138. ALDIZKARIA - 2000ko azaroaren 15a

I. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEA

Agintariak eta Langileak

EBAZPENA, 2000ko urriaren 17koa, Funtzio Publikoaren zuzendari nagusiak emana. Honen bidez onesten da Nafarroako Gobernuaren aholkulari juridiko izateko 2 lanpostu oposizio bidez betetzeko deialdia.

Funtzio Publikoaren zuzendari nagusiak 2000ko urriaren 9an emandako Ebazpenaren bitartez, Nafarroako Gobernuaren aholkulari juridiko izateko bi lanpostu oposizio bidez betetzeko deialdia onetsi da.

1.-Arau orokorrak.

1.1. Deialdi honen xedea da Nafarroako Gobernuaren aholkulari juridiko izateko bi lanpostu oposizio bidez betetzea, txanda hauetan banatuta:

a) Txanda irekian lanpostu 1.

b) Igoera txandan lanpostu 1.

Deialdia honako agindu hauen arabera gauzatuko da: abuztuaren 30ean onetsitako 251/1993 Legegintzako Foru Dekretua, Nafarroako Administrazio Publikoen zerbitzuko Langileen Estatutuaren Testu Bategina onetsi zuena; ekainaren 5eko 113/1993 Foru Dekretua, Sarrera Erregelamendua onesten duena; deialdi honen oinarriak.

1.2. Igoera txandako lanpostua, izangaiek hautapen probak gainditzeko behar den gutxieneko puntuazioa atera ez dutelako bete gabe geldituz gero, txanda irekikoari gehituko zaio.

Halaber, igoera txandan dauden lanpostu hutsen kopuruak baino izangai gehiagok gainditzen badituzte probak, txanda horretan gainditu baina lanposturik eskuratu gabe gelditzen direnek txanda irekiko lanpostua eskuratzeko aukera izanen dute, betiere txanda horretako izangaiekin lehiaketa garbian, lortutako puntuazioaren arabera.

1.3. Deialdi honen ondorioz izendatzen diren aholkulari juridikoek Aholkularitza Juridikoari buruzko gorabeherak arautzen dituzten xedapenetan zehazten diren eginkizunak beteko dituzte eta horietan zehazten diren eskubide eta betebeharrak izanen.

1.4. Izendapenak nomina eta plantillako funtzionario bihurtuko ditu izendatuak, Nafarroako Foru Komunitatearen Administrazioko funtzionarioei buruz indarra duten xedapenetan adierazitako eskubide eta betebehar guztiekin.

1.5. Lanpostuak A mailako lansariak izanen ditu, uztailaren 4ko 158/1984 Foru Dekretuaren bidez onetsitako Lansarien Behin-behineko Erregelamenduan eta gainerako xedapen aplikagarrietan erabakitakoaren arabera.

1.6. Izangaiak, hautapen probak gainditu eta deialdi honetako lanpostuetan aritzeko izendatu ondoren, Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioan sartu eta funtzionario eginez gero, Gizarte Segurantzaren Araubide Orokorrean afiliatuko dira eta alta emanen zaie, araubide horretan aurreikusitako babesean.

Deialdi honetako lanpostuetarako izendatu eta lehendik eskubide pasiboen araubideean eta osasun eta gizarte laguntzan, hots, Nafarroako Administrazio Publikoen zerbitzuko Langileen Estatutuan eta gainerako xedapen osagarrietan aipatzen den hartan, afiliatuta dauden funtzionarioek bertan segitzea aukeratzen ahal dute edo Gizarte Segurantzan afiliatzea.

1.7. Izendatutako izangaiek destinoko herrian bizi beharko dute, eta horretarako, udalerri horretan eduki beharko dute bizilekua. Administrazioko organo eskudunek destinoa aldatzen ahal dute.

1.8. Lanaldiaren araubidea zerbitzuaren beharretara egokituko da, eta administrazioko organo eskudunek edozein unetan aldatzen ahal dute.

2.-Izangaien betebeharrak.

2.1. Oposizio honetan onartuak izateko, izangaiek, eskaerak aurkezteko epea amaitzen den egunean, baldintza hauek bete behar dituzte:

a) Nazionalitate espainiarra eta adin nagusikoa izatea.

b) Zuzenbideko Lizentziatu titulua edo eskuratzeko baldintzak betetzea.

c) Bere eginkizunak betetzeko behar den gaitasun fisiko eta psikikoa izatea.

d) Eginkizun publikoetan aritzeko desgaitu edo gabetua ez egotea eta Administrazio Publikoren baten zerbitzutik bereizia ez izatea.

2.2. Igoera txandako izangaiek, aurreko idatz-zatian aipatu diren baldintzez gain, eskabideak aurkezteko epea amaitzen den egunean honakoak bete beharko dituzte:

a) Nafarroako Administrazio Publiko bateko langile finkoa izatea, eta borondatezko edo behartutako eszedentzian ez egotea, honako igoera lortu aurreko lanpostuan.

b) Deialdiko lanpostuen maila edo talde berekoa edo beheragokoa izatea.

c) Administrazio Publikoetan bost urteko antzinatasun onartua egiaztatzea.

Nafarroako Administrazio Publikoen zerbitzuko Langileen Estatutuko zortzigarren xedapen gehigarrian xedatutakoa aplikatuz, igoera txandan Nafarroako Parlamentuko funtzionarioek ere parte hartzen ahal dute, baldin eta txanda horretan parte hartu ahal izateko nahitaezkoak diren gainerako baldintzak betetzen badituzte.

2.3. Probak gainditu eta lanpostua eskuratzen duten izangaiek betebehar horiek frogatu beharko dituzte deialdi honen zazpigarren oinarrian aurreikusitako epe eta moduan. Eskaerak aurkezteko epea amaitzen den egunean betetzen dituztela ulertuko da eta oposizioan zehar haien jabe izan beharko dute izendapena bitarte.

3.-Eskabideak.

3.1. Deialdian parte hartzeko eskabideak aurkeztu beharko dira Nafarroako Gobernuko Erregistro Orokorrean deialdia Nafarroako Nafarroako ALDIZKARI OFIZIALean argitaratu eta biharamunetik hogeita hamar egun naturaleko epean. Eskabideak administrazio prozeduraren arauek zehazten duten moduan aurkeztu behar dira.

Eskabide horietan izangaiek adierazi behar dute eskabideak aurkezteko emandako epea amaitzerako baldintza guztiak betetzen dituztela.

3.2. Izangaiek beren eskabidean adierazi behar dute oposizioko bosgarren ariketa egin nahi duten ala ez, eta baiezkoan badira, erabiliko duten hizkuntza edo hizkuntzak adierazi behar dituzte.

3.3. Honako hauek erantsi behar zaizkio eskabideari:

a) Izangaiak deialdiaren 2. oinarrian eskatzen diren baldintza guztiak betetzen dituela adierazten duen zinpeko aitorpena.

b) Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioaren kontuan espedientea formalizatzeko eta azterketa eskubidea izateko 1.000 pezeta ordaindu izanaren ziurtagiria.

c) Minusbaliotasuna ziurtatzen duen agiria, erakunde eskudunek luzatua, ariketak egokitzeko eskaera egin baldin bada.

Deialdian igoera txandaren bidez parte hartu nahi duten izangaiek, aurrekoez gain, 2.2. idatz-zatian aipaturiko betebeharren egiaztagiria aurkeztu behar dute.

3.4. Luzaezina da eskaerak aurkezteko epea.

4.-Izangaien onarpena.

4.1. Eskaerak aurkezteko epea amaiturik, Funtzio Publikoaren zuzendari nagusiak Ebazpena emanen du, izangai onartu eta baztertuen behin- behineko zerrenda onesten duena, eta Nafarroako ALDIZKARI OFIZIALean argitara dadin aginduko du.

4.2. Baztertutako izangaiek, behin- behineko zerrenda Nafarroako ALDIZKARI OFIZIALean argitaratu ondoko hamar egun balioduneko epean, erreklamazioak egiten ahal dituzte eta, okerrik izanez gero, haiek zuzendu.

4.3. Erreklamazio epea iraganik, eta haiek ebatzitakoan, Funtzio Publikoaren zuzendari nagusiak Ebazpena emanen du, izangai onartu eta baztertuen behin betiko zerrenda onesten duena, eta Nafarroako ALDIZKARI OFIZIALean argitara dadin aginduko du.

5.-Epaimahai kalifikatzailea.

5.1. Kide hauek osatuko dute Epaimahai kalifikatzailea:

-Mahaiburua: Joaquín Gortari Unanua jauna, Lehendakaritzako idazkari nagusia.

-Ordezkoa: Ignacio Bandrés Urriza jauna, Funtzio Publikoaren zuzendari nagusia.

-Mahaikidea: Unibertsitateko katedradun bat.

-Ordezkoa:. Unibertsitateko katedradun bat.

-Mahaikidea: Estatuaren abokatu bat edo Autonomi Erkidego bateko Zerbitzu Juridikoko legelari bat.

-Ordezkoa: Estatuaren abokatu bat edo Autonomi Erkidego bateko Zerbitzu Juridikoko legelari bat.

-Mahaikidea: José Antonio Razquin Lizarraga jauna, Lehendakaritza, Justizia eta Barne Departamentuko Aholkularitza Juridikoaren zerbitzuko zuzendaria.

-Ordezkoa: Alberto Andérez González jauna, Nafarroako Osasun Zerbitzuko Administrazio eta Giza Baliabideen zuzendaria.

-Mahaikidea: Francisco Negro Roldán jauna, Lehendakaritza, Justizia eta Barne Departamentuko Aholkularitza Juridikoaren Zerbitzuko Aholkularitza Juridikoaren Zerbitzuko Lan Arazoen Ataleko burua.

-Ordezkoa: Francisco Javier Ugalde Adín jauna, Lehendakaritza, Justizia eta Barne Departamentuko Arazo Zibil eta Penalen Ataleko burua.

-Mahaikidea: Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioko Langileen Batzordearen ordezkaria, horrexek hautatua.

-Ordezkoa: Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioko Langileen Batzordearen ordezkaria, horrexek hautatua.

-Mahaikide idazkaria, hizpide eta botoarekin: Ildefonso Sebastián Labayen jauna, Lehendakaritza, Justizia eta Barne Departamentuko Aholkularitza Juridikoaren Zerbitzuko Administrazioarekiko Auzien Ataleko burua.

-Ordezkoa: José Contreras López jauna, Nafarroako Gobernuko aholkulari juridikoa.

5.2. Epaimahaia hautapen probak hasi baino lehen eratu beharko da.

5.3. Epaimahaia ezin izanen da eratu, ezta jardun ere, kideen gehiengo absolutua bildu gabe.

5.4. Epaimahaiak gehiengoz erabakiko ditu deialdiaren oinarriak ulertu eta aplikatzeko moduaz sor daitezkeen arazo guztiak.

5.5. Epaimahaiak aholkulari espezialistei dei egiten ahal die proba guztietarako edo batzuetarako. Aholkulari horiek beren espezialitate teknikoan aritzera mugatuko dira eta haietan soilik emanen diote laguntza Epaimahaiari.

6.-Oposizioaren garapena.

6.1. Oposizioa 2001eko urrian hasiko da. Onartu eta baztertuen behin betiko zerrenda onesten duen Ebazpenean berean finkatuko dira probak hasteko tokia, eguna eta ordua.

Gero, Epaimahaiak behar den garaian aditzera emanen ditu gainerako probak egiteko iragarkiak, arauzko moduan.

6.2. Oposizioko ariketak hauek izanen dira:

Lehen ariketa: sei ordutan gehienez, idatziz, "Zuzenbide Pribatua: Nafarra eta Orokorra" multzoko bi gai azalduko dira (Eranskineko 1. multzoa), eta "Zuzenbide Prozesal, Finantzario, Penal eta Laborala" multzoko gai bat (Eranskineko 2. multzoa). Gaiak zozketaz erabakiko dira.

Bigarren ariketa: sei ordutan gehienez, idatziz, azalduko dira "Zuzenbide Konstituzional eta Komunitarioa" multzoko gai bat (Eranskineko 3. multzoa), "Zuzenbide Administratiboa" multzoko gai bat (Eranskineko 4. multzoa) eta "Foru Zuzenbide Publikoa" multzoko gai bat (Eranskineko 5. multzoa). Gaiak zozketaz erabakiko dira.

Hirugarren ariketa: Gehienez ere bost orduz, idatziz, irizpen edo txosten edota ebazpen proposamen bat egin behar da, ariketa hasi aurre-aurretik Epaimahaiak planteatutako kasu bati buruz. Ariketa honetarako izangaiak lege-testuei buruzko liburu eta bilduma juridikoak besterik ezingo du erabili (doktrina-iruzkinik gabeak), eta baita Auzitegi Konstituzionalaren eta Auzitegi Gorenaren Jurisprudentzia ere.

Laugarren ariketa: Gehienez ere bost orduz, idatziz, idazki judizial bat egin behar da (demanda, demandaren erantzuna, ondorioak, etab.) ariketa hasi aurre-aurretik Epaimahaiak planteatutako kasu praktiko bati buruz. Aurreko ariketarako bezala, izangaiak egoki iruditzen zaizkion lege eta jurisprudentzia-testuak erabiltzeko aukera du, betiere Epaimahaiak baimena eman badio.

Bosgarren ariketa: Borondatezkoa. Gehienez ere 30 minutuz ahoz Epaimahaiari frogatu behar zaio euskaraz edo/eta oposiziogileak hautatutako atzerriko hizkuntzan irakurri eta itzultzeko duen maila egokia. Ariketa honetarako Epaimahaiak izan dezake berak izendatutako aholkulari espezialisten laguntza.

6.3. Oposizioko ariketen balorazioan 85 puntu eman daitezke gehienez ere, eta honela banatuko dira ariketen arabera:

-Lehen ariketa: 20 puntu gehienez ere.

-Bigarren ariketa: 20 puntu gehienez

-Hirugarren ariketa: 20 puntu gehienez.

-Laugarren ariketa: 20 puntu gehienez ere.

-Bosgarren ariketa: 5 puntu gehienez ere.

6.4. Ariketak ekitaldi publikoan irakurriko ditu izangaiak Epaimahaiaren aurrean, eta epaimahaikideek zilegi izanen dute izangaiarekin, ariketa bakoitzaren irakurketaren ondoren, gehienez ere hamabost minutuko solasaldi bat egitea.

6.5. Oposizioko ariketak, bosgarrena izan ezik, baztertzaileak izanen dira. Eta baztertu eginen dira ariketa bakoitzaren gehieneko puntuazioaren erdia gutxienez lortzen ez duten izangaiak.

6.6. Ariketa bakoitza amaitutakoan, Epaimahaiak jendaurrean jarriko du, Nafarroako Gobernuaren iragarki oholean, probak gainditu dituzten izangaien zerrenda beren kalifikazioekin.

6.7. Hautapen probak egiteko, eskaera egin duten minusbaliatuentzat bidezkoak diren denbora eta baliabide egokitzapenak eginen dira, eskabidean azaldutakoaren arabera.

7.-Probak gainditu dituztenen zerrenda eta agirien aurkezpena.

7.1. Oposizioko ariketak amaiturik, epaimahaiak jendaurrean jarriko du probak gainditu dituztenen zerrenda. Gero, Funtzio Publikoaren zuzendari nagusiari igorriko dio probak gainditu eta deialdiko lanpostuen kopuruan sartzen diren izangaien aldeko izendapen proposamena. Delako proposamena Nafarroako ALDIZKARI OFIZIALean argitaratuko da.

7.2. Izendapen proposamena Nafarroako ALDIZKARI OFIZIALean argitaratu ondoko 30 egun naturaleko epean, proposatutako izangaiek deialdiko 2. oinarrian ezarritako beharkizunak betetzen dituztela frogatzen duten agiriak aurkeztu behar dituzte Funtzio Publikoaren Zuzendaritza Nagusian.

7.3.1. Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioaren edo haren erakunde autonomoen zerbitzuko langile finkoak ez diren izangaiek ondoko agiriak aurkeztu beharko dituzte:

a) Nortasun Agiri Nazionalaren fotokopia konpultsatua.

b) Deialdiaren 2. oinarrian eskatutako tituluaren fotokopia konpultsatua, edo hura eskuratzeko eskubideak ordaindu izanaren gordekinarena.

c) Laneko Arriskuei Aurrea Hartzeko Atalak luzatutako txostena, karguari dagozkion eginkizunak betetzea galarazten dion eritasun edo akats fisiko nahiz psikikorik ez duela egiaztatzen duena.

Minusbaliotasunen bat alegatu duten izangaiek, gainera, hori deialdiko lanpostuarekin bateragarria dela dioen frogagiria, balorazio eta orientazio talde eskudunek luzatua.

d) Zinpeko aitorpena, eginkizun publikoak betetzeko ezgaitua edo gabetua ez dagoela eta inongo Administrazio Publikoren zerbitzutik ez dela bereizia izan dioena.

e) Zin egin edo hitz ematea, Nafarroako Foru Eraentza begiratu, Konstituzioari eta legeei men egin eta karguaren eginkizunak zintzo beteko direla dioena.

Deialdi hau egin ez duten Nafarroako beste Administrazio Publiko bateko langile finkoek, gainera, aurreko administrazioko espediente pertsonalean ageri diren inguruabar eta aurrekari guztiak frogatzen dituen ziurtagiria, sarrera, antzinatasun, maila, egoera administratibo eta abarri buruzkoa.

7.3.2. Nafarroako Foru Komunitatearen Administrazioko edo haren erakunde autonomoetako langile finkoak diren izangaiek agiri hauek aurkeztu beharko dituzte:

a) Deialdiaren 2. oinarrian eskatutako tituluaren fotokopia konpultsatua, edo hura eskuratzeko eskubideak ordaindu izanaren gordekinarena.

b) Dagokion kasuan, Nafarroako Foru Komunitatearen Administrazioko eta haren erakunde autonomoetako funtzionario izateko Funtzio Publikoaren Zuzendaritza Nagusiak eskaturiko dokumentazioa.

Minusbaliotasunen bat alegatu duten izangaiek, gainera, hori deialdiko lanpostuarekin bateragarria dela dioen frogagiria, balorazio eta orientazio talde eskudunek luzatua.

7.4. Aipatu epean, eta behar bezala arrazoitutako ezinbesteko kasuak salbu, agiri horiek aurkezten ez dituztenak ezin izanen dira izendatu, eta beren jarduketa guztiak baliorik gabe geratuko dira, eskabideko faltsukeriagatik izan dezaketen erantzukizuna galarazi gabe.

7.5. Aurreko idatz-zatian aurreikusitakoa gertatuz gero, Funtzio Publikoaren zuzendari nagusiak probak gainditu dituztenen zerrendan, 7.1. idatz-zatian aipatutakoan, hurrengoa den izangaiarekin beteko du baja, eta horrekin ere aurreko idatz-zatian adierazitako moduan jokatuko da.

8.-Izendapena eta lanpostuaz jabetzea.

8.1. Lehendakaritza. Justizia eta Barne kontseilariak, Foru Agindu baten bitartez, aurreko oinarrietan ezarritakoa betetzen duten izangaiak aholkulari juridiko izendatuko ditu.

8.2. Izendapena Nafarroako ALDIZKARI OFIZIALean argitaratu behar da.

8.3. Izendatutako izangaiek hilabeteko epean hartu beharko dute lanpostuaren jabetza Langileriaren Erregistro Orokorrean, izendapena jakinarazten denetik aitzina. Ezinbesteko kasuak salbu, jabetza hartzen ez badute, eskubide guztiak galduko dituzte Foru Komunitatearen Administrazioko funtzionario izateko.

9.-Errekurtsoak.

Deialdi honen aurka, bere oinarri eta egintzen aurka, gora jotzeko errekurtsoa jartzen ahal da Nafarroako Gobernuari zuzendua, errekurritutako egintza argitaratu edo jakinarazi eta hilabeteko epean, Administrazio Publikoen Araubide Juridikoari eta Guztientzako Administrazio Prozedurari buruzko azaroaren 26ko 30/1992 Legearen -urtarrilaren 13ko 4/1999 Legeak aldatuaren- 114 eta 115. artikuluei jarraikiz.

Iruñean, bi milako urriaren bederatzian.-Funtzio Publikoaren zuzendari nagusia, Ignacio Bandrés Urriza.

I. ERANSKINA

Eskaera eredua

................. jaun/andreak, adinez nagusia, ...... zk.ko Nortasun Agiri Nazionalaren (edo horren baliokidearen) jabe, li.........(e)n (............), 19...eko li..........aren ....(e)an jaioa, ........ nazionalitatekoa, eta egungo helbidea li............(e)ko (........) ......... kalean, .......... posta kodea eta .... telefonoa duenak,

Zure aurrean agertu eta honako hau dio:

Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioaren ............... izateko, .... lanpostu oposizio bidez betetzeko deialdian, ........ (e)ko .... Nafarroako ALDIZKARI OFIZIALean argitaratu zen hartan, onartua izatea eskatzen duela, honako txandan:

Txanda irekia

Igoera txanda

Txanda murriztua minusbaliatuentzat

Karguan aritzea galarazten dion eritasun edo akats fisiko nahiz psikikorik ez duela.

Ez duela indarra duten xedapenetan ezarritako ezintasunik.

Ez dela diziplina espediente bidez inongo Administrazio Publikoren zerbitzutik bereizia izan, ezta desgaitua ere eginkizun publikoak betetzeko.

Deialdian adierazitako titulazioaren jabe dela

Azterketarako eskubideak ordaindu dituela deialdian ezarrri bezala, eta ordainketaren gordekina erantsirik doala.

Eskabideak aurkezteko emandako epea amaitzen den egunean, eskatutako baldintza guztiak betetzen dituela.

Baduela minusbaliotasunik, eta horregatik eskatzen duela ondoko egokitzapena, adierazitako arrazoiengatik. (Beste orri batean zehaztuko dira minusbaliotasunaren nondik-norakoak eta eskatzen diren egokitzapenak)

Minusbaliotasuna egiaztatzeko erakunde eskudunak luzaturiko ziurtagiria aurkeztu duela

Euskararen Gaitasun Agiria edo onarpen ofiziala duen balio bereko titulazioa aurkeztu duela (*)

Euskararen ezagupenari buruzko proba egitea eskatzen duela (*)

Azaldutakoaren ondorioz:

Eskabide hau onartu eta Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioaren eta haren zerbitzuko ................. izateko, .... lanpostu oposizio bidez betetzeko deialdian onartua izatea eskatzen du.

Iruñean, 2.....eko .............aren .......(e)an.

(Sinadura)

(*) Deialdian sartzen denean soilik.

NAFARROAKO GOBERNUA. LEHENDAKARITZA, JUSTIZIA ETA BARNE DEPARTAMENTUA.

1. MULTZOA

Zuzenbide Pribatua, Nafarra eta Orokorra

1. Zuzenbide kontzeptua. Zuzenbide objektiboa: zuzenbide naturala eta zuzenbide positiboa; zuzenbide publikoa eta zuzenbide pribatua. Beste sailkapen batzuk.

2. Arau juridikoa: zer den. Arauaren ezaugarriak eta egitura. Arau juridikoen sailkapenak. Legeria: horren balio gorenak.

3. Espainiako zuzenbide zibila: bilakaera eta gaurko edukia. Zuzenbide zibil nafarra. Foru zuzenbide zibila zuzenbide erkide gisa.

4. Konstituzioaren 149.1.8. artikulua eta Estatuaren eskumenak eta erkidego autonomoenak arlo zibilean. Kode zibila: elaborazioa; edukia; aplikazio eremua, zuzenekoa eta ordezkoa; iturrien sistema. Bizkaia eta Arabako, Kataluniako, Baleareetako, Aragoi eta Galiziako foru konpilazioen aipamena.

5. Nafarroako Foru Komunitateak Zuzenbide zibilaren arloan duen eskumena: Foru Eraentza Berrezarri eta Hobetzeari buruzko Lege Organikoa.

6. Foru Zuzenbide Zibilaren Konpilazioa edo Nafarroako Foru Berria. Elaborazioa. Jatorriz zer zen eta gaur zer den: 1978ko Konstituzioaren eta Nafarroako Foru Eraentza Berrezarri eta Hobetzeari buruzko Lege Organikoaren eragina Foru Berrian. Plana eta gaien banaketa. Iritzi kritikoa. Foru Berriaren erreformak.

7. Zuzenbide zibil nafarraren iturriak. Libertate zibilaren printzipioa: "paramiento fuero vienze".

8. Ohitura zuzenbide zibil nafarrean. Aplikazio eremua. Kontzeptua eta beharkizunak. Elementuak. Ohitura motak. Ohituraren froga. Erabilera soilen balioa zuzenbide zibil nafarrean.

9. Lege zibil forala: kontzeptua eta motak. Zuzenbide nafarraren oinarri orokorrak: kontzeptua; oinarrien formulazioa eta funtzioak.

10. Tradizio juridiko nafarra: zuzenbide zibil foralaren arauak interpretatu eta osatzeko duen balioa. Tradizio juridiko nafarra osatzen duten testu historikoak. Nafarroako Zuzenbide historikoaren indarraldiaren arazoa.

11. Foru arau zibilen aplikazioa. Analogia: kontzeptua eta motak; zuzenbide nafarrean duten funtzio osaatzailea.

12. Ordezko zuzenbidea: muga-zehazte objektiboa eta aplikazio eremua. Jatorriz estatuarenak diren foru arauak: Zuzenbide orokorraren ohiko aplikazioa eta legegintzako igorpen estatikoak.

13. Jurisprudentzia: Auzitegi Gorenaren eta Nafarroako Auzitegi Nagusiaren doktrinen balioa. Konstituzio Auzitegiaren doktrina eta haren epaien balioa.

14. Foru arauen eragingarritasuna denbora aldetik. Foru arauen indarraldiaren hasiera eta bukaera. Foru arauen aplikazioan gertatzen den preklusio edo baztertzea. Ez-erabilera. Zuzenbide denborartekoa edo iragankorra: arau zibil foralen atzeraeraginezaren printzipioa. Foru Berriaren xedapen iragankorrak.

15. Foru arauen eraginkortasuna espazioaren ikuspegitik. Eskualdearteko zuzenbidea: gatazka-arauak.

16. Nafar izaera zibil forala. Kontzeptua eta ondorioak. Bereganatze, gordetze, galera eta berreskurapena. Pertsona juridikoen foru izaera zibil nafarra.

17. Pertsona fisikoa eta haren ahalmena: funtsezko kontzeptuak. Adin nagusitasuna. Adingabetasuna eta pubertaroa. Emantzipazioa. Eroen jarduteko gaitasuna: gaitasungabetzea. Jarduteko gaitasunean eragina duten beste gertaera batzuk.

18. Pertsona juridikoak: kontzeptua eta motak. Pertsona juridikoen ahalmena. Egoitza.

19. Nafarroaren eskumena elkarte eta sozietateen arloan. Elkarteen araubide juridikoa. Sozietate kooperatiboak.

20. Fundazioak: kontzeptua eta historia. Nafarroaren eskumena fundazioen arloan. Zuzenbide nafarreko fundazioen funtsezko ezaugarriak. Fundazioaren eratzea. Sailkapena eta interes sozialeko deklarazioa zerga-ondorioetarako. Organoak: patronatua eta babesletza.

21. Nortasun juridikorik gabeko entitateak eta subjektu kolektiboak. Etxea. Sozietateak eta nortasunik gabeko batasunak.

22. Eskubideen baliatzea eta bere mugak. Kanpoko mugak: kolisioa edo eskubideen konkurrentzia. Barneko mugak: eskubide baliatuaren izaera bera; fede ona eta ohitura zuzenak; "ius usus inocui" delakoa; legezko debekuak. Eskubide-abusua.

23. Zuzenbideen iraungipena. Ukoa. Erabilerarik eza. Iraungipeneko preskripzioa. Iraungipena.

24. Borondate azalpena Zuzenbide nafarrean. Forma. Isiltasuna borondate azalpen gisa. Borondate azalpenaren balio eza eta eraginkortasun eza: deuseztasuna, deuseztagarritasuna, deuseztapena. Borondate azalpenaren akatsak. Simulazioa eta hirugarrenei egindako maula.

25. Ordezkaritza: kontzeptua eta motak. Borondatezko ordezkaritza. Ahalmena: errebokagarritasuna eta berrespena. Legezko ordezkaritza.

26. Legegintza eskumena ezkontza arloan. Espainiako ezkontza-sistema. Ezkontza zibilaren beharkizunak eta gauzatzeko modua. Pertsonaren gaineko ondorioak. Deuseztasuna, banantzea eta dibortzioa: kausak eta ondorioak.

27. Guraso agintea eta filiazioa. Adopzioa eta umeordetzea.

28. Famili ondarea Nafarroan. Ezkontzako hitzarmenak. Konkista-sozietatea. "Propter nuptias" dohaintzak. Ezkonsaria eta erresak. Famili komunitateak. Etxearen babespea eta zuzkidurak. Ahaide Nagusiak.

29. "Inter vivos" eta "mortis causa" dohaintzak.

30. Ondorengotza itun edo hitzarmenak. Testamentua eta bere formak. Elkartasun testamentua, kodiziloa eta testamentu-memoriak. "Mortis causa" xedapenen deuseztasun eta eraginkortasun eza.

31. Oinordekoaren instituzioa. Ordezpenak: arrunta, fideikomisozkoa eta hondarrekoa. Legatua.

32. Erabiltzeko askatasunaren mugak. Fideltasunezko usufruktu legala. Foru senipartea. Aurreko ezkontzako seme-alaben eskubideak. Aita berrezkonduaren erreserba. Ondasunen itzulketa.

33. Fiduziario-komisarioak. Konfiantzako oinordekoak. Albazeak.

34. Legezko oinordetza, oinetxekoak ez diren ondasunetan eta oinetxekoetan. Nafarroako Foru Komunitatea legezko oinordeko gisa: araubide zibil eta administratiboa.

35. Ordezkaritza-eskubidea. Gehiagotzeko eskubidea. Herentziaren eta beste liberalitate batzuen eskuratze eta ukoa. Herentzia eskatzeko akzioa. Herentzia-lagapena. Banaketa.

36. Jabetza eta edukitza. Jabetzaren mugak zuzenbide nafarrean.

37. Ondasun eta eskubideen erkidegoak. Pro indiviso erkidegoa. Erkidego bereziak. Eskortak, muga-larreak, iratzeak, kontzeju jabaria eta kanpoko auzotartasunak.

38. Zortasunak zuzenbide nafarrean. Gozamena. Biztantze, erabiltze eta horien antzeko eskubideak.

39. Azalera eskubidea. Atzera-eskuratzea eta lehentasunezko eskurapeneko beste zenbait eskubide. Atzera-eskuratze graziazkoa eta jentilizioa. Aukera, eroslehentasun eta atzera-eskuratze borondatezkoa.

40. Berme errealak Nafarroako Foru Berrian. Berme fiduziarioa eta erresa bidezkoa. Bahia, antikresia, atxikitzeko eskubidea eta berme-gordailua. Xedatzeko debekuak. Jabari erreserbapeko salmenta. Komisio itunarekiko salmenta. Atzeraðeskuratzeko itunarekin egindako salmenta.

41. Hipotekaren eskubide erreala. Kontzeptua, ezaugarriak eta motak. Gaitasun eta forma beharkizunak. Ondasun hipotekagarriak eta hipotekaezinak. Hipotekaren irispidea finka hipotekatuari buruz eta bermatzen dituen obligazioei buruz. Kreditu hipotekarioen lagatzea.

42. Legezko hipotekak, haien eratzea, ondorioak eta mota nagusiak. Hipoteka mobiliarioa eta lekualdatzerik gabeko bahia.

43. Hipotekaren ondorioak. Akzio erreala eta pertsonala exekuzio hipotekarioan. Kreditu hipotekarioaren eraginkortasunerako prozedurak: exekuzio hipotekarioaren aipamen berezia. Hipoteken amaitzea.

44. Higiezinen zuzenbide erregistrala. Jabetzaren Erregistroa. Erregistroko liburuak: bertan egiten diren idazpenak, haien motak eta formalitate erkideak. Erregistroaren publikotasun formala.

45. "Printzipio hipotekario" direlakoak. Inskripzioaren printzipioa: inskripzioen zirkunstantzia orokorrak. Erregistroko legitimazioaren printzipioa: ondorio funtsezkoak eta ondorio prozesalak. Lege hipotekarioaren 41. artikulua.

46. Erregistroaren fede publikoaren printzipioa. Beharkizunak. Lege hipotekarioko 34. artikuluaren azterketa. Salbuespenak. Inskripzioaren ondorioak egintza eta kontratu baliogabeetan. Lehentasunaren printzipioa. Lege hipotekarioaren 17. artikulua. Aurkezpen idazpena.

47. Edukitza eta Erregistroa. Preskripzioa eta Erregistroa. Segidako traktuaren printzipioa. Legezkotasun printzipioa. Erregistroko kalifikazioa: horren aurkako errekurtsoak.

48. Espezialitate printzipioa. Finka Erregistroaren oinarri gisa. Eskubide inskribagarriak legeria indardunean. Inskribatu ezin daitezkeen eskubideak. Inskribatu beharrik ez dagoen eskubideak. Titulu inskribagarriak. Administrazio publikoen ondasunen inskripzioa: bereziki Nafarroako Foru Komunitateari eskualdatutako ondasunena. Nafarroako Parlamentuari eratxikitako ondasunen inskripzioa.

49. Mugen, emakida administratiboen, nahitaezko desjabetzearen eta lurzatien berrantolamenduaren ondoriozko ondasunen aipamena.

50. Prebentziozko ohar-idazpena. Kontzeptua eta ondorio nagusiak. Motak. Demanda eta bahiturakoen azterketa berezia. Kantzelazio idazpena: erregistroko titularraren onarpenarekin duen zerikusia. Alboko oharra.

51. Erregistroaren eta errealitatearen arteko adostasuna. Inmatrikulazioa. Jabetza espedienteak. Jabetza ziurtagiriak. Traktuaren jarraiera. Inmatrikulazio bikoitza.

52. Obligazioak Nafarroako Foru Berrian. Obligazioen iturri eta ondorioak, betetzea eta amaitzea.

53. Kalteagatiko desegitea. Kode zibilean aurreikusitako desegite suposamenduak: Nafarroan nola aplikatzen diren.

54. Arrazoirik gabe aberastea. Obligazioen lagapena.

55. Hizbaketak. Hitzemateak oro har. Fiantza.

56. Maileguak. Zainpeketa zentsua.

57. Zaintzari buruzko kontratuak. Mandatu-kontratua eta negozioen kudeaketa.

58. Salerosketa. Atzeraðeskuratzeko itunarekin egindako salmenta. Trukaketa.

59. Gauzen errentamendua Foru Berrian. Hiri finken errentamendua legeria berezian: aplikazio eremua, oinarriak eta funtsezko arauak. Landa-finken errentamendua legeria berezian: arlo honetako funtsezko oinarriak. Jabetzarako bidea.

60. Erantzukizun zibila, kontratuzkoa eta kontratuz kanpokoa. Kontsumitzaileen babesa eta fabrikatzailearen erantzukizuna.

61. Merkataritza-zuzenbidea: kontzeptua eta edukia. Arlo honetako legegintza-ahalmena: Foru berriko "merkataritza arauak". Merkataritza-zuzenbidearen iturriak. Merkataritza Kodea. Merkataritzako egintzak. Merkataritzako gaiak. Segurtasun printzipioa merkataritza-trafikoan.

62. Merkataritza-enpresa: osagaiak. Banakako merkataria: ahalmena eta debekuak. Merkataritzako kontabilitatea. Merkataritza-liburuen froga-indarra. Merkataritza Erregistroari buruzko ideia orokorra.

63. Sozietate zibila eta merkataritzako sozietatea. Merkataritzako sozietatea: kontzeptua, izaera eta motak. Eratzeko betebehar orokorrak. Sozietate irregularra. Bazkide bakarreko sozietatea. Sozietate erregular kolektiboa. Komanditako sozietatea. Erantzukizun mugatuko sozietatea: eratzea, administrazioa eta ordezkaritza.

64. Sozietate anonimoa. Eratzeko moduak. Sozietatearen eskritura eta estatutuak. Ekarpenak. Akzioak eta obligazioak: motak eta jabeari ematen dizkioten eskubideak. Kapitalaren gehitze eta gutxitzea.

65. Sozietate anonimoaren organoak. Batzar Nagusia. Administratzaileak. Sozietate anonimoaren araubide ekonomikoa. Sozietatearen erabakien inpugnazioa. Eraldaketa, bategitea, desegitea eta likidazioa.

66. Kreditu entitateak: kontzeptua eta funtzioa. Aurrezki kutxak. Elkarren bermeko sozietateak. Lan sozietate anonimoak. Sozietate kooperatiboak.

67. Kreditu tituluak: kontzeptua, ezaugarriak eta motak. Ganbio letra: jaulkipena eta forma.

Endosua. Onarpena. Abala. Ordainketa. Protestoa. Ganbio akzioak. Txekea.

68. Merkataritza kontratuak. Merkataritza komisioa. Merkataritzako salerosketa. "Leasing" eta "factoring" direlakoak. Kontu korronte kontratua. Merkataritzako mailegu eta gordailua.

69. Garraio kontratua, banku kontratuak eta aseguru kontratua: modalitateak eta arauketa indarduna.

70. Konkurtso zuzenbidea. Ordainketen etena. Kiebra: kontzeptua eta motak; aurrebaldintzak. Kiebra-deklarazioaren ondorioak. Ondasunen masa; zehaztapena, lehengoratzea eta murrizketa. Kredituen onarpena eta hurrenkera-lehentasuna.

2. MULTZOA

Zuzenbide Prozesal, Finantzario, Penal eta Laborala

1. Auzia: izaera eta funtsa. Konstituzioak jasotzen dituen printzipio prozesalak. Auzitegien babes benetakorako eskubidea: Konstituzioaren 24. artikulua eta bere garapena Konstituzio Auzitegiaren jurisprudentzian.

2. Botere Judizialaren Lege Organikoa. Jurisdikzioaren esparrua eta mugak. Banaketa eta lurralde antolamendua. Gatazkak eta eskumen gorabeherak. Jurisdikzio organoen osaera. Karrera Judiziala. Fiskaltza.

3. Epaitegi eta auzitegien araubidea: abstentzioa eta ezespena. Jarduketa judiziala: betebeharrak. Egintza judizialen deuseztasuna. Jurisdikzio elkarlana.

4. Prozesu zibila. Prozedura Zibilaren Legea. Eskumena: hori zehazteko arauak. Administrazio publikoen lurralde eskumena. Menpekotasuna eta lotura: ekumenaren aldarazleak.

5. Aldeak prozesu zibilean; aldeen kokapen juridikoa. Alde izateko gaitasuna eta gaitasun prozesala. Legitimazio prozesala. Jarraiera prozesala. Aldeen absentzia: auzi-ihesa prozesu zibilean. Aldeen aniztasuna litiskontsortzioa: motak eta araubide juridikoa. Esku-hartze prozesala; hirugarrentasunaren teoria orokorra. Esku-hartze eragina edo nahitaezkoa

kasu nagusiak. Atxikimenduzko esku-hartzea. 6. Auziaren xedea: akzioa, uzia eta demanda. Akzio motak. Uzi motak: akzio eta prozesu pilaketa. Demandaren hedapena. Kontrakereila. Zenbatekoaren zehaztapena.

7. Auziko gertaerak eta egintzak. Prozesuaren argiketa. Epaiketen prestaketa-egintzak

Auzipetze Zibilaren Legean ezarritako atariko eginbideak. Ustekabeko kontuak; kasuak; horiek tramitatzeko prozedurak. Prozesu zibilaren hasierako egintzak: demanda; ondorioak.

8. Prozesu zibilaren garapeneko egintzak. Froga; xedea eta balorazioa. Froga-beharra. Froga dokumentala: kontzeptua eta dokumentu motak. Froga-balioa. Dokumentuen aurkezpena eta frogaren gauzatzea. Adituen irizpena. Epaile-errekonozimendua. Aldeen itaunketa. Administrazio Publikoetan erabiltzeko bide bereziak. Presuntzioak.

9. Epaia. Epaiaren ondorio juridikoak: gauza epaitu formala eta gauza epaitu materiala. Prozesua amaitzeko beste modu batzuk: ukoa, auzi-uztea, makurtzea, transakzioa, auziz kanpoko satisfakzioa eta objektua gerora desagertzea. Etendura eta iraungipena. Auziaren ondorio ekonomikoak: kostuak. Kostuak ezartzeko irizpideak. Kostuen tasazioa. Kostuak eta erakunde publikoak. Dohainikako laguntza juridikoa.

10. Deklaraziozko prozesu arruntak. Epaiketa arrunta. Ahozko epaiketak.

11. Prozesu bereziak. Ahalmen, filiazio, ezkontza eta adingabeei buruzko prozesuak. Jaraunspenaren banaketa-judiziala. Ohartarazpen auzia eta ganbio auzia.

12. Nahitaezko exekuzioa: titulu exekutiboak. Dirutako exekuzioa: ordainketa-errekerimendua eta bahikuntza. Jabetzako eta zuzenbide hobeko hirugarrengotzak.

13. Premiamendu prozedura. Diruzkoa ez den exekuzioa. Administrazio publikoak kondenatuak diren epaien exekuzioa.

14. Prozesurik eza. Arbitrajea. Prozesuaren seguramendua: kautelazko neurriak. Behin-behineko exekuzioa.

15. Prozesuaren inpugnazioa. Errekurtso motak. Zuzenketa-errekurtsoa. Gora jotzeko errekurtsoa. Prozesuko arau-hausteagatiko aparteko errekurtsoa. Betebeharrak: aurka egiten zaien erabakiak; zioak. Epaiaren prozedura eta ondorioak.

16. Kasazio errekurtsoa: kontzeptua eta helburua. Baldintzak: zein erabakiren aurka jar daitekeen; zioak. Epaiaren prozedura eta ondorioak. Legearen aldeko errekurtsoak.

17. Kexu errekurtsoa. Epai irmoen berrikuspena Prozedura Zibilaren Legean. Auzi-iheslari demandatuaren esku diren errekurtsoak.

18. Borondatezko jurisdikzioa: kontzeptua eta izaera. Printzipio orokorrak. Borondatezko jurisdikzioko egintzen sailkapena.

19. Prozesu penala. Auzipetze Kriminaleko Legea. Aldeak prozesu penalean. Auzi-ihesa prozesu penalean.

20. Eskumena prozesu penalean finkatzeko irizpide eta arauak. Prozedura-aurreko kontuak. Prozesu penalari hasiera emateko moduak: salaketa, kereila eta ofiziozko hasiera.

21. Sumarioa: xedea eta eginbide nagusiak. Auzipetze-autoa eta aurkako errekurtsoak. Auzi-uztea edo ahozko epaiketara igortzeko bitarteko aldia. Kalifikazioak. Ahozko epaiketa.

22. Zinpekoen bitartezko epaiketa. Zenbait delitutarako prozedura laburtua. Hutsegiteagatiko judizioak.

23. Kasazioa arlo penalean; haren formak. Errekurtsoen prestaketa, aurkezpena, substantziazio eta erabakia. Berrikuspena arlo penalean; noiz den bidezkoa eta horretarako prozedura. Exekuzio penala.

24. Administrazioarekiko auzia. Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioaren Legea. Jurisdikzio honen izaera, hedadura eta mugak. Administrazio publikoaren kontzeptua ondorio hauetarako. Jurisdikzio honen ardurapeko gaiak eta arduraz kanpokoak.

25. Administrazioarekiko auzien jurisdikzioaren organoak. Bakoitzaren eskumenak finkatzen dituzten arauak.

26. Aldeak: ahalmena eta legitimazioa; aldeen ordezkaritza eta defentsa. Administrazioarekiko auzi-errekurtsoaren xedea: administrazio jarduera inpugnagarria. Aldeen eskaerak. Pilaketa. Errekurtsoaren zenbatekoa.

27. Administrazioarekiko auzia (I). Epeak. Kautelazko neurriak. Lehen auzialdiko edo auzialdi bakarreko auzia: atariko eginbideak; kaltegarritzat deklaratzea. Errekurtsoa jartzea. Errekurtsoaren aldarrikapena eta espedientearen eskaera. Epatzea eta pertsonatzea.

28. Administrazioarekiko auzia (II). Demanda eta erantzuna. Agirien ekarpena. Administrazio espedientea osatzeko tramitea. Aldez aurreko alegazioak. Froga. Bista eta ondorioak: gai berrien planteamendua. Epaia: edukia. Prozedura amaitzeko beste modu batzuk. Auzi kostuak.

29. Legezkontrakotasunaren arazoa. Prozedura laburtua. Administrazioak berak erabakiak aldez aurretik etenda uzten ditueneko prozedura. Hauteskundeei buruzko auzia. Pertsonaren funtsezko eskubideak babesteko auzia.

30. Probidentzia eta autoen aurkako errekurtsoak. Apelazio errekurtsoa. Kasazio errekurtsoa. Zein erabakiren aurka jotzen duten eta errekurtsoaren zioak. Prozedura. Epaiaren edukia eta ondorioak.

31. Doktrina batzeko eta legearen intereseko kasazio errekurtsoak. Berrikuspen errekurtsoa. Epaiak betearaztea: haien etendura eta ez betearaztea; ondorioen hedadura. Egintza prozesaletako gorabeherak eta balioeza.

32. Lan auzia. Izaera eta oinarriak. Espainiako legeriaren sistema. Jurisdikzio organoak. Eskumena.

33. Auzian agertzea, ordezkaritza eta defentsa. Prestakuntzako egintzak eta aurreneurriak. Nahitaezko adiskidetzea. Auzibidera jo aurreko erreklamazioa. Aurreko erreklamazioak Gizarte Segurantzaren arloan.

34. Lan auzi arrunta. Tramitazioa.

35. Auzi modalitateak. Honako hauen azterketa: iraizpenak eta zehapenak; tramitazioko soldatak; ofiziozko prozedura; Soldaten Bermerako Fondoaren esku-hartzea; gatazka kolektiboak.

36. Inpugnazio bideak. Erregutze errekurtso. Kasazio errekurtsoa. Kasazio errekurtsoa doktrina batzeko.

37. Epaien betearazpena: agindu orokorrak. Kasu bereziak. Behin-behineko beterazpena.

38. Finantza zuzenbidea, haren edukia. Aurrekontua Espainian, haren antolamendu juridikoaren iturriak, egituraren edukia eta funtsezko printzipioak.

39.Aurrekontua: kontzeptua, zer den eta motak. Espainiako aurekontua, haren antolamendu juridikoaren iturriak eta egituraren oinarri nagusiak.

40. Gastu publikoa: arlo honetako printzipio konstituzionalak. Aurrekontu kredituetako gastuetarako mugak. Gastu publikoa gauzatzeko prozedura. Dirulaguntzak, kontzeptua, izaera eta motak.

41. Diru-sarrera publikoak: sailkapena. Zor publikoa, motak eta araubide juridikoa.

42. Tributuak: kontzeptua, zer-nolakoak diren eta motak. Zergaren azterketa berezia: sailkapenak. Espainiako tributu sistema indarduna: egitura oinarrizkoa.

43. Espainiako tributu antolamenduaren printzipio orokorrak, eta bereziki Konstituzioan jasota daudenak. Tributu arauak. Tributu harreman juridikoa: kontzeptua, osagaiak. Zergagaia. Subjektu pasiboa eta arduradunak.

44. Zerga-oinarria: kontzeptua, zehaztapen araubideak. Balioen egiaztapena. Likidazio oinarria. Karga-tasa. Tributu-zorra. Ordainketa eta beste iraungipen forma batzuk. Tributu kredituaren bermeak.

45. Tributu arloko arau-hausteak eta zehapenak. Tributu kudeaketa: prozedura. Likidazioak eta norberaren likidazioak.

46. Ikuskapen prozedura. Tributuen bilketa: borondatezko epeko prozedura eta premiamendu bidezkoa.

47. Egintzen berrikuspena bide administratiboan. Prozedura bereziak. Berraztertze errekurtsoa. Administrazioarekiko ekonomi prozedura. Tributu arloko Ebazpen eta Txosten Organoa.

48. Zerga-ezarpen zuzenekoa. Pertsona fisikoen gaineko zerga.

49. Ondarearen gaineko zerga. Sozietateen zerga.

50. Zerga-ezarpen zeharrekoa. Balio erantsiaren gaineko zerga. Ondare-eskualdaketen gaineko zergarekiko koordinazioa. BEZa administrazioarekiko kontratuetan.

51. Ondare Eskualdaketen eta Egintza Juridiko Agiridunen Zerga.

52. Oinordetzen gaineko zerga.

53. Erkidego autonomoen finantzaketa. Finantzaketaren Lege Organikoaren printzipioak. Baliabide arruntak. Ondarearen bidezko diru-sarrerak. Tributuen bidezko diru-sarrerak: bereziki aipatuko dira tasak eta haien araubidea.

54. Toki Ogasuna. Toki ondasun higiezinen eta jarduera ekonomikoen gaineko zergak.

55. Kontu Auzitegia, zer den, zereginak. Prozedurak. Araubide juridikoa eta Auzitegiaren ebazpenen ondorioak.

56. Kode penal indarduna. Printzipio bide-erakusleak. Sistematika. Lege penala denboran eta espazioan zehar eta haren atzera-eragina. Estradizioa.

57. Delitua. Kontzeptua. Osagaiak: ekintza, tipikotasuna, antijuridikotasuna. Dolua eta errua. Delitu motak. Intentzioz haraindiko delitua. Delitu masa.

58. Delitu bizitza: probokazioa, proposamena eta konspirazioa. Delitu saiaketa. Delitu hutsegina. Delitu burutua. Delitu-pilaketa: motak.

59. Inguruabar salbuesle, aringarri eta astungarriak. Erantzukizun penalaren amaiera.

60. Delitutik sortutako erantzukizun zibila: haren oinarria. Erantzukizuna duten pertsonak. .Erantzukizun nagusia eta subsidiarioa. Erantzukizun zibilaren hedapena. Administrazio Publikoaren erantzukizuna. Erantzukizun zibilaren amaiera.

61. Pertsonen, sexu askatasunaren, intimitatearen, norberaren irudiaren, bizilekuaren bortxaezintasunaren eta ohorearen aurkako delituen ideia orokorra. Ondarearen, antolamendu sozioekonomikoaren eta langileen eskubideen aurkako delituen ideia orokorra.

62. Administrazio publikoaren aurkako delituak: prebarikazioa. Lanpostu-abandonatzea eta delituak pertsegitu beharra saihestea. Desobedientzia eta laguntza-ukatzea. Agirizaintzako desleialtasuna eta sekretu-haustea. Funtzionario-eroskeria. Influentzi trafikoa. Bidegabeko erabilera. Maulak eta legez kanpoko ordainarazpenak. Negoziazioak eta funtzionario publikoek debekatuak dituzten jarduerak eta funtzionarioaren jarduneko gehiegikeriak.

63. Herri Ogasunaren eta Gizarte Segurantzaren aurkako delituak. Faltsukeri delituak. Lurraldearen antolamenduari, ondare historikoari eta ingurugiroari buruzko delituen ideia orokorra.

64. Justizi administrazioaren aurkako delituak. Konstituzioaren aurkako delituak eta Nazioarteko erkidegoaren aurkakoak.

65. Zuhurtziagabekeria zigorgarria. Hutsegiteak. Administrazio zehapenen eta penalen bateragarritasunaren arazoa.

66. Lanaren zuzenbidea. Printzipio bide-erakusleak. Iturriak. Langileen Estatutua: eremua eta edukia.

67. Erkidego autonomoen araugintzarako ahalmena. Lan ordenantzak. Hitzarmen kolektiboa: kontzeptua, eraginkortasuna eta motak. Nazioarteko lan araua. Lan arauen aplikazioa: antolamendu printzipioak. Legearen eta hitzarmen kolektiboaren arteko harremana: estatuaren arauen eta arau konbentzionalen arteko kolisioa eta konkurrentzia. Aukera onuragarrienaren printzipioa. Eskubideen utziezintasuna eta lan arauen lurraldetasuna.

68. Lan kontratua: kontzeptua, xedea, kausa. Gauzatzea. Forma. Froga. Modalitateak.

69. Lan kontratutik eratorritako eskubide eta betebeharrak. Langilearen funtsezko eskubideak. Lanbide-kategoria. Lan prestazioari atxikitako betebeharrak: obeditzea, maraztasuna eta fede ona. Lanaldia: lanaldi arrunta eta lanaldi bereziak. Lanaldi partzialeko kontratua eta txanda-kontratua. Aparteko orduak. Lan ordutegia. Asteko eta jaietako atsedenaldia. Urteko oporrak.

70. Soldata: kontzeptua, egitura eta modalitateak. Lanbidearteko gutxieneko soldada. Soldaten xurgapen eta konpentsazioa. Soldata-kredituaren bermeak. Soldatak Bermatzeko Fondoa. Lan kontratuaren aldaketak: arrazoiak. Jarraipena enpresaren titulartasunean. Mugigarritasun geografikoa. Lan kontratuaren etendura.

71. Lan kontratuaren amaiera. Lan kontratuaren amaiera itundua. Langilearen heriotza eta ezgaitasunagatiko amaiera. Enpresariaren heriotza, erretiro eta ezgaitasuna eta nortasun juridikoaren amaiera. Langilearen borondateagatiko amaiera. Kausa objektiboengatiko amaiera. Diziplinako iraizpena. Iraizpen kolektiboa. Lan kontratutik sortutako akzioen preskripzioa eta iraungipena.

72. Arau-hausteak eta zehapenak gizarte arloan. Laneko arriskuei aurrea hartzea.

73. Langileen ordezkaritza kolektiborako eta biltzeko eskubideak: bereziki aipatu eskubide horien legeria arau-emailea Administrazio publikoetan. Sindikatuetan elkartzeko eskubidea. Askatasun Sindikalari buruzko Lege Organikoa. Gatazka kolektiboak. Greben eta funtsezko zerbitzuen araubidea.

74. Gizarte Segurantza. araubide Orokorra. Araubide berezien aipamena. Funtzionario Publikoen Gizarte Segurantza. Langabezi arloko araubidea.

3. MULTZOA

Zuzenbide Konstituzionala eta Europako Komunitatekoa

1. Zuzenbide konstituzionala. Konstituzioa, edukia eta motak. Konstituzioa arau juridiko gisa. Botere konstituziogilea eta botere konstituituak. Konstituzioaren aldaketa.

2. Elaborazio prozesua. Eduki oinarrizkoa eta Konstituzioaren printzipioak. Konstituzionaltasunaren blokea. Nazio burujabetasuna. Botere banaketa. Ordezkaritza politikoa. Parte-hartze politikoa.

3. Estatua Konstituzioan. Zuzenbide estatua. Estatu soziala. Estatu demokratikoa. Estatu anizkorra. Estatu forma: nazioa, nazionalitateak, eskualdeak.

4. Koroa. Erregearen kokapena Konstituzioaren arabera. Erregea eta Gobernua. Erregea eta Gorteak. Berrespena. Oinordekotasun lerroa. Erregentzia.

5. Ordezkari bidezko demokraziaren teknikak. Hauteskunde sistemak. Espainiako hauteskunde sistema. Hauteskundeen sistemei buruzko auzia.

6. Espainiako hauteskundeen sistema. Hautespen ahalmen aktiboa eta pasiboa. Hauteskunde administrazioa. Hauteskunde deia. Hauteskunde kanpaina. Hauteskunde sistemak Kongresuan eta Senatuan. Hauteskunde prozedura.

7. Zuzeneko demokraziaren teknikak. Herri ekimena eta erreferenduma Espaniako zuzenbide konstituzionalean.

8. Estatuaren eta Autonomi Erkidegoaren legegintza-ahalmena. Marko-legeak eta armonizazio legeak.

9. Gobernua: osaera, egitura eta eginkizunak. Gobernuko Lehendakariaren figura.

10. Inbestiduraren prozedura. Gobernu krisia. Zentsura-mozioa eta konfiantzako arazoa.

11. Botere judiziala. Botere Judizialaren Kontseilu Nagusia. Justiziaren printzipio konstituzionalak. Zinpekoen epaimahaia.

12. Eskubide funtsezkoak eta askatasun publikoak. Sailkapena. Norberaren askatasuna eta bizilekuaren eta postaren bortxaezintasuna. Bizitza, osotasun, ohore eta norberaren irudirako eskubideak. Pentsamendu eta adierazpen eskubideak. Erlijio eta irakaskuntza askatasunak.

13. Biltzeko eskubidea. Elkartzeko eskubidea. Alderdi politikoak. Sindikatzeko eskubidea. Lanerako eskubidea. Greba-eskubidea. Beste eskubide konstituzional batzuk.

14. Betebehar konstituzionalak. Leialtasunezko betebeharrak. Prestazio betebeharrak. Eskubide konstituzionalen sustapen politikoa eta babes juridikoa. Arartekoa. Eskubideen etendura.

15. Konstituzioaren defentsa juridikoa. Auzitegi Konstituzionala. Osaera, izaera eta eginkizunak. Prozedurari buruzko xedapen erkideak. Hasiera, garapen eta bukaera egintzei buruzko erregelak.

16. Inkonstituzionaltasun deklarazio prozedurak. Inkonstituzionaltasun errekurtsoa. Inkonstituzionaltasun arazoa. Epaien ondorioak. Babes-errekurtsoa. Zein kasutan den bidezko. Prozedura eta epaia, ondorioak.

17. Gatazka konstituzionalak: estatuaren organo konstituzionalak, estatuaren eta autonomi erkidegoen artekoak edo autonomi erkidegoen beren artekoak. Gatazka positibo eta negatiboak, haien prozedura. Autonomi erkidegoen egintza eta ebazpenen inpugnazioa.

18. Zentralismo espainiarra eta alternatiba historikoak. Europako joerak. Aurreautonomiak. Lurralde boterea Konstituzioan. Xedapen printzipioa.

19. Autonomi erkidegoak. Estatu espainiarraren izaera bere lurralde artikulazioaren ikuspegitik. Ekimen autonomikoa. Autonomi Erkidegoen sorrera, aldaketa eta deuseztea.

20. Automi estatutuak. Izaera. Ezaugarriak. Edukia. Elaborazio prozedurak eta erreforma.

21. Estatuaren eta autonomi Erkidegoen arteko eskumenen banaketa: Konstituzioko 148 eta 149 artikuluetako zerrenden teknika orokorrak eta printzipioak. Hondar eskumenak. Eskumen partekatu eta esklusiboak. Konstituzioaren 150. artikulua.

22. Legegintza-eskumenak, beharkizunak eta mugak. Estatuko ordenamenduaren eta erkidegoetakoen arteko loturak. Estatuko zuzenbidearen lehentasuna eta ordezkotasuna. Eskumen exekutiboak.

23. Erkidegoetako organoak. Haien eginkizun eta eskurantzak. Boterearen antolamendua autonomi erkidegoetan.

24. Estatuaren botere zentralen esku-hartzea autonomi erkidegoen esparruan.

25. Europako zuzenbide komunitarioa: kontzeptua, ezaugarriak. Iturriak. Jatorrizko zuzenbidea eta zuzenbide eratorria. Tratatuak, Erregelamenduak. Zuzentarauak. Erabakiak. Beste zenbait iturri.

26. Komunitateko legeria: aplikazioa eta barne legeriekin dituen loturak: eragin zuzena eta lehentasuna. Komunitateko zuzenbidea eta Espainiako Konstituzioa.

27. Europako Batasunaren Antolamendua. Batzordea. Parlamentua. Kontseilua. Komunitateko zuzenbidea eta autonomi erkidegoen eskumenak: haien parte-hartzea erabakiak hartzean.

28. Askatasun komunitarioak. Pertsonen, salgaien zerbitzuen eta kapitalen zirkulazio askatasuna. Lehiatzeko askatasuna. Ekonomi eta gizarte politika. Europako Batasunaren finantzaketa.

29. Europako Batasuneko Justizi Auzitegia: osaera eta eskumenak. Prozedurak: motak eta tramitazioa. Bere epaien eragin eta betearazpena.

4. MULTZOA

Zuzenbide Administratiboa

1. Administrazio publikoa. Administrazioaren jarduera. Zuzenbide administratiboa. Araubide administratiboa. Espainiako sistema. Administrazioaren zientzia.

2. Zuzenbide administratiboaren iturriak. Legea, lege motak. Lege organikoak eta arruntak. Lege balioa duten gobernu xedapenak. Dekretu-legeak. Legegintzako dekretuak. Lege erreserba, araugintza-hierarkia eta eskumen printzipioak.

3. Erregelamendua: kontzeptua eta motak. Elaborazio prozedurak. Erregelamendu-ahalmena eta legez kanpoko arautegien aurkako defentsa. Jarraibideak eta zirkularrak.

4. Pertsona juridiko publikoak, tipologia orokorra. Estatuaren eta autonomi erkidegoen nortasun juridikoa.

5. Administrazio ahalmenak. Legezkotasunaren printzipioa eta bere agerpenak. Diskrezio-jarduera, mugak eta kontrolatzeko bideak. Agintearen desbiderapena. Kontzeptu juridiko zehaztugabeak.

6. Administrazioak Justiziarekin dituen harremanak: autobabesaren printzipioa. Administrazioaren posizio prozesala jurisdikzio desberdinen parte gisa. Gatazkak. Interdiktoak. Bahikuntzen pilaketa.

7. Administratua. Gaitasun juridikoa eta jardutekoa. Eskubide publiko subjektiboak eta bidezko interesak. Askatasun publikoak. Egoera pasiboak, prestazioak. Administratuak Administrazioan duen parte-hartzea. Publikotasuna eta sekretu ofizialak.

8. Egintza administratiboa, kontzeptua, osagaiak, motak. Forma. Motibazioa. Eraginkortasuna: bete beharra, atzeraeragina, etendura. Administrazio isiltasuna. Nahitaezko betearazpena, bitartekoak. Egintzazko bidea.

9. Egintza administratiboen baliogabetasuna. Erabateko deuseztasuna. Deuseztagarritasuna. Egintza irregularrak. Baliokidetasuna, kontserbazioa eta bihurketa. Ofiziozko berrikuspena. Kaltegarritasuna. Errebokazioa.

10. Administrazio prozedura. Izaera eta xedeak. Legezko arauketa. Administrazio prozeduraren oinarri orokorrak. Administrazio prozedurako interesatuak. Herritarren eskubideak. Epe-mugak eta epeak. Prozeduraren hasiera, antolamendua eta instrukzioa; bereziki, froga. Interesatuen parte-hartzea.

11. Administrazio prozeduraren bukaera: ebazpena. Itundutako amaiera. Beste bukaera mota batzuk: atzera egitea, uko egitea eta iraungipena. Prozedura bereziak. Bide judizialera jo aurreko erreklamazioak. Zehapen ahalmenaren eta zehapen prozeduraren printzipioak.

12. Errekurtso administratiboak: kontzeptua, motak, printzipio orokorrak. "Reformatio in peius" delakoa. Berraztertze errekurtsoa eta gora jotzekoa. Berrikuspen errekurtsoa.

13. Administrazioaren ondare erantzukizuna, araubide indarduna. Erantzukizunaren baldintzak. Erantzukizun ezaren kausak. Agintarien eta langileen erantzukizuna. Emakida-hartzailea eta kontratistek egintzengatik duten erantzukizuna.

14. Administrazio publikoen kontratuak: kontratu administratiboen eta zuzenbide pribatukoen arteko bereizketa-irizpideak; egintza banakagarriak. Estatuko legeria indarduna (I): aplikazio eremua. Administrazio publikoen kontratuen xedapen erkideak. Kontratuak sinatzeko ahalmena duten organoak. Kontratisten gaitasun eta kaudimena. Debekuak.

15. Administrazio Publikoen kontratuen arloan estatuak indarrean duen legeria (II): Zuzenbide publikoko prerrogatiba administrazioaren kontratuetan. Enpresarien eta kontratuen sailkapena eta erregistroa. Kontratu administratiboetan eskatzen ahal diren bermeak. Prestakuntzako jarduketak. Esleipen prozedura eta formak. Gauzatzea eta formalizatzea. Kontratuen exekuzioa eta aldaketa. Iraungipena. Kontratuen lagapena eta azpikontratazioa.

16. Administrazio Publikoen kontratuen arloan estatuak indarrean duen legeria (III): organismo publikoen kontratazioa. Obra-kontratuaren araubide juridikoa: prestakuntzako jarduketak eta esleipen formak. Exekuzioa eta aldaketa. Iraungipena. Administrazioak berak egiten dituen obrak.

17. Administrazio Publikoen kontratuen arloan estatuak indarrean duen legeria (IV): zerbitzu publikoak kudeatzeko kontratuen araubidea. Hornidura-kontratuak. Kontsultoretza eta laguntzako kontratuak eta zerbitzuetakoak.

18. Polizia-jarduera, haren tresnak: lizentziak eta baimenak. Emakidak, izaera eta motak. Sustapen jarduera: bere tresnak: dirulaguntzak, sariak.

19. Zerbitzu publikoa jarduera gisa, doktrina klasikoaren bilakaera. Zerbitzu publikoak kudeatzeko moduak. Administrazioak jarduera pribatuak bere gain hartzea, horretarako tresnak.

20. Nahitaezko desjabetzea, araubide indarduna. Subjektuak. Xedea. Prozedura orokorra. Justiprezioa. Itzulketa. Desjabetzearen antzeko figurak: jabetzaren mugak, nahitaezko zortasunak, aldi bateko okupazioak, errekisak, desjabetze birtualak.

21. Jabari publikoa, kontzeptua, izaera eta motak. Osagaiak: subjektua, objektua eta xedea. Afektazioa, desafektazioa, aldaketa demanialak. Araubide juridikoa, besterenezintasuna, bahiezintasuna, preskribatuezina, mugaketa eta berreskurapena. Erabilpena: erabilera erkideak eta pribatiboa, baimenak eta emakidak. Erreserba demanialak.

22. Antolamendu administratiboa: kontzeptua, izaera eta organo motak, bereziki kide anitzekoak. Eskumena. Organoarteko harremanak: koordinazioa eta hierarkia. Deszentralizazioa eta deskontzentrazioa. Eginkizunak eskuordetzan ematea eta horiek bereganatzea. Kudeatzeko gomendioa.

23. Estatuaren antolamendu administratibo zentrala. Ministroen Kontseilua, batzorde delegatuak. Gobernuko presidentea eta presidenteordea. Zorrorik gabeko ministroak. Ministerioak. Estatuko administrazioaren goi organoak. Ertzaldeko administrazioa: gobernuaren delegatuak.

24. Administrazio espainiarraren organo aholku-emaileak. Estatu Kontseilua. Beste organo aholku-emaile batzukbatzuk.

25. Administrazio publikoen zerbitzu juridikoak. Estatuaren zerbitzu juridikoaren araubidea. Autonomi erkidegoen zerbitzu juridikoak.

26. Toki administrazioa Espainian. Kontzeptua eta bilakaera. Barne hartzen dituen entitateak. Estatuak toki araubideari buruz eman duen legeria: ondasunak, jarduera eta zerbitzuak; kontratazioari buruzko arau oinarrizkoak eta toki funtzionarioak; funtzionamendu araubidea.

27. Probintzia. Antolamendua eta eskumenak.

28. Udala. Antolamendua eta eskumenak.

29. Erakundezko administrazioa. Erakunde motak. Korporazio publikoak. Elkargoak eta ganberak.

30. Erakunde autonomoak. Nortasun juridikorik gabeko kudeaketa-organoak.

31. Funtzio publikoa. Funtzionario harreman juridikoaren izaera eta edukia. Espainian indarrean den legezko araubidea. Hautapena. Funtzionario izaeraren eskuratzea eta galera. Egoera administratiboa. Eskubideak, eginbeharrak eta bateraezintasunak.

32. Osasun publikoa: eskumenen zehaztapena eta araubide indarduna. Jarduera gogaikarri, kaltegarri, osasungaitz eta arriskutsuak: eskumenen zehaztapena eta araubide indarduna. Laguntza eta gizarte ongizatea: eskumenen zehaztapena eta araubide indarduna.

33. Administrazioaren egintza ordena publikoaren arloan: eskumenen zehaztapena eta araubide indarduna. Hezkuntza-sistema: eskumenen zehaztapena eta araubide indarduna. Ikastetxeak. Irakasleak. Unibertsitateak. Araubide indarduna fundazioen arloan.

34. Nekazaritza. Eskumenen zehaztapena eta araubide indarduna. Administrazioaren egintza nagusiak lurren arloan. Lurzatien berrantolamendua. Ekoizpenaren erregulazioa eta nekazaritzako prezioak. Abeltzaintza: eskumenen zehaztapena eta araubide indarduna. Abelbideak.

35. Ingurugiroa: eskumenen zehaztapena. Naturguneak. Ingurugiroaren gaineko eraginaren neurketa. Atmosferaren kutsadura. Oihanak, kontzeptua eta legezko sailkapena.

36. Urak: motak eta legeria indarduna. Kirol portuak. Lehorreko urak. Uren araubidea: ibai uharkak, ibai-bazterrak, mugak, legezko zortasunak, erabilera. Uraren antolamendu administratiboa. Arro erakundeak.

37. Meatze eta hidrokarburoak: eskumenen mugaketa eta araubide juridikoaren ideia orokorra. Industria: eskumenen mugaketa eta araubide indarduna industrien instalazio, handitze eta lekualdatze arloan. Energia nuklearra. Jabetza industriala.

38. Merkataritzaren eta kontsumitzailearen babes eta defentsaren arloko eskumen mugaketa. Kanpo merkataritzaren eta atzerriko inbertsioen araubidearen aipamena. Barne merkataritza. Kontsumitzailearen babes eta defentsaren arloko araubide indarduna.

39. Turismoa: eskumenen mugaketa eta araubide indarduna. Kirolaren antolamendu juridikoa eta eskumenen mugaketa. Kirol diziplina. Federazioen eta gainerako kirol entitateen araubidea eta izaera.

40. Herrilanak: eraikuntza, ustiapen eta emakida-araubidea. Komunikazio bideak: errepideak eta autobideak: eskumen zehaztapena eta araubide juridikoa.

41. Garraioak: eskumen zehaztapena eta sailkapena. Lur gaineko garraioaren antolamendurako araubide juridikoa. Trenbidearen araubidea. Komunikazioen arloko administrazio eskumenak, bereziki irrati eta telebistaren araubide berezia.

42. Hirigintzako araubide juridikoa. Eskumenen zehaztapena. Administrazio antolamendua. Antolamendu planak: motak eta araubide juridikoa. Lurraren hirigintza-araubidea: lurraren sailkapena; lurzoruaren udal ondarea.

43. Lurzoruaren jabeen eskubide eta betebeharrak. Desjabetzeak eta balorazioak. Kalteordain kasuak.

44. Hirigintzako planen exekuzioa. Jarduketa-sistemak. Eraikuntzako eta lurzoruaren erabilerako esku-hartzea. Hirigintzako lizentzia. Hirigintzako diziplina: araubide juridikoa.

45. Eskumen zehaztapena eta araubide juridikoa etxebizitzaren arloan. Babes ofizialeko etxebizitzak. Etxebizitzaren polizia.

46. Administrazio ekintza kultur arloan. Eskumen zehaztapena. Ondare historiko-artistikoaren araubidea.

5. MULTZOA

Foru Zuzenbide Publikoa

1. Nafarroa sorreratik XIX. mendearen hasiera arte. Gaztelaratzea eta egitura politiko-administratiboa.

2. 1839 eta 1841eko Foru Legeak. Bereziki, 1841eko Lege Itundua. Nafarroako Foru Eraentza.

3. Nafarroako Foru Erantzaren bilakaera (1841-1975).

4. Foru erakundeen demokratizazioa. 1979ko urtarrilaren 26ko Errege Dekretua.

5. Nafarroaren eskubide historikoean berme konstituzionala. Konstituzioaren lehen xedapen gehigarria eta xedapen indargabetzailea, 2 idatz-zatia.

6. Autonomia lortzeko Nafarroak erabilitako bidea. Nafarroako Foru Eraentza Hobetu eta Berrezartzeari buruzko Lege Organikoaren elaborazioa.

7. Nafarroako Foru Eraentza Hobetu eta Berrezartzeari buruzko Legea. Izaera juridikoa eta printzipioak.

8. Nafarroako Parlamentua edo Nafarroako Gorteak.

9. Lege eta erregelamenduak Nafarroan. Legegintzako ekimena.

10. Foru legeen konstituzionaltasunaren kontrola; Nafarroaren eta Estatuaren arteko eskumen gatazkak.

11. Nafarroako Foru Diputazioa edo Nafarroako Gobernua.

Lehendakaria. Kontseilariak. Nafarroako Foru Komunitateko administrazioa.

12. Nafarroako Gobernuaren eta Nafarroako Parlamentuaren arteko harremanak.

13. Nafarroako Foru Komunitatearen eta Estatuaren arteko harremanak.

14. Nafarroako Foru Komunitateak autonomi erkidegoekin dituen harremanak.

15. Nafarroako Kontuen Ganbara. Antolamendua, eskumenak eta funtzionamendua.

16. Nafarroako Kontseilua. Antolamendua, eskumenak eta funtzionamendua.

17. Nafarroako toki administrazioa. Historia, bilakaera, arlo honetako eskumenak eta legeria indarduna. Administrazioarteko harremanak.

18. Nafarroako toki entitateak. Antolamendua, eskumenak, kideak eta funtzionamendu araubidea. Araubide juridikoa.

19. Nafarroako toki entitateen ondasunak; bereziki, herri ondasunak. Jarduerak, zerbitzuak eta obrak. Kontratazioa eta langileak.

20. Administrazio prozedura Nafarroan.

21. Egintzen berrikuspena eta botere publikoen xedapenak Nafarroan. Nafarroako Administrazio Auzitegia.

22. Nafarroaren ondarea.

23. Hitzarmen ekonomikoak. Historia eta izaera juridikoa. Nafarroako tributu autonomiaren printzipioak.

24. Hitzarmen ekonomiko indarduna.

25. Nafarroako Herri Ogasuna. Arau orokorrak eta araubidea. Finantza-eragiketak. Erantzukizunak.

26. Nafarroako Aurrekontu Orokorrak. Prestakuntza, onespena, aldaketa, exekuzioa eta likidazioa. Kontu-hartzailetza.

27. Nafarroako toki ogasunak.

28. Nafarroaren eskumenak oro har. Haien antolamendua Foruaren Hobekuntzan. Sailkapena eta printzipioak. Transferentzi Batzordea.

29. Nafarroako administrazio publikoen zerbitzuko langileak. Nafarroaren eskumenak eta estatutu araubidea.

30. Kontratazio administratiboa Nafarroan.

31. Nafarroako Foruzaingoa.

32. Lurraldearen antolamendua, hirigintza eta etxebizitza Nafarroan.

33. Ingurugiroa Nafarroan. Naturguneak. Faunaren babesa. Hondakinei eta jarduera sailkatuei buruzko foru legeria.

34. Nafarroako oihanak.

35. Hezkuntza, kultura eta kirol arloko foru araudia. Nafarroako Unibertsitate Publikoa.

36. Nafarroako osasungintza.

37. Gizarte ongizatea Nafarroan.

38. Herrilanak, garraioak eta komunikazioak Nafarroan.

39. Nekazaritza eta Abeltzaintza Nafarroan. Abelbideak.

40. Nafarroako administrazioaren esku-hartzea industri, lan, merkataritza eta turismo arloetan.

Iragarkiaren kodea: A009234