioaren egoera ekonomikoa, finantzarioa eta ondarezkoa jasotzen diren.

b) Fundazioaren jardueren eta kudeaketa ekonomikoaren memoria, finantzaketa-koadroa barne, bai eta fundazioaren helburuen betetze-maila ere. Balantzean eta emaitza-kontuan jasotako informazioa osatu, zabaldu eta komentatu beharko du memoriak, eta, horrez gain, honako hauek ere zehaztu beharko ditu: ondare-aldaketak eta haien gobernu-, zuzendaritza- eta ordezkaritza-organoetan izandako aldaketak, ekitaldian helburuak betetzeko egindako jarduerei buruzko informazioa, onartutako aurrekontuaren eta jarduera-planaren betetze-mailari buruzkoa, eta honako hauek adierazi beharko ditu: erabilitako baliabideak, horien jatorria eta egindako jarduera bakoitzean zenbat erakunde eta pertsona onuradun izan diren, helburu horietarako beste erakunde batzuekin egindako hitzarmenak, hala badagokio, eta estatutu hauetan errenten eta diru-sarreren helburuari buruz ezarritako arauen betetze-maila.

4. Era berean, Patronatuak aurreko urteko sarreren eta gastuen aurrekontuaren likidazioa egingo du.

5. Irabazi-asmorik gabeko erakundeentzat ezarritako ereduei, arauei eta irizpideei jarraituz egin beharko dira urteko kontuei buruzko dokumentuak.

6. Fundazioaren urteko kontuei kanpo-auditoretza egingo zaie.

7. Patronatuak onartu eta hurrengo hamar egun baliodunetan aurkeztuko zaizkio urteko kontuak Babesletzari, auditoretza-txostenarekin eta aurrekontuaren likidazioarekin batera. Babesletzak, aztertu eta indarreko araudiari formalki egokitzen zaizkiola egiaztatu ondoren, Fundazioen Erregistroan gordailutuko ditu.

Halaber, Nafarroako Parlamentura igorriko dira, eta, hala badagokio, gainerako agintari edo erakunde eskudunetara.

8. Jarduera ekonomikoak egiten direnean, Fundazioaren kontabilitatea Merkataritza Kodean eta xedapen osagarrietan xedatutakora egokituko da, eta urteko kontu bateratuak egin beharko ditu fundazioa sozietate nagusiarentzat aurreikusitako edozein kasutan dagoenean. Nolanahi ere, informazio xehatua sartu beharko da memoriaren atal espezifiko batean, merkataritza-jarduerari lotutako ondare-elementuak adierazita.

41. artikulua. Aurrekontua eta jarduera-plana.

Ekitaldi bakoitzeko azken hiru hilabeteetan, Fundazioaren Patronatuak hurrengo urteari dagokion aurrekontua prestatu eta Babesletzari bidaliko dio, azalpen-memoria eta jarduera-plan batekin batera. Plan horretan, hurrengo ekitaldian garatu nahi diren helburuak eta jarduerak jasoko dira.

VI. KAPITULUA

Gobernu ona: etika, gardentasuna eta kontuak ematea

42. artikulua. Patronatuko kideen betebeharrak.

Patronatuak kide anitzeko izaera izango du, eta bere kideek ordezkari leial baten arduraz beteko dute kargua, eta beren karguari dagozkion eginkizunak bete beharko dituzte, batez ere:

a) Batzordearen eginkizunetan aktiboki parte hartzea, eta, horretarako, aztergai dituzten gai guztiei buruzko beharrezko informazioa izango dute. Lehendakaritzari eta idazkaritzari dagokie informatzeko eskubidea eta betebeharra benetan betetzen dela zaintzea.

b) Patronatuaren eta, hala badagokio, kide diren gainerako organo eskuordetuen bileretara joatea, bai eta, Fundazioaren intereserako, bileretara deitu direnean ere.

c) Patronatuak edo lehendakaritzak fundazioaren jarduerak garatzeko eta Patronatuak hartutako erabakiak betearazteko agintzen dion berariazko edozein zeregin egitea.

d) Fundazioaren Etika eta Gobernu Korporatibo Onaren Kodeetan xedatutakoa betetzea.

e) Bere eginkizunak betetzean ezagutzen duen informazio ez-publiko oro isilpean eta isilpean gordetzea, baita kargua utzi ondoren ere. Informazio hori ezin izango du norberaren edo hirugarrenen onurarako erabili, ezta hirugarrenei jakinarazi edo zabaldu ere, legez eskatzen denean informazioa emateko betebeharra alde batera utzi gabe.

43. artikulua. Jarduteko printzipioak eta arauak.

1. Fundazioak betebehar hauek ditu:

a) Ondarea eta haren errentak, estatutu hauen eta legeen arabera, fundazioaren helburuetarako erabiltzea.

b) Bere helburu eta jarduerei buruzko informazio nahikoa ematea, aldi baterako hartzaileek eta onuradunek ezagut ditzaten.

c) Hartzaileak eta onuradunak zehazterakoan inpartzialtasunez eta diskriminaziorik gabe jokatzea.

d) Aplikatzekoa den araudian xedatutakoaren ondoriozko gainerakoak.

2. Patronatuko kideek arau hauek bete beharko dituzte beti:

a) Fundazioaren onurarako bakarrik betetzea bere eginkizunak, estatutu hauetan zehazten diren helburuen arabera.

b) Fundazioaren interesarekiko arduraz, leialtasunez eta fideltasunez jardutea, eta, beraz, fundazioaren interesei eragin diezaiekeen beste edozein interes alde batera utzita, eta inolako jarraibiderik eta agindurik jaso gabe. Beraz, Patronatuaren aurrean bakarrik emango dute kontu beren jardueretan, eta Fundazioaren aurrean erantzungo dute, aipatutako ardura-, leialtasun- eta fideltasun-betebeharrak ez betetzeagatik Fundazioari egiten zaizkion jarduera kaltegarriengatik.

c) Bere eginkizunak zintzotasunez, gardentasunez eta fede onez betetzea, inpartzialtasunaren, diskriminaziorik ezaren eta berdintasunaren printzipioak errespetatuz eta interes orokorrari begira jardunez, printzipio horien aurkako edozein jokabide alde batera utzita. Ez dira inplikatuko beren eginkizunekin bateraezinak diren egoera, jarduera edo interesetan, eta ez dute parte hartuko beren objektibotasunari eragin diezaiokeen edozein gai, akordio edo erabakitan, baldin eta Patronatuko kidea interes-gatazka egoeran badago.

d) Gaien kudeaketan efikazia, ekonomia eta efizientzia printzipioen arabera eta interes orokorra asetzeko helburuarekin jardutea.

e) Fundazioari, lehendakaritzaren bidez, bere lanbide-egoeran edo bere eginkizunak normaltasunez betetzeari eragin diezaiokeen beste edozein egoeratan izandako edozein aldaketaren berri ematea.

f) Fundazioaren negozio-aukera bat ez baliatzea, ez zuzenean ez zeharka, bere onurarako, salbu eta inbertsioa edo eragiketa aurrez Fundazioari eskaini bazaio, Fundazioak hura ustiatzeari uko egin badio Patronatuko kidearen eraginik gabe, eta Patronatuak eragiketaren aprobetxamendua baimendu badu.

g) Organo eskudunei jakinaren gainean dauden jarduera irregularren berri ematea.

h) Bere kargua betetzean, ohiko erabilera, erabilera soziala edo kortesiakoa gainditzen duten opariak edo opariak emateari eta onartzeari uko egitea, ezta bere funtzioen garapen aske eta independentea baldintza onuragarrietan baldintzatu dezaketen mesedeak edo zerbitzuak emateari ere. Garrantzi instituzional handiagoa duten opariak Fundazioaren ondarean sartuko dira.

i) Fundazioan duen posizioaz ez baliatzea abantaila pertsonalak edo materialak lortzeko.

44. artikulua. Interes-gatazka.

1. Patronatuko kideek idazkaritzari jakinarazi beharko diote Fundazioari, kapitalean modu esanguratsuan parte hartzen duten merkataritza-sozietateei, pertsonalki edo lotutako pertsonei eragiten dieten interes-gatazkako edozein egoera, eta ez dute inolako jarduerarik egingo gatazka-egoera horiek jasotzen dituzten akordio edo erabakiei dagokienez.

2. Ondorio horietarako, interes-gatazka dagoela ulertuko da Patronatuko kidearen interes pertsonalak eta Fundazioaren interesek zuzenean edo zeharka talka egiten duten egoeretan. Patronatuko kidearen interes pertsonala egongo da gaiak berari edo harekin lotutako pertsona bati eragiten dionean. Patronatuko kideekin lotura duten pertsonak honako hauek izango dira:

a) Patronatuko kidearen ezkontidea edo antzeko afektibitate-harremana duen pertsona, bai eta odol-ahaidetasunezko edo ezkontza-ahaidetasunezko bigarren mailarainoko senitartekoak ere.

b) Patronatuko kideak edo hari lotutako pertsonek, berak edo tarteko pertsonak, edozein portzentajetan parte hartzen duten sozietate edo erakundeak.

c) Patronatuko kideak edo hari lotutako edozein pertsonak, berak edo tartean dagoen pertsonak, administrazio- edo zuzendaritza-kargu bat betetzen duten sozietate edo erakundeak, edo edozein arrazoirengatik ordainsariak jasotzen dituztenak.

3. Gainerako kasuetan, artikulu honetako 2. paragrafoan aipatzen diren pertsonek Fundazioarekin eragiketak egin ahal izateko, beharrezkoa dela eta Fundazioaren interesak Patronatuko kidearen edo pertsona baliokidearen interesen gainetik daudela behar bezala egiaztatu beharko dute.

Interes-gatazka sortzen duten eragiketak onartzea Patronatuari dagokio, eta Patronatuko kide guztien bi herenen aldeko botoarekin onartuko da, Fundazioarekiko interes-gatazka dela-eta botoa eman ezin dutenak zenbatu gabe. Bileraren aktan Patronatuko kideen botoaren esanahia jaso behar da. Onarpen-akordio hori berehala jakinaraziko zaio Babesletzari.

45. artikulua. Patronatuko kideen erantzukizuna.

1. Patronatuko kideek erantzukizun solidarioa izango dute Fundazioaren aurrean, legearen edo estatutuen aurkako egintzen ondorioz edo kargua betetzeko behar den eginbiderik gabe egindako egintzen ondorioz sortutako kalte-galeren aurrean.

2. Erantzukizunetik salbuetsita geratuko dira erabakiaren aurka bozkatu dutenak, bai eta, erabakiaren onarpenean eta betearazpenean parte hartu ez arren, erabakiaren berri ez zutela frogatzen dutenak ere, edo, erabakiaren berri izanda, kaltea saihesteko komeni zen guztia egin zutela edo, gutxienez, erabakiaren aurka agertu zirela frogatzen dutenak.

46. artikulua. Aldi baterako debekua Fundazioan kargu ordainduak betetzeko.

Patronatuko kide izan direnek ezin izango dute ordaindutako kargurik bete Fundazioan, harik eta Patronatuko kide izateari uzten diotenetik bi urte igaro arte. Aldi baterako debeku hori berdin aplikatuko zaie edozein motatako kontratu ordainduei.

47. artikulua. Publizitatea eta gardentasuna.

1. Aurrekontuak, jarduketa-planak eta kontuei buruzko dokumentazioa, memoria barne, jokabide-kodea betetzeari buruzko txostena eta kontu-auditoretza, bai eta, hala badagokio, gobernu korporatiboaren txostena ere, publikoak izango dira, eta erakundearen web-orrian argitaratuko dira.

2. Patronatuko lehendakaritzak eta idazkaritzak araudi aplikagarriarekin bat etorriz eta Fundazioaren interesa zainduz publiko egin beharreko erabaki edo erabakien berri emateko modu partikularra xedatuko dute.

3. Fundazioak, bere kontratu-jardueran, aintzat hartuko ditu publizitate, lehia, gardentasun, konfidentzialtasun, berdintasun eta diskriminaziorik ezaren printzipioak, salbu eta kontratuaren ezaugarriek hori gomendatzen ez badute edo komeni ez bada, eta behar bezala justifikatzen bada.

48. artikulua. Kontu-auditoretza eta beste kontrol batzuk.

Fundazioaren urteko kontuei kanpo-ikuskapena egingo zaie, Babeslaritzari dagokion kontrolari kalterik egin gabe. Aplikatzekoa den kontu-auditoretzako araudian aurreikusitakoaren arabera kontratatu eta egingo da auditoretza.

49. artikulua. Gobernu Korporatiboaren Urteko Txostena.

1. Fundazioak urtero argitaratuko du gobernu korporatiboaren txosten bat, Patronatuak onartua, eta Babesletzari jakinaraziko dio. Txosten horren edukia, egitura eta argitaratzeko baldintzak Fundazioaren Gobernu Korporatibo Onaren Kodean xedatutakora egokituko dira.

2. Artikulu honetan xedatutakoak ez dio kalterik egingo Patronatuak estatutu hauetako 40.3.b) artikuluan aipatzen den memoria egin eta argitaratzeko duen betebeharrari.

VII. KAPITULUA

Bat-egitea, azkentzea eta likidazioa

50. artikulua. Xurgatzea eta fusioa.

1. Fundazioak beste fundazio batzuekin xurgatu edo bat egin ahal izango du, betiere haren interesak hala eskatzen badu, aplikatzekoa den legerian aurreikusitakoaren arabera.

2. Xurgapenak eta bat-egiteak Patronatuaren erabakia beharko dute, bai eta txosten edo azalpen-memoria bat ere, legez dagozkion baimen eta jakinarazpenei kalterik egin gabe, hala badagokio.

3. Xurgapena eta bat-egitea Babeslaritzak baimendu beharko ditu, eta, horren ondoren, eskritura publikoan formalizatu eta Nafarroako Fundazioen Erregistroan inskribatuko dira.

51. artikulua. Azkentzea.

Patronatuak fundazioa azkentzea erabaki ahal izango du, fundazioaren helburua betetzat jotzen duenean edo fundazioa egitea ezinezkoa denean. Nolanahi ere, Fundazioa legeetan ezarritako beste edozein arrazoirengatik azkenduko da. Patronatuaren erabakiak Patronatuko kideen gutxienez bi herenen aldeko botoa eskatuko du, eta Babeslaritzak baimendu beharko du.

52. artikulua. Soberakinaren likidazioa eta esleipena.

1. Fundazioa azkentzeak, beste batekin bat eginez azkentzen denean izan ezik, likidazio-prozedura irekitzea ekarriko du. Patronatuak likidazio-batzordea eratuko du, eta Babeslaritzaren kontrolpean egongo da.

2. Likidazioaren ondoriozko ondasun eta eskubide guztiak Nafarroako Gobernura eta Iruñeko Udalera bideratuko dira, interes orokorreko helburuak dituzten izaera ez-fundazionaleko erakunde publikoak diren aldetik.

3. Fundazioaren azkentzea eta horrek eragindako ondasunen titulartasun-aldaketak dagozkien erregistroetan inskribatuko dira.

XEDAPEN GEHIGARRI BAKARRA

Estatutu hauek eta horien ondorengo aldaketak Nafarroako Fundazioen Erregistroan behar bezala inskribatu ondoren itzuliko dira euskarara, eta, ondoren, itzulpenaren kopia bat bidaliko da, interesdunen eskura egon dadin.

XEDAPEN IRAGANKOR BAKARRA

Lehen Patronatua berritzea.

Salbuespen gisa, eta Patronatuaren zati bat berritzeko, Patronatuko kideen agintaldia hiru urtekoa izango da. Patronatuko kide horiek Erakunde Fundatzaileek izendatuko dituzte estatutu hauek indarrean sartu ondoren eratzen den lehenengo Patronatuan karguak betetzeko.

AZKEN XEDAPEN BAKARRA

Estatutu hauek indarrean jartzea eta indargabetzea.

Fundazioaren Patronatuak onartzen dituenean sartuko dira indarrean estatutu hauek, eta egun horretatik aurrera indargabetuko dira Nafarroako Fundazioen Erregistroan 2014ko uztailaren 31n inskribatutako estatutuak.

Oharra: Estatutu hauek 2022ko maiatzaren 30ean onartu zituen Fundazioaren Patronatuak, ezohiko bilkuran, eta Nafarroako Fundazioen Erregistroan inskribatu ziren, Nafarroako Gobernuko Lehendakaritza eta Gobernu Irekiko zuzendari nagusiaren ekainaren 7ko 386E/2022 Ebazpenaren bidez.

Iragarkiaren kodea: P2214923