87. ALDIZKARIA - 2022ko maiatzaren 5a

1. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEA

1.4. DIRU-LAGUNTZAK, LAGUNTZAK ETA BEKAK

46E/2022 EBAZPENA, apirilaren 7koa, Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko zuzendari nagusiak emana, zeinaren bidez dirulaguntzen deialdi bat onesten baita 2022rako, txikizkako merkatarien taldeak sustatu eta kudeatzeko. DDBN identifikazioa: 620083

Hurbileko Txikizkako Merkataritza Bultzatzeko 2018-2020rako Planean ezarritako neurriak gauzatzeko (gaur egun, plana berrikusten ari dira eguneratzeko), Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Zuzendaritza Nagusiak uste du ezinbestekoa dela merkataritza jardueren garapen orekatua bultzatzen jarraitzea Nafarroa guztian. Horretarako, elkartegintza, enpresa integrazioa, prestakuntza espezializatua eta sektorean aurrerapen teknologikoen bultzada sustatu beharra dago, hurbileko txikizkako merkataritzaren lehiakortasuna hobetzeko.

Deialdi honetan aurreikusitako dirulaguntzak zehazten dira portzentaje bat aplikatuz jarduketa diruz lagungarrien zenbatekoari, oinarri arautzaileetan ezarritako irizpideen arabera. Aurrekontuan erabilgarri dagoen dirua ez bada aski portzentaje horren ondoriozko dirulaguntzen guztirakoa ordaintzeko, deialdiaren konpromisoei erantzuteko baimendutako gastua hainbanatu eginen da onartutako jarduketengatik diruz laguntzen ahal den zenbatekoaren artean.

Adierazitakoarekin bat, eta dagozkidan eskudantziak erabiliz, hala ematen baitizkit Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioari eta foru-sektore publiko instituzionalari buruzko martxoaren 11ko 11/2019 Foru Legearen 32. artikuluak,

EBAZTEN DUT:

1. Txikizkako merkatarien taldeak sustatu eta kudeatzeko dirulaguntzen 2022ko deialdia onestea.

2. Deialdiaren oinarri arautzaileak onestea. Ebazpen honen I. eranskinean jaso dira.

3. 520.000 euroko gastua baimentzea deialdi honen ondoriozko konpromisoak betetzeko; Nafarroako 2022ko Aurrekontu Orokorretako partida hauen kargura finantzatuko da:

AURREKONTUKO PARTIDAK

ZENBATEKOA

830001 83100 4819 431400 “Merkataritzako dirulaguntzak. Taldeak sustatu eta kudeatzea”

500.000

830001 83100 7819 431400 “Merkataritzako dirulaguntzak. Inbertsio berritzaileetarako taldeak”

20.000

4. Ebazpen hau eta eranskinak Nafarroako Aldizkari Ofizialean argitaratzea.

5. Deialdi honek ez du administrazio bidea amaitzen, eta honen aurka gora jotzeko errekurtsoa jartzen ahal da, Garapen Ekonomiko eta Enpresarialeko kontseilariari zuzendua, hilabeteko epean, argitaratu eta biharamunetik hasita.

Iruñean, 2022ko apirilaren 7an.–Industriaren, Energiaren eta S3 Proiektu Estrategikoen zuzendari nagusia, Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko zuzendari nagusiaren ordezkoa baita, Uxue Itoiz Mariñelarena (Garapen Ekonomiko eta Enpresarialeko kontseilariaren irailaren 2ko 9/2019 Foru Agindua, 2019ko 181. Nafarroako Aldizkari Ofiziala, irailaren 13koa).

I. ERANSKINA

Txikizkako merkatarien taldeak sustatu eta kudeatzeko dirulaguntzen 2022ko deialdiaren oinarri arautzaileak

1. oinarria. Xedea.

Oinarri arautzaile hauen xedea da dirulaguntza batzuk emateko araubidea erregulatzea, sektoreko enpresa txiki eta ertainen (ETEak) enpresa integrazioa eta haien arteko lankidetza sustatzearren. Helburua da hiriko eta hurbileko merkataritzarekin konprometiturik dagoen merkataritza ehuna bultzatzea.

Dirulaguntza honek dakarren onura publikoa da txikizkako merkataritzaren lehiakortasuna hobetzea, eta horretarako, laguntza ekonomikoa emanen zaie merkataritza elkarteei berariazko jarduera batzuk egin ditzaten, helburu hauekin:

–Merkatarien elkarteek hurbileko merkataritza dinamizatzeko eta sustatzeko garatzen dituzten jarduketak bultzatzea taldeko estrategiak garatzea posible den udalerrietan eta merkataritza zonetan.

–Txikizkako merkataritzako ETE-en elkartegintza handitzea, elkartegintza horrek lehiakortasunean dituen abantailak indartzearren.

–Laguntza ematea merkatarien elkarteen kudeaketa profesionalizatzeko, proiektu komunak sortzeko eta enpresa elkartuei eta bezeroei ematen zaien zerbitzua hobetzeko.

–Teknologia berrien sarrera eta erabilera sustatzea, horien bidez hobetzearren txikizkako ETE-en transakzio komertzialak eta berrikuntza digitalerako beste inbertsio batzuk.

–Txikizkako merkataritzako langileen gaikuntza hobetu dadila sustatzea, prestakuntza espezializatuko jarduketen bidez.

2. oinarria. Aurrekontuko zuzkidura.

Deialdi honen ondoriozko konpromisoei erantzuteko baimendutako kreditua 520.000 eurokoa da, honela zehaztuta, jarduketa diruz lagungarri moten arabera:

PROGRAMA MOTA

ZENBATEKOA

AURREKONTUKO PARTIDA

1) Merkataritza elkarteen egiturak sustatzea

500.000

830001 83100 4819 431400 “Merkataritzako dirulaguntzak. Taldeak sustatu eta kudeatzea”

2) Merkataritza jarduketa

3) Prestakuntza jarduerak antolatzea

4) Online saltzeko plataforma teknologikoak bultzatzea

5) Web-orriak sortu eta garatzeko inbertsioak

20.000

830001 83100 7819 431400 “Merkataritzako dirulaguntzak. Inbertsio berritzaileetarako taldeak”

3. oinarria. Jarduketak gauzatzeko epea.

1. Diruz lagungarriak diren gastu eta inbertsioak gauzatu behar dira 2021eko azaroaren 1etik 2022ko urriaren 31ra bitarte, biak barne.

2. Ordainagiriek 2021eko azaroaren 1etik 2022ko azaroaren 8ra artekoak izan behar dute, biak barne.

3. Gizarte aseguruei dagozkien 2022ko urriko ordainketak onartu eginen dira 2022ko azaroaren 30a baino lehen egiten badira, egun hori barne.

4. PFEZa dela bide egindako atxikipenei dagozkien 2022ko urriko ordainketak onartu eginen dira 2023ko urtarrilaren 31 baino lehen egiten badira, egun hori barne.

Ondorio horietarako, ulertuko da jarduketak eginak direla adierazitako epeen barnean gauzatu, fakturatu eta ordaindu direnean.

4. oinarria. Erakunde onuradunak.

1. Onuradun izaten ahalko dira merkatarien elkarteak, merkatarien elkarte mistoak (merkataritza, ostalaritza eta zerbitzuak) eta merkatarien elkarteen batasunak, baldin honako baldintza orokor hauek betetzen badituzte:

1.1. Ez egotea Dirulaguntzei buruzko azaroaren 9ko 11/2005 Foru Legearen 13. artikuluan onuradun izateko ezarritako debeku egoeretako batean.

Dirulaguntza eskatzeak berekin dakar baimena ematea organo emaileak zuzenean eskura ditzan behar diren ziurtagiri telematikoak, frogatzen dutenak eskatzaileak egunean dituela tributu-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak. Interesdunak horri uko egiten badio berariaz eskaeran, berak aurkeztu beharko ditu betebehar horietan egunean dagoela frogatzen duten ziurtagiriak.

1.2. Inolako administrazio zehapen irmorik edo kondena epai irmorik betetzen ez egotea sexu edo genero diskriminaziotzat hartutako lan praktikak egiteagatik edo onartzeagatik, eta ez egotea arrazoi horiek direla-eta ezarritako epai edo zehapen bat betetzeko zain.

1.3. Baldintza orokorrak betetzen direla frogatzeko, eskaera-orrian dagoen erantzukizunpeko adierazpena erabiliko da.

2. Beharrezkoa da eskatzailea 2022ko azaroaren 8rako, egun hori barne, inskribaturik egotea (edo ordurako inskribatzeko tramiteak hasiak izatea behintzat) bi erregistro hauetakoren batean: Sindikatuen eta Enpresaburuen Elkarteen Erregistroa (Garapen Ekonomiko eta Enpresarialeko Departamentukoa), edo Elkarte, Fundazio eta Lanbide Elkargoen Erregistroa (Lehendakaritzako, Berdintasuneko, Funtzio Publikoko eta Barneko Departamentukoa).

3. Eskatzaileek, gainera, baldintza hauek bete behar dituzte eskaera aurkezten duten egunean:

3.1. Helbidea Nafarroan duten merkatarien elkarteek eta merkatarien elkarte mistoek (betiere irabazi-asmorik gabeak) honako hau bete beharko dute:

a) Gutxienez 20 saltoki elkartu izatea, kasu hauetan izan ezik (erakunde eskatzailearen jarduketa esparruaren arabera):

–5 saltoki elkartu izatea, jarduketa esparrua udal azoka bat bada.

–15 saltoki elkartu izatea, jarduketa esparrua udalekoa eta hurbilekoa bada (II. eranskinekoak), eta gremioetako elkarteen kasuan ere bai.

Ondorio horietarako, honako hauek hartuko dira saltoki elkartutzat: txikizkako merkataritza jardueretan diharduten establezimenduak, titularrak merkatariak dituztenak; hau da, jarduera komertziala egiteko gaitasuna izanik txikizkako merkataritzan ari diren pertsona fisiko edo juridikoak, nor bere izenean eta ohiko lanbide gisa, baldin eta, gainera, dirulaguntza eskatzen duen merkatarien elkarteko kide badira.

Saltoki elkartutzat hartzeko, elkartekide diren saltoki horien titularrek, eskaera aurkezteko datan, alta emanda agertu beharko dute merkataritza establezimendu batean, 641. taldetik 659.era bitarteko (biak barne) eta 661. eta 662. taldeetako jarduera ekonomikoren bateko titular gisa (jarraikiz maiatzaren 28ko 7/1996 Foru Legeari; foru lege horren bidez onetsi ziren ekonomia-jardueren gaineko zergaren edo lizentzia fiskalaren tarifak eta jarraibidea). Ondorio horietarako, bazterturik daude 654. eta 655. taldeak, salbu 6542., 6545. eta 6546. epigrafeak.

Establezimendu berean, aldi berean, txikizkako merkataritza jarduera bat baino gehiago egiten bada, saltoki elkartu bakartzat hartuko da ondorio horietarako.

Establezimendu berean, aldi berean, jarduera bat baino gehiago egiten badira eta horietako bat lehenago zehaztutako txikizkako merkataritzakoa bada, establezimendu hori saltoki elkartutzat hartuko da baldin eta jarduera nagusia, negozioaren bolumenari dagokionez (salmenten zifra), txikizkako merkataritza jarduera bada.

Ez dira inola ere saltoki elkartutzat hartuko ostalaritzako establezimenduak, tabernak, kafetegiak, jatetxeak eta halakoak, ez eta zerbitzu pertsonaletarako establezimenduak ere (ile-apaindegiak, edergintzako aretoak, manikura-, estetika- eta beltzarantzeko zentroak, tindategiak, garbitegiak, bidaia agentziak, aseguru agentziak...).

b) Merkatarien elkarte mistoetan (merkataritza, ostalaritza eta zerbitzuak), merkatari diren bazkideek, gutxienez, elkarteko kideen %35 izan behar dute. Ondorio horietarako, halakotzat hartuko dira arestian aipatutako ekonomia-jardueren gaineko zergaren epigrafeetan alta emanda dauden bazkideak.

3.2. Merkatarien elkarteen batasunak, helbidea Nafarroan dutenak eta irabazi-asmorik gabeak: gutxienez ere 4 merkatari elkartek (mistoak edo ez) osatuta egon beharko dute eta, aldi berean, aurreko b) apartatuan ezarritako beharkizunak bete beharko dituzte.

3.3. Organo kudeatzaileak egiaztatuko du 2. betekizun espezifikoa betetzen dela, horretarako aurkeztutako erantzukizunpeko adierazpenean oinarrituta, eta, gainerako betekizun espezifikoak egiaztatzeko, 8. oinarrian ezarritako dokumentazioa aurkeztu beharko da.

5. oinarria. Diruz lagungarriak diren programa, jarduketa eta kontzeptu motak.

Honela sailkatzen dira programa diruz lagungarriak:

1. Merkataritza elkarteen egiturak sustatzeko programak.

Diruz lagungarriak izanen dira helburu hauek dituzten programak: merkatarien elkarteen, merkatarien elkarte mistoen edo merkatarien elkarteen batasunen antolamenduzko egiturak sendotu eta garatzea –sektoreko ETE-en arteko lankidetza enpresariala sendotzea lortzearren–, egitura horien kudeaketa profesionalizatzea, barne funtzionamendua hobetzea eta enpresa elkartuei zein bezeroei zerbitzuak emateko gaitasuna indartzea.

Jarduera mota hauek izanen dira dirulaguntzaren xede:

a) ETE elkartuei zerbitzuak ematea.

a.1) Diruz lagungarriak izanen dira enpresaburuen elkartea modu profesionalizatuan kudeatzeko eta administratzeko egiten diren gastuak, helburu dutenak enpresaren egitura sendotzea eta ETE elkartuei emandako zerbitzuak areagotzea, baita beste zeregin batzuk ere, plangintzakoak, antolaketakoak, koordinaziokoak, kudeaketakoak, abian jartzekoak, jarraipenekoak, gauzatzearen kontrola egitekoak, emaitzak aztertzekoak, aholkularitza teknikoa eta merkataritzakoa ematekoak, nahiz bestelakoak, zerikusia badute deialdiko edozein programatan sarturiko jarduerekin.

Zeregin horiek jarduera hori betetzeko kualifikatuta dauden erakundeek, enpresek edo profesionalek egin beharko dituzte, eta ez da horrelako gasturik onartuko baldin eta kasuan kasuko erakundeak, enpresak edo profesionalak ezin badu inguruabar hori dokumentu bidez frogatu.

Enpresaburuen elkartearen kudeaketan eta administrazioan zeregin hauek sartu behar dira, gutxienez:

–Enpresaburuen elkartearen organoen (zuzendaritza- batzordea, batzar nagusia) bilerak deitzea eta dinamizatzea (ohikoak eta bereziak) eta kasuan kasuko aktak egitea, erakundearen estatutuei jarraikiz.

–Dirulaguntzetarako eskaerak enpresaburuen elkartearen izenean kudeatzea, eta hala badagokio, ETE elkartuen dirulaguntzetarako eskaera partikularrak ere bai.

–Enpresaburuen elkartearen gastuen eta diru-sarreren aurrekontuen kudeaketa eta kontabilitate arrunta eramatea.

–Kuotak eta derramak kobratzea eta enpresaburuen elkartearen Diruzaintza kudeatzea, ahalmen hori eskuordetua baldin badu.

–Enpresaburuen elkarteak Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Zuzendaritza Nagusitik edo bestelako administrazio edo erakunde batzuetatik jasotzen dituen komunikazio guztiak kudeatzea, baita erakundeak berak sortutako barne oharrak ere, eta horiek ETE elkartuei jakinaraztea.

–ETE elkartuei informazioa eta aholkularitza ematea merkataritzako araudiari buruz, bezeroen kexa eta erreklamazioei buruz, sektorerako laguntza publikoei buruz, datuak babesteko lege organikoari buruz, saltokiak irekitzeari buruz eta abarrei buruz.

–Enpresa elkartea dagokion erregistroan (4.2 oinarrian zehaztutakoetan) inskribatzeko erregularizazioa.

–Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Zuzendaritza Nagusiaren bileretan parte hartzea, horietara joateko dei egin bazaio.

Enpresaren edo profesionalaren eta elkartearen artean eginiko kontratuan jaso behar da egin beharreko lanen zerrenda zehatza, haien kostua eta zer epetan eginen diren.

a.2) Langileria gastuak: Jarduera mota horren barruan, onartu eta sailkatu egiten dira kanpoko langile espezifikoak kontratatzeari dagozkion gastu guztiak edo bertako langileei edo, hala badagokio, kudeatzaileei dagozkionak, baldin eta beharrezkoak badira aurreko apartatuan adierazitako zereginen bat gauzatzeko eta ezinbestekoak badira dirulaguntzaren xede diren jarduerak garatzeko.

b) Bezeroei zerbitzuak ematea.

Diruz lagungarriak dira saltoki elkartuetako bezeroei zenbait zerbitzu emateko xedez egindako kanpoko gastuak, baldin eta helburu badute bezeroak fidelizatzea, merkataritza zonako bezeroen fluxua areagotzea eta produktuak banatzeko prozesuari balio erantsia ematea. Elkarteak zerbitzua kudeatu besterik ez badu egiten (hots, bitartekari soila bada), kontzeptu hori ez da diruz lagungarria izanen.

Elkarte gisa balio erantsi bat ematen dela ulertuko da, eta, beraz, kontzeptu diruz lagungarria dela, baldin eta frogatzen bada elkarte horrek bere enpresa elkartuei eskaintzen dizkien zerbitzuak baldintza onuragarriagoetan eskaintzen zaizkiela banaka baino, zerbitzua ematen duen erakundearen eta elkartearen artean aldez aurreko kontratu bat dagoelako, non eskaintzaren alderdi guztiak argi geratuko baitira.

Zehazki, honako gastu eta jarduketa hauek lagunduko dira diruz:

–Merkataritza zonaren irisgarritasuna.

–Bezeroentzako aparkalekua.

–Erosketa etxera eramateko zerbitzuak edo antzekoak.

–Balio erantsia ekartzen duten bestelako zerbitzuak, jarduketak eta prestazioak.

2. Merkataritza jarduketarako programak (MJP).

Diruz lagungarriak izanen dira hiriko eta hurbileko txikizkako merkataritzaren banaketa komertzialaren prozesuak dinamizatzeko programak, bai eta jarduera eremu edo sektore jakin batzuetan merkataritza suspertzekoak ere, baldin eta komunikazio kanpaina eta ekintza komertzialak, publizitatea, marketin digitala, salmenta sustapenak, aukera-azokak, erakusleihoekin lotutako jarduerak eta kontsumoa bultzatzeko bestelako ekintzak baliatuz egiten badira.

Merkataritza jarduketarako programa horiek sustatzen dituzten merkatarien elkarteentzat beharkizun hau izanen da: programa zer eremu edo gremiotan garatuko den, eremu horretan jardun behar dute.

2.1. Merkataritza jarduketarako programak, aplikazio-eremuaren arabera, honela sailkatzen dira:

a) Zonako programak; horiek jarraian adierazten den bezala sailkatuko dira, kontuan harturik zer ahalmen duen zona bakoitzak taldeko estrategiak jarraitzeko, zein den jarduketa esparruaren hedadura, zer erakarpen eta eragin duten erakundeek egiten dituzten jarduerek, eta zenbat saltoki dauden Nafarroako udalerrietan:

–Eskualdez gaindiko merkataritza zonak: Iruñeko erdialdea.

–Eskualdeko merkataritza zonak: Lizarra, Tafalla, Tutera, Sakana.

–Tarteko eremuak hartzen dituzten merkataritza zonak: Altsasu, Zangoza.

–Udal eremuko eta hurbileko merkataritza zonak: II. eranskinean aipatuak.

Apartatu honetan ezarritako udalerrietan edo hiriguneetan egiten direnak dira diruz lagungarriak diren zonako programak.

b) Udal azoketan garatzen diren programak.

c) Gremioen programak, merkataritzako jardueraren sektore baterako, Nafarroa osoan.

d) Programa sektorialak, Nafarroako merkataritzarako.

2.2. Jarduera mota hauek izanen dira dirulaguntzaren xede:

a) Merkataritza dinamizatzeko kanpainak antolatzea.

Xedetzat salmentak sustatzea duten jarduketak edo dinamizazio kanpainak kontsumoa pizteko proiektu baten barnean garatu behar dira, non erakutsiko baita saltoki elkartuek zuzenean parte hartu dutela.

Dirulaguntza eskatzen duen erakundeak antolatu eta sustatu behar ditu merkataritza dinamizatzeko jarduketa guztiak, eta horietan sartzeko aukera izan behar dute elkartekoak ez izanik ere jarduketa eremuan dauden saltokiek. Nolanahi ere, erakunde antolatzaileak baldintza desberdinak jar ditzake batzuek eta besteek parte hartzeko.

Ez dira onartuko merkataritza dinamizatzeko gastuak baldin eta beste administrazio publiko edo toki-erakunde batzuek antolatuak eta sustatuak badira.

Salbuespenez, onartu litezke merkataritza animatzeko jarduketetan parte hartzeagatik erakunde eskatzaileak egindako gastuak, nahiz eta jarduketa horiek aurretik aipatutakoak ez diren beste erakunde batzuek antolatu eta sustatu, baina, horretarako, ezinbestekoa da jarduketa horiek kanpaina bereki bat indartu eta sendotzeko balio izatea, edo merkataritza-ardatz nagusietan eginak izatea eta merkataritza jarduera bat sustatzea modu argian, zuzenekoan eta egiaztatzeko modukoan.

Diruz lagungarriak dira hurbileko txikizkako merkataritzaren jarduera sustatu eta indartzen duten jarduketak egiteko beharrezkoak eta ezinbestekoak diren gastuak, bai eta hainbat hirigune edo jarduera sektoreren merkataritza bizkortzekoak ere, haien xedea bada merkataritza sustatzeko jarduketa hauek egitea:

a.1) Salmentak sustatzeko kanpaina berariazkoak, berekin dakartenak aldez aurretik bezeroek erosketak egitea, parte hartzen duten saltokietan egin ere, baita honelakoak lortzea ere: zuzeneko deskontuak, deskontuetarako txartelak, zuzeneko sariak, opariak, promozio-opariak edo zozketetan parte hartzeko txartelak.

Gehienbat txikizkako eta hurbileko saltokietan kontsumoa sustatzeko helburua izanen dute, baita bezero eta kontsumitzaileen fideltasuna sendotzekoa ere.

Sustapen-opari gisako poltsen banaketa onartzen da, baina baldintza batekin: poltsak biodegradagarriak edo berriz erabiltzeko modukoak izatea, eta Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2015eko apirilaren 29ko 2015/720 Zuzentarauarekin bat etortzea (zuzentarau horrek 94/62/EE Zuzentaraua aldatu zuen plastikozko poltsen kontsumoaren murrizketari dagokionez).

Ez dira erakunde eskatzailearen jarduketak onartuko baldin eta horiek lankidetza edo babes lan hutsa edo bigarren mailako laguntza jarduera badira.

Enpresarien elkarte mistoen kasuan, merkataritza dinamizatzen duten jarduketak bideratu behar dira merkataritza enpresa elkartu guztiak sustatzera, eta ez da merkataritza dinamizatzeko jarduketa bakar bat onartuko, baldin txikizkako merkataritzako enpresak ez diren bazkideentzat soilik egiten bada.

Kanpainen xedea baldin bada zuzeneko deskontuak aplikatzea banku erakundeen txartelekin edo bestelako ordainbideekin eta kobrantza-bideekin ordaintzen duten bezeroei, horrelako kanpainak onargarriak izanen dira baldin eta ez bazaizkie bakar-bakarrik aplikatzen finantza erakunde bakar batek luzaturikoei; hots, beste banku erakunde batzuetako ordainbideak eta kobrantza-bideak dituzten bezeroek ere parte hartzen ahalko dute. Finantza erakunde bakar batek luzaturiko txartelen kanpainak onartuko dira soilik baldin eta Nafarroako merkataritza txartelaren erabilera esklusiboa xede badute.

Publizitate helburua duten zozketak dituzten merkataritza sustatzeko kanpaina berariazkoen gastuak onartzeko, honako agiri hauek aurkeztu behar dira, abenduaren 28ko 27/2016 Foru Legean ezarritakoaren arabera (haren bidez arautu ziren Jokoaren gaineko Tributuak Nafarroako Foru Komunitatean):

–Zerga-oinarria 1.800 eurotik gorakoa bada: Nafarroako Zerga Ogasunean (Zerga Berezien eta Bestelako Tributuen Atala) aurkeztutako eskaeraren kopia, jokoaren gaineko zerga tasa likida dadila eskatzeko, eta, gainera, egoki den ordainketa-gutuna.

–Zerga-oinarria 1.800 eurokoa edo txikiagoa bada: Nafarroako Zerga Ogasunean (Zerga Berezien eta Bestelako Tributuen Atala) aurkeztutako eskaeraren kopia, tasa horren salbuespena eskatzeko.

a.2) Merkataritzako beste sustapen kanpaina batzuk (hala nola merkataritzaren eguna, erakusleihoen lehiaketak, stock azokak, liburu azokak eta antzekoak). Jarduketa hauen barnean sartuko dira, besteak beste, gremioko elkarteek egindako jardunaldiak, azokak edo ekitaldi tematikoak.

a.3) Zuzeneko marketina, bezeroen fidelizazio sistemen bidezkoa, helburu duena harreman komertzialak mantentzea bezero hoberenekin eta estrategiak garatzea bezero errentagarrienei eusteko.

a.4) Informazio, komunikazio eta marketin digitaleko ekintzak.

a.5) Sentsibilizazio kanpainak, agerian jartzen dutenak zein garrantzitsua den hurbileko merkataritza, edo prestigioa ematen diotenak merkatariek jarduera ekonomikoan duten rolari.

a.6) Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Zuzendaritza Nagusiaren sustapen-kanpainak editatzeko, inprimatzeko, zabaltzeko eta komunikatzeko ekintzak, merkatarien figura sustatzeko eta aitortzeko.

Zuzendaritza nagusi horrek eskatzen duten erakundeen eskura jarriko du kanpaina horietako sustapen materialen sormena.

b) Elkartegintza sustatzea.

Diruz laguntzen ahalko dira enpresen egitura hedatu eta sustatzeko gastuak, baldin eta haiek zabaltzea eta enpresa elkartu berriak erakartzea badute xede, baita haien protagonismoa indartu edo beren tamaina eta ordezkagarritasuna handitzeko helburu hori duten kanpaina berariazkoak egiteko behar diren gastuak ere, salbu eta gastu horiek jardunaldi teknikoari edo prestakuntza ikastaroei badagozkie.

3. Prestakuntza jarduerak antolatzeko programak.

Diruz lagunduko da honako hauek antolatzea: prestakuntza espezializatuko ikastaroak, jardunaldi teknikoak, kongresuak edo mintegi monografikoak, sakon aztertzen dituztenak txikizkako merkataritzarako interes berezia duten gaiak, edo banaketa komertzialaren funtsezko alderdiak lantzen dituztenak.

Diruz lagungarriak izanen dira prestakuntza espezializatua emateko –aurrez aurre zein online– beharrezkoak diren gastuak, eta, zehazki, honako hauek:

–Irakasleen, prestatzaileen eta hizlarien ordainsariak.

–Koordinatzaileen ordainsariak, online prestakuntzaren kasuan.

–Irakasleen joan-etorriak eta ostatua.

–Irakasleen mantenua, Nafarroako administrazio publikoetako langileentzat aurreikusitako mugekin.

–Jardueraren sustapena, publizitatea eta kanpo hedapena.

–Prestakuntza ekintzetan erabiltzen diren ondasun suntsigarriak.

–Jardueretan erabiltzen diren ikasmateriala eta bestelako materialak editatu edo erostea.

–Ikasgelak alokatzea (fisikoak nahiz birtualak), baita tailerrak edo antzeko instalazioak ere, prestakuntzan erabiltzen badira. Gastu horiek prestakuntza ekintzen arabera behar bezala xehakatuta aurkeztuko dira eta ekintzak dirauen aldirako egotziko dira.

Jardunaldi teknikoek, kongresuek edo mintegi monografikoek gutxienez 4 orduko iraupena izan behar dute, eta egun bakar batean egin behar dira.

Prestakuntza espezializatuko ikastaroek baldintza hauek bete beharko dituzte:

–Haien edukia txikizkako merkataritzako enpresen kudeaketari edo sektoreko profesionalen espezializazioari lotuta egonen da berariaz, eta bultzatu behar du Nafar Lansare-Nafarroako Enplegu Zerbitzuaren esparruan ematen den lanerako eta etengabeko prestakuntzaren osagarria den prestakuntza.

–Ez dira onartuko Nafar Lansare-Nafarroako Enplegu Zerbitzuaren prestakuntza eskaintzaren parte diren edo izan diren ikastaroak, ezta enpresaburuen oinarrizko prestakuntzaren gai edo alderdiei buruzko ikastaroak ere, edozein enpresa jardueratan ematen baitira. Hori horrela dela ofizioz kontsultatuko du deialdia kudeatzen duen organoak.

–Jardunean dauden 8 langilek, gutxienez, parte hartu behar dute, eta txikizkako merkataritzako merkatari edo besteren konturako langileak izan.

–Ikastaroaren iraupena 10 ordukoa izanen da, gutxienez.

–Salbuespenez, parte-hartzaile gutxiagoko eta/edo iraupen laburragoko ikastaroak edo jardunaldiak onartzen ahalko dira, gutxieneko kopuru horietara iristea galarazten duten arrazoi objektiboak daudenean. Arrazoi horiek eskaeran zehaztu eta azaldu beharko dira eta, betiere, Turismoa eta Merkataritza Antolatu eta Sustatzeko Zerbitzuak onartu beharko ditu.

–Prestakuntza espezializatuko ikastaroek eta jardunaldi teknikoek irekiak izan behar dute, hau da, prestakuntza ekintzak sustatzen dituen erakunde eskatzailearen bazkideez gain, txikizkako merkataritzako langileek ere parte hartzen ahalko dute, baldin erakunde eskatzailearen jarduketa esparruko saltokietan jardunean badaude eta gaietan interesa badute.

–Nolanahi ere, prestakuntza jarduerak antolatzen dituen erakunde eskatzaileak parte hartzeko baldintza ezberdinak jartzen ahalko ditu parte-hartzaile motaren arabera. Jarduera irekia dela frogatu beharko da jarduketaren justifikazio memorian.

4. Online saltzeko plataforma teknologikoak bultzatzeko programak.

Diruz lagunduko dira market place-ak sustatzeko, sendotzeko eta horien garapen estrategikorako jarduketak, enpresarien elkarteetako txikizkako merkataritzako ETE-ek merkatuan duten lehiakortasun-gaitasuna handitu ahal izateko.

a) Abiarazteko eta martxan jartzeko gastuak.

Diruz lagunduko dira aholkularitza teknikoaren eta mantentze-lanen gastuak, beharrezkoak direnak online salmentarako plataformak abian eta martxan jartzeko, hiru urteko epean gehienez.

Aldi hori plataforma abian jartzen den egunetik aurrera hasiko da zenbatzen, eta, horren kontzeptu baliokideagatik dirulaguntza jaso zuten plataformen kasuan, merkataritza-taldeak sustatzeko eta kudeatzeko 2021eko dirulaguntzen deialdian, diruz lagundutako aldia hartuko da kontuan.

Lehen aldiz kontzeptu diruz lagungarri horren onuradun diren erakundeek gutxienez ere 50 establezimendu atxikita eduki behar dituzte 2022ko azaroaren 8rako.

b) Sendotze eta garapen estrategikoko gastuak.

Dirulaguntzaren eskaera aurkezten den egunean martxan dauden market place-ak bultzatzeko, berrabiarazteko eta sendotzeko behar diren gastuak lagunduko dira diruz, jarduketa hauen bidez:

–Negozio-eredua berrikustea jarduketa esparruaren arabera.

–Arkitektura, edukiak, stocken kudeaketa, logistika eta abar birdefinitzea.

–Konponbide teknologiko alternatiboen ebaluazioa.

–Market place-aren antolaketa eta kudeaketa berrikustea.

–Logistika zerbitzuak berrikustea.

–Marketin tradizionaleko eta/edo digitaleko plana ebaluatzea eta, hala badagokio, berriro definitzea.

–Market place-ko kideentzako prestakuntza.

c) Market place-en gaineko sustapen, publizitate, zabalkunde eta sentsibilizazio kanpainen gastuak. Gastu mota horiek a.4 apartatuko jarduketatzat hartzen dira (Informazioko, komunikazioko eta marketin digitaleko ekintzak) gehieneko dirulaguntza kontuan hartzeko.

5. Web-orriak sortu eta garatzeko inbertsioak.

5.1. Diruz lagungarriak izanen dira web-orriak sortzeko edo web-orrien funtzionalitateak hobetzeko eta garatzeko inbertsioak.

Dirulaguntzak, zehazki, jarduketa hauetarako izanen dira:

a) Web-orri berriak diseinatzea, sortzea eta ezartzea.

b) Lehendik dauden web-orriak eguneratzea eta egokitzea, baldin eta jarduketa horiek berrikuntza edo hobekuntza nabarmenen bat badakarte eta balio esanguratsua ematen badute egungo funtzionaltasunen gainean. Funtzionalitate horiek, adibidez, honako jarduketa hauek izan daitezke:

–Irudia hobetzea bideo edo argazki berrien bidez, eduki digitalak sortzea.

–Segurtasun eta irisgarritasun baldintzak egokitzea: web-orria irisgarri egitea desgaitasuna dutenentzat (entzuteko desgaitasuna, ikusteko desgaitasuna...), cookien tratamendua, jabetza intelektuala, aholkularitza juridikoa eta abar.

–Web-orriari bilatzaileetan kokapen hobea emateko planak (SEO, SEM ekintzak).

–Web-orria itzultzea.

5.2. Inbertsio diruz lagungarriek bete beharreko baldintzak.

Eguneratzeak eta egokitzapenak ezin dira funtzionamendu-gastu soiltzat hartu, eta funtsezko bilakaera-garapenekin bat etorri behar dute.

Web-orriak irisgarriak izanen dira eta egokituta egonen dira desgaitasuna dutenentzat (entzuteko desgaitasuna, ikusteko desgaitasuna...) 2022ko azaroaren 8rako, egun hori barne.

Gutxieneko inbertsio diruz lagungarria 2.000 eurokoa da.

6. oinarria. Gastu eta inbertsio diruz lagungarriak.

1. Honako hauek dira gastu diruz lagungarriak:

1.1. Publizitate berariazkoa eta publizitate materiala egitea, zabaltzea eta banatzea (merkataritza dinamizatzeko edo sentsibilizatzeko helburua dutenak eta arestian ezarritako jarduketei dagozkienak), bakar-bakarrik erakunde eskatzaileak antolatzen dituenean jarduketa horiek. Ez da onartuko publizitate finkoa sartzea edozein euskarritan, baldin erakundearen izena eta logoa bakarrik agertzen badira, aipatu egin behar baitira merkataritza dinamizatzeko jarduketa eta kanpaina zehatzak eta jarduketa eremu bakoitzean erakundeak egiten duen sustapen generikoa ere.

1.2. Zuzeneko marketina, fidelizazio sistemen bidezkoa: Diruz lagungarriak dira puntuak trukatuz edo zozketen bidez ematen diren sariak, sistemako txartelak ematea eta sistema horien bezeroekin egiten diren komunikazio eta marketin ekintzak.

1.3. Informazio eta komunikazio ekintzak: Diruz lagungarriak dira erakunde eskatzaileak sustatzen dituen argitalpenak diseinatu, prestatu eta banatzeko gastuak, hala nola buletinak, aldizkariak, kartelak eta dibulgazioko antzeko beste edozein material edo iragarki tarteak argitalpen edo komunikabideetan, bezeroei zuzendurikoak, helburu dutenak erakunde eskatzaileak hiri-merkataritza sustatzea. Ez dira onartuko barne aldizkariak edo antzekoak, ezta enpresa elkartuen arteko komunikaziorako buletinak ere.

1.4. Marketin digitala: Honako ekintza hauen ondoriozko gastuek jaso dezakete dirulaguntza: online publizitatea, sare sozialak, telefonia mugikorra edo komunikaziorako tresna digitalak.

1.5. Animazio komertziala: Diruz lagungarriak dira merkataritza dinamizatzeko jarduketak garatzeko behar den animazio komertzialaren gastuak –a1), a2) eta a5) apartatuetan ezarritako jarduketak–, baldin eta jarduketak salmenta orduetan egiten badira, merkataritzarako kale, gune edo zonetan betiere.

Animazio komertzialak hura osatu eta indartzen duen jarduera izan behar du, merkataritza sustatzeko berariazko kanpaina baten barrenean, eta ez dira diruz lagungarriak funtsean horrelako jarduerak edo haiek bakarrik kontuan dituzten merkataritza sustatzeko kanpainak.

1.6. Merkataritza dinamizatzeko jarduerei dagozkien zuzeneko sariak, deskontuak, zozketak, opariak, sustapen-opariak, edo deskontu-txartelak –a1) eta a3) apartatuetan ezarritako merkataritza dinamizatzeko jarduketei dagozkienak–, eta erakusleihoak atontzeko lehiaketei dagozkien sariak. Azken kasu honetan, ez dira onartzen saltoki irabazleentzako sariak, baizik eta saltoki irabazleak hautatzeko prozesuan parte hartu duten pertsonek lortutakoak.

2. Honako gastu hauek ez dira diruz lagungarriak:

–Erakunde eskatzailearen funtzionamendurako eta mantentze lanetako gastu arruntak.

–Diruz lagungarriak diren jarduerei osorik zuzenean egotzi ezin zaien bulegoko materiala.

–Higiezinen ekipamendua, eta ekipamendu informatikoa eskuratzea.

–Langileentzako kalte-ordainak, dieta, mantenu edo garraio gastuetarako, salbu prestakuntza programetan jasotakoak.

–Higiezinak eta lokalak errentan hartzeko gastuak, salbu eta prestakuntza jardueretarako onarturikoak. Ez dira diruz lagungarriak inongo higiezin motaren amortizazioak.

–Web-orrien mantentze-lanetarako gastuak, domeinua edo hosting-a berritzekoak, etab.

–Edozein programa edo aplikazio informatiko mantentzeko lanetarako gastuak, bezeroak fidelizatzeko programak, etab., salbu eta online saltzeko plataformetarako ezarritakoak.

–Dastaketei dagozkien gastuak, salbu eta merkataritza sustatzeko berariazko kanpainen sariei dagozkienean (zonako programak), edo gremioko ekitaldi bat gauzatzeko egindako jarduketen kasuan. Ez da inola ere dirulaguntzarik emanen gastu mota hori besterik ez duten kanpainetarako.

–Dinamizazio edo sustapen kanpainei edo beste edozein jarduketari dagozkien gastuak, baldin eta haien helburu bakarra bada jarduera ludiko edo turistikoei edo antzekoei sostengua edo laguntza ekonomikoa ematea (ekarpena dirutan, gauzatan, erosketa-txarteletan edo antzeko jarduketetan), jarduera komertziala zuzenean sustatu gabe, eta saltoki elkartuen zuzeneko parte-hartzerik gabe.

–Balio erantsiaren gaineko zergak eta jokoaren gaineko zerga tasak jaso dezakete dirulaguntza, baldin eta erakunde eskatzaileak berreskuratu edo konpentsatu ezin baditu eta berarentzat kostu erreala badira. Erakundeak hainbanatze arauaren mende badaude, kostua oinarrituko da dirulaguntza eman aurretik amaitutako azken ekitaldiko behin betiko hainbanaketan. Erakunde eskatzaileak hainbanaketa hori frogatu beharko du.

3. Inbertsio diruz lagungarriak dira 5.5.1 oinarrian ezarritako jarduketak egiteko beharrezkoak direnak.

4. Diruz lagundutako jarduketen publizitate betebeharrak.

Nafarroako Gobernuaren logo ofiziala agertu beharko da diruz lagungarriak diren jarduketek sortzen dituzten publizitate eta marketin euskarrietan, poltsa, kamiseta, kartel, argitalpen, iragarki, ikastaroetako gai zerrenda, material didaktiko eta abarretan, honako aipamen honekin batera: “Nafarroako Gobernuak diruz lagundutako jarduketa”.

Marka hori ezin izanen da jarri aldez aurretik baimenik ematen ez badu Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Zuzendaritza Nagusiak. Baimen hori eskatzeko, laguntzaren fitxan horretarako egonen den esteka erabiliko da, eta laguntzaren fitxako erabileraren eskuliburua beteko da markaren aplikaziorako.

Irrati-iragarki, marketin digitaleko eta sare sozialetako jarduketa eta abarretan agertu beharko du “Nafarroako Gobernuak diruz lagundutako jarduketa” aipamenak.

Erreportajeen, prentsa oharren edo elkarrizketen kasuan, ez da aski izanen iragartzen duen kartela jartzea, eta espresuki aipatu beharko da Nafarroako Gobernuak jarduketa hori diruz laguntzen duela.

Market place-en eta fidelizazio-sistemen gastuengatiko dirulaguntzen kasuan, honako aipamen hau jaso behar da plataforma digitalean: “Nafarroako Gobernuak diruz lagundutako jarduketa”, plataformak abian jarri eta hurrengo hiru urteetan, edo, hala badagokio, diruz laguntzen den aldia hasi zenetik (2021eko azaroaren 1a), jada jardunean daudenentzat.

Informazio eta komunikazio ekintzen kasuan, ez dira onartuko erakunde eskatzailearen logoa edozein sustapen materialetan sartu besterik egiten ez duten publizitate gastuak, edo iragarkiaren edukiak zuzeneko loturarik ez duenean merkataritza dinamizatzeko berariazko kanpaina batekin edo erakunde eskatzailearen jarduketa eremutik hurbileko hiri-merkataritzaren sustapenarekin. Ez da inongo kasutan onartuko hesi finkoetako publizitatea, ez eta antzeko egitura eta euskarrietakoa ere.

Merkataritza sustatzeko, prestakuntzako eta komunikazioko ekintzetan, bereziki zainduko da erabiltzen diren irudi eta mezuak lagungarriak direla generoko estereotipoak gainditzeko. Bestetik, testuak idaztean zainduko da hizkera inklusiboa erabiltzen dela.

Web-orrietan egindako inbertsioengatiko dirulaguntzen kasuan, aipamen hau egin behar da bertan: “Nafarroako Gobernuak diruz lagundutako jarduketa”, 2022ko azaroaren 8rako, eta data horretatik aurrerako hiru urteetarako.

7. oinarria. Dirulaguntzaren zenbatekoa.

Dirulaguntzaren zenbatekoa kalkulatzeko, jarraian adierazten diren portzentajeak aplikatuko dira diruz lagungarriak diren gastuen gainean, deialdian ezarritako jardueretako bakoitzean.

1. Merkataritza elkarteen egiturak sustatzeko programak.

Dirulaguntzaren ehunekoak eta gehieneko dirulaguntzak honako hauek dira:

a) ETE elkartuei zerbitzu arruntak ematea:

Merkatarien elkarteak:

ETE elkartuen kopuruaren arabera

Dirulaguntza (%)

Gehieneko dirulaguntza erakunde onuradun bakoitzeko

20 arte

60

4.500

21 - 40 artean

5.000

41 - 60 artean

5.500

61 - 80 artean

6.000

80 baino gehiago

6.500

Merkatarien elkarteen batasunak:

Jarduketa eremuaren arabera

Dirulaguntza (%)

Gehieneko dirulaguntza erakunde onuradun bakoitzeko

Jarduketa eremua, eskualdea

60

10.000

Jarduketa eremua, Nafarroa osoa

15.000

Kontzeptu honetarako lortutako eta ordaindutako gehieneko dirulaguntza ez da izanen merkataritza dinamizatzeko kanpainetarako eman eta ordainduko den dirulaguntzaren %60 baino handiagoa.

b) Bezeroei zerbitzuak ematea:

Erakunde eskatzaile mota

Dirulaguntza (%)

Gehieneko dirulaguntza jarduketa bakoitzeko

Merkatarien elkarte mistoak eta gremiokoak

70

7.000

Merkatarien elkarteen batasunak, eskualdean jarduteko

7.000

Merkatarien elkarteen batasunak, Nafarroa osoan jarduteko

9.000

2. Merkataritza jarduketarako programak (MJP).

a) Merkataritza dinamizatzeko kanpainak antolatzea.

Honako hau da dirulaguntzaren zenbatekoa eta gehieneko dirulaguntza erakunde onuradun bakoitzeko, erakunde eskatzailea eta haren jarduketa esparruaren arabera betiere:

Erakunde eskatzaile mota

Dirulaguntza (%)

Dirulaguntza, gehienez

Eskualdez gaindiko merkatarien elkarteak

70

67.500

Eskualdeko merkatarien elkarteak

45.000

Tarteko eremuak hartzen dituzten merkatarien elkarteak

31.500

Udalerriko eta hurbileko merkatarien elkarteak (deialdiaren II. eranskineko zerrendan ageri dira)

15.000

Udal azoketako merkatarien elkarteak

27.000

Gremioko merkatarien elkarteak, 100 bazkidetik beherakoak

15.000

Gremioko merkatarien elkarteak, 100 bazkidetik gorakoak

30.000

Eskualdeko merkatarien elkarteen batasunak

70

45.000

Nafarroako merkatarien elkarteen batasunak

75.000

Kasu espezifiko batzuetan bereziki, hauek dira dirulaguntzaren portzentajeak:

Kasu espezifikoak

Dirulaguntza (%)

Merkatarien bi elkartek edo gehiagok merkataritza sustatzeko elkarrekin antolatu eta egindako berariazko kanpainen kasuan.

75

Salmentak sustatzeko kanpaina espezifikoei dagozkien zuzeneko sariak, deskontuak, zozketak, opariak, sustapen-opariak edo deskontu-txartelak (a1 apartatua), erakusleihoak atontzeko lehiaketen sariak (a2 apartatua) edo fidelizazio sistemetan aplikatutako deskontuak (a3 apartatua)

60

Gremio-elkarteen azokak, lehiaketak eta ekitaldiak, eta stock-azokak.

50

Gehieneko dirulaguntza ekitaldi bakoitzeko: 8.000

Merkataritza animatzeko jarduketetan parte hartzeagatiko gastuak, baldintza hauek betetzen direnean: jarduketak ez izatea erakunde eskatzaileak edo administrazio publiko edo toki-erakundeek antolatuak; kanpaina bereki bat indartu eta sendotzeko balio izatea; merkataritza-ardatz nagusietan eginak izatea, eta merkataritza jarduera bat sustatzea modu argian, zuzenekoan eta egiaztatzeko modukoan.

25

Kanpainetako bakoitzean, jarraian aipatzen diren elementuei dagokien gehieneko gastu diruz lagungarria ezin da izan kanpaina horretako guztizko gastu diruz lagungarrien %60 baino handiagoa: salmentak sustatzeko kanpaina espezifikoen zuzeneko sari, deskontu, zozketa, opari, sustapen-opari, zozketa edo deskontu-txartelak, baita erakusleihoak atontzeko lehiaketen sariak edo fidelizazio sistemak ere.

b) Elkartegintza sustatzea.

Honako hau da dirulaguntzaren zenbatekoa eta gehieneko dirulaguntza erakunde onuradun bakoitzeko erakunde eskatzailea zein motatakoa den:

Erakunde eskatzaile mota

Dirulaguntza (%)

Dirulaguntza, gehienez

Merkatarien elkarte mistoak eta gremiokoak

70

3.000

Merkatarien elkarteen batasunak

5.000

3. Prestakuntza jarduerak antolatzea:

Honako hau da dirulaguntzaren zenbatekoa eta gehieneko dirulaguntza:

Jarduketa mota

Dirulaguntza (%)

Gehieneko dirulaguntza jarduketa bakoitzeko

Jardunaldi teknikoa, biltzarra edo mintegi monografikoa

70

3.000

Prestakuntza espezializatuko ikastaroak

4.000

4. Online saltzeko plataforma teknologikoak bultzatzeko programak.

Honako hau da dirulaguntzaren zenbatekoa eta gehieneko dirulaguntza erakunde onuradun bakoitzeko:

Gastu mota

Dirulaguntza (%)

Dirulaguntza, gehienez

Komunikazio gastuak eta sustapenekoak

70

“Informazioko, komunikazioko eta marketin digitaleko ekintzak (a4)” delakoaren barruan sartuta daude

Abiarazteko eta martxan jartzeko gastuak

70

5.000

Sendotze eta garapen estrategikoko gastuak.

80

3.000

5. Web-orriak sortu eta garatzeko inbertsioak.

Honako hau da dirulaguntzaren zenbatekoa eta gehieneko dirulaguntza erakunde onuradun bakoitzeko:

Inbertsio mota

Dirulaguntza (%)

Dirulaguntza, gehienez

Web-orriak ezartzea/eguneratzea

70

3.000

8. oinarria. Eskaerak aurkezteko epea eta modua.

1. Eskaerak aurkezteko epea hilabetekoa da, deialdi hau Nafarroako Aldizkari Ofizialean argitaratu eta biharamunetik hasita.

2. Eskaerak aurkezteko modua.

Eskaerak telematika bidez aurkeztuko dira ezinbestean, Nafarroako Gobernuaren Interneteko atarian dagoen zerbitzuen katalogoaren berariazko fitxaren bidez (https://www.navarra.es/eu/merkataritza-eta-artisautza/laguntzak-eta-diru-laguntzak, aurrerantzean, laguntzen fitxa); fitxa horretan, Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioko Erregistro Orokor Elektronikoan sartzeko lotura izanen da.

Eskaera aurrez aurre aurkezten bada, interesdunari eskatuko zaio zuzentzeko eta baliabide telematikoen bidez aurkezteko. Ondorio horietarako, ulertuko da eskaeraren aurkezpen eguna dela zuzenketaren eguna.

3. Eskaerak laguntzaren fitxan ageri den inprimakia erabiliz eginen dira, eta Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Zuzendaritza Nagusiari zuzenduta.

4. Laguntzak eskatzeko behar diren agiriak.

Eskaneatuta aurkeztu behar dira, behar bezala identifikatuta eta bereizita. Agiri hauek aurkeztu behar dira:

4.1. Erakunde eskatzailearen gaineko dokumentazioa.

Eskaera-orriak honako adierazpen hauek ditu:

a) Erantzukizunpeko adierazpen bat, frogatzeko 4.1 oinarrian eskatutako baldintza orokorrak betetzen direla.

b) Erantzukizunpeko adierazpen bat, jasotako beste dirulaguntza batzuei eta de minimis laguntzei buruzkoa (13. oinarrian aipatzen dira).

c) Erantzukizunpeko adierazpen bat, deialdian aurkeztutako jarduketei aplikatzen zaien BEZaren gainekoa. Hartan adieraziko da ea eskatzaileak BEZa berreskuratzen edo konpentsatzen ahal duen. Gainera, hainbanaketa eginez gero, inguruabar hori frogatzen duen dokumentazioa aurkeztu beharko da.

d) Erantzukizunpeko adierazpena, adierazten duena betetzen duela 4.2 oinarrian aurreikusitako erregistroren batean inskribatuta edo inskripzioa erregularizatzeko tramiteetan egoteko baldintza.

Horrez gain, dokumentazio hau aurkeztu beharko da:

e) Transferentzia bidez kobratzeko eskaera, Ekonomia eta Ogasun Departamentuari zuzendua (Diruzaintza Atala), baldin erakunde eskatzaileak lehenbizikoz kobratzen baditu laguntzak, edo abonatzeko kontua aldatu nahi izanez gero.

f) Nortasuna egiaztatzen duten agiriak: merkatarien taldeak sustatu eta kudeatzeko dirulaguntzen deialdira lehen aldiz aurkezten diren erakundeen kasuan, beren nortasuna frogatu beharko dute, gaurkotutako estatutuen kopia aurkeztuz.

g) Akta liburuaren kopia, behar bezala sinatua edo eginbidetua, non adieraziko baita batzarrak edo organo baliokideak honako dokumentu hauek onetsi dituela:

–Aurreko urteko aurrekontuaren likidazioa.

–Kasuan kasuko ekitaldiko aurrekontua.

–Dirulaguntzaren xede den jarduketen plana.

h) Aurreko urteko aurrekontuaren likidazioa.

i) Aurtengo aurrekontua.

j) ETE elkartu bakoitzeko ezarritako kuotak.

k) Berariazko baldintzak betetzen direla frogatzeko, erakunde eskatzailea nolakoa den, honako hau aurkeztuko da:

–Merkatarien elkarteen kasuan (mistoak edo ez): eskaera aurkezteko datan dauden ETE elkartu guztien zerrenda gaurkotua, ekonomia-jardueren gaineko zergaren epigrafearen arabera ordenatuak.

–Merkatarien elkarteen batasunen kasuan: batasuna osatzen duten elkarte guztien zerrenda gaurkotua (eskaera aurkezten den egunean), elkarte motaren arabera ordenatuak (gremiokoa edo zonakoa).

Aipatu zerrendak aurkeztuko dira laguntzaren fitxaren ereduen arabera.

4.2. Jarduketa diruz lagungarriei buruzko dokumentazioa.

4.2.1. Merkataritza elkarteen egiturak sustatzeko programak:

ETE elkartuei ohiko zerbitzuak emateko laguntzarako eskatzen bada dirulaguntza.

–Enpresak berak edo erakunde eskatzaileak kontratatutako profesional batek egindako edo egin asmo diren jarduketa guztien deskripzio-memoria, 5.1.a.1) oinarrian adierazitako zereginei dagokienez; informazioa emanen da aipatu zerrendan ageri diren baina egin ez diren jarduerei buruz, edo zerrendan jaso ez diren baina gauzatu diren jarduerei buruz, baldin eta balio erantsia ekartzen badiete erakundearen kudeaketa eta administrazio zereginei.

–Zerbitzua ematen duen enpresaren edo profesionalaren identifikazioa.

–Kontratazio horren kostua deialdian ezarritako aldi diruz lagungarrirako, laguntzaren fitxan eskuragarri dagoen 3. ereduaren arabera aurkeztuko dena.

–Zeregin horietarako enpresa edo profesional espezializatuak kontratatzen badira: erakunde eskatzailearen eta enpresa edo profesional horien artean formalizatutako kontratuen kopia.

–Lan horiek langile propioekin edo kudeatzaileekin egiten baditu: erantzukizunpeko adierazpena, zehaztuta lanaldiaren zer portzentaje den eta lan horiek dakarten gastua.

4.2.2. Merkataritza jarduketarako programak (MJP):

a) Merkataritza jarduketarako programaren jarduketa plana, non deskripzio memoria bat izanen baita, honako hauei buruz: diruz lagun daitezkeen gastuen aldian egin diren eta egitekoak diren jarduera guztiak, haien egoera, egutegia eta kostua eta aurreikusita dagoen finantzazioa, programan diruz lagun daitekeen gastu bakoitzeko.

b) Zerrenda bat, merkataritza jarduketarako programaren jarduketa planean aurreikusita dauden jarduera guztien laburpena jasotzen duena; deialdiaren fitxan dagoen 3. ereduari jarraikiz aurkeztuko da.

c) Merkataritza sustatzeko jarduera eta kanpaina berariazko bakoitzerako, bai egindakoetarako bai aurreikusietarako, dirulaguntza eskaeraren xede badira eta erakunde eskatzaileak antolatu eta sustatu baditu, memoria xehakatu bat aurkeztuko da, eta honako atal hauei buruzko informazioa izanen du:

–Jardueraren izena.

–Jardueraren deskribapena.

–Jardueraren helburuak.

–Jarduera gauzatzeko datak eta zer egoeratan dagoen.

–Gastuen deskribapen xehakatua.

–Diru-sarreren deskribapen xehatua.

–Parte hartzeko oinarriak, hala badagokio.

–Kanpainak elkarrekin antolatzea eta garatzea: jarduketak zenbait merkatari elkarteren artean batera egitekoak badira edo egin badira, horren berri eman beharko da, eta argi zehaztuko da zer lan eginen edo egin dituen elkarte bakoitzak, eta zer gastu eta diru-sarrera izanen diren kanpainaren ondorioz, eta, bestetik, haietatik zer parte dagokion elkarte bakoitzari.

4.2.3. Prestakuntza jarduerak antolatzeko programak.

a) Laguntzaren xedeko prestakuntza plana, honako hauek adierazita: gastu diruz lagungarrien aldian egin diren eta egitekoak diren prestakuntza jarduera guztien laburpena, jardueren gauzatze egoera, egutegia, jarduera bakoitzaren gastu eta diru-sarrerak, eta prestakuntza plan osoaren gastu eta diru-sarrerak.

b) Memoria xehakatu bat egindako edo aurreikusitako prestakuntza jarduera bakoitzeko, non atal hauek izanen baitira:

–Prestakuntza ekintzaren izena.

–Programa, deskribapena, edukiak eta helburuak.

–Iraupena.

–Bertaratutako kideen kopurua.

–Irakasleak, hizlariak eta koordinatzaileak, eta haien lanbide kualifikazioa.

–Jarduera gauzatzeko behar diren baliabide materialak edo tresna teknologikoak.

–Gastuen deskribapen xehakatua.

–Diru-sarreren deskribapen xehatua.

4.2.4. Online saltzeko plataforma teknologikoak bultzatzeko programak.

–Proiektuaren memoria, honako hau zehaztuko duena: lortu beharreko helburuak, parte-hartze maila, atxikita dauden establezimenduen zerrenda, oraingo eta etorkizuneko eragina, ondorengo kudeaketaren aurreikuspena eta dirulaguntzaren xedeko jarduketen azalpen zehatza.

–Aurrekontua, diru-sarreren eta gastuen deskribapen zehatzarekin, laguntzaren fitxan dagoen 3. ereduaren arabera aurkeztuko dena.

–Epe labur eta ertainean jarduteko kronograma, eta finantzaketa koadroa.

4.2.4. Web-orriak sortu eta garatzeko inbertsioak.

–Inbertsio-proiektuaren memoria, lortu beharreko helburuak eta egin beharreko jarduketen deskribapen zehatza.

–Inbertsioen aurrekontuak eta horien zerrenda zehatza, laguntzaren fitxan dagoen 3. ereduaren arabera aurkeztuko dena.

4.3. Beste agiri batzuk.

Gastu diruz lagungarriaren zenbatekoa 12.000 eurotik gorakoa bada (aholkularitzako edo laguntza teknikoko enpresek ekipamendu ondasunen hornidura edo zerbitzu emate bat egiten duten kasuetan), eskatzaileak frogatu beharko du hornitzailea efizientzia eta ekonomia irizpideei jarraituz aukeratu dela. Horretarako, gutxienez hiru eskaintza aurkeztu, eta aukeratutako eskaintza hautatu izana justifikatu beharko du eskaera inprimakiko «Hornitzailea aukeratzeko justifikazioa» apartatuan.

Eskatzaileak ez dira beharturik egonen hiru eskaintzak aurkeztera, baldin eta gastu edo inbertsio diruz lagungarrien ezaugarri bereziengatik merkatuan behar adina hornitzaile edo zerbitzu-emaile ez badaude edo dirulaguntza eskatu baino lehen egin bada gastua. Edonola ere, alderdi horiek aipatu inprimakian justifikatu beharko dira.

Eskaintza merkeena hautatzen ez bada, eta, laguntza kudeatzen duen organoaren ustez, justifikazioa nahikoa ez bada, eskaintza merkeenaren zenbatekoa baizik ez da diruz lagunduko.

5. Eskaerak betebehar horiek betetzen ez baditu edo osorik ez badago, eskatzaileari eskatuko zaio 10 egun balioduneko epean zuzentzeko, eta ohartaraziko zaio ezen, hala egin ezean, eskaera bertan behera uzten duela ulertuko dela eta espedientea artxibatzeko ebazpena emanen dela.

9. oinarria. Laguntzak emateko prozedura.

1. Laguntzak kudeatzen dituen organoak eskaerak ebaluatuko ditu, eta, hurrengo puntuan adierazitakoari jarraikiz, organo eskudunari ebazpen proposamena igorriko dio, non adieraziko baita onuradunek betetzen dituztela dirulaguntza lortzeko betebehar guztiak. Turismoa eta Merkataritza Antolatu eta Sustatzeko Zerbitzua da dirulaguntzak emateko prozedura antolatzeko eta instruitzeko kudeaketa organo eskuduna.

2. Azkenean onartzen diren eskaerei dagokien dirulaguntza honela emanen da:

a) Jarduera diruz lagungarriei dagokien dirulaguntzaren zenbatekoa kalkulatuko da 7. oinarrian ezarritako gehieneko zenbatekoen eta portzentajeen arabera.

b) Deialdia finantzatzen duen partidetako bakoitzean erabilgarri dagoen diru kopurua txikiagoa bada aurreko puntuan zehaztutakoaren ondoriozko dirulaguntzen batura baino, deialdiaren konpromisoak betetzeko baimendutako gastua hainbanatu eginen da diruz lagungarritzat jotzen den gastuaren edo inbertsioaren bolumenaren artean (erakunde eskatzaileek aurkeztua).

3. Dirulaguntzak emateari buruz ebazteko eskumena Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko zuzendari nagusiari dagokio.

Ebazpenean honako hauek jasoko dira gutxienez:

a) Entitate onuradunen zerrenda, jarduketa bakoitzeko, eta laguntzaren zenbatekoa.

b) Ezetsi beharreko eskaeren zerrenda, arrazoiak emanda.

4. Ebazpena gehienez ere hiru hilabeteko epean eman eta jakinaraziko da, eskaerak aurkezteko epea bukatzen denetik hasita.

Ezarritako gehieneko epea bukatzen bada berariazko ebazpenik eman eta jakinarazi gabe, eskaerak administrazio isiltasunez ezetsitzat jotzen ahalko dira. Hala ere, organo eskuduna behartua dago laguntzak onartu edo ukatzeko berariazko ebazpena eman eta jakinaraztera, oinarri hauetan xedatutakoari jarraikiz.

Dirulaguntzak emateko edo ukatzeko ebazpenen aurka, berariazkoak izan edo presuntziozkoak, erakunde eskatzaileek zilegi izanen dute gora jotzeko errekurtsoa jartzea, Garapen Ekonomiko eta Enpresarialeko kontseilariari zuzendua, administrazio prozedura erkideari buruzko legerian xedatutakoari jarraikiz.

10. oinarria. Jarduketen justifikazioa.

1. Justifikazioa aurkezteko epea.

Egindako jardueren justifikazioa epe hauetan aurkeztuko da:

a) Lehenengo justifikazioa: 2021eko azaroaren 1etik 2022ko ekainaren 30era bitarte egin, ordaindu eta bukatutako jardueretarako (bi egun horiek barne), 2022ko abuztuaren 1ean aurkeztuko da justifikazioa beranduenez.

b) Bigarren justifikazioa: 2022ko uztailaren 1etik 2022ko urriaren 31ra bitarte (biak barne) egindako jardueretarako, 2022ko azaroaren 8a izanen da azken eguna justifikazioa aurkezteko (egun hori barne).

c) Gizarte aseguruei eta PFEZa dela bide egindako atxikipenei dagozkien ordainketak –2022ko urrikoak biak– 2023ko otsailaren 10era arte aurkezten ahalko dira, egun hori barne.

2. Justifikazioa aurkezteko modua.

Justifikazioa telematika bidez aurkeztuko da, 8.2 oinarri arautzailean adierazitako moduan, laguntzaren fitxan eskura daitekeen justifikaziorako berariazko inprimakia erabiliz, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Zuzendaritza Nagusiari zuzenduta.

Justifikazioa egiteko, laguntzaren fitxa erabiliko da; fitxa horretan esteka bat izanen da Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioaren dirulaguntzen justifikaziorako erregistrora joateko.

3. Egindako jarduketak frogatzeko dokumentazioa.

Dokumentazioa eskaneaturik aurkeztu behar da, agiri bereizietan eta behar bezala identifikaturik. Hauxe da:

a) Azken memoria, egindako jarduera guztiak zehatz-mehatz deskribatzen dituena.

Elkarteko lehendakariak edo idazkariak sinatu behar ditu gauzatze memoriak; hark balioztatuko ditu eta ontzat emanen ditu egindako jarduketak.

b) Aurkezten diren fakturen zerrenda zehatza eta sailkatua, fakturak dataren arabera ordenatuta eta zenbakituta, eta datu hauek adierazita: fakturatutako gastuaren edo inbertsioaren kontzeptua, hornitzailearen identifikazioa eta IFZ edo IFK zenbakia, fakturaren zenbakia, igorpen eguna, BEZik gabeko zenbatekoa, guztira ordaindutakoa eta ordaintzeko eguna eta modua, zerbitzuen katalogoko fitxan eskura dagoen ereduari jarraituz.

c) Egindako gastuei edo inbertsioei dagozkien fakturen kopia; fakturazio betebeharrak arautzen dituen Erregelamenduan ezarritakoaren araberakoak izanen dira fakturak, eta, betiere, dirulaguntzaren erakunde onuradunaren izenean jaulki beharko dira; ondorio horietarako, ordainagiriak ez dira onartuko.

d) Bankuko egiaztagiriak, fakturak ordaindu direla frogatzen dutenak.

Ordainketa honako hauen bidez eginen da: banku-transferentzia, bankuaren ordainagiria edo erakunde onuradunaren kreditu edo zordunketa txartela. Faktura bakoitza bere ordainketa-agiriari lotua egonen da, eta faktura guztiak behar bezala ordenatuak aurkeztuko dira.

Eskudirutan ordaintzea onartuko da, baldin eta hornitzaileak sinatu eta zigilatutako hartu-agiri bat aurkezten badu erakunde onuradunak, non fakturaren zenbakia, ordainketa eta data zehaztuko baitira (sinaduraren azpian, sinatzailearen izena eta Nortasun Agiri Nazionalaren zenbakia jarriko dira), edo hornitzailearen banku-kontu batean egindako eskudiruzko sarrera justifikatzen bada.

Eragiketaren batean parte hartzen duten alderdietako bat enpresaburu edo profesional gisa ari bada eta hango gastuak eskudirutan ordaindu badira, gastu horiek ez dira inoiz kontuan hartuko 1.000 eurokoak edo hortik gorakoak badira, edo balio bera badute atzerriko moneta batean, urriaren 29ko 7/2012 Legean ezarritakoari jarraituz (lege hori Tributu eta aurrekontu arloko araudia aldatzeari eta iruzurra prebenitzeko eta haren aurka borrokatzeko jarduketak indartzeko araudi finantzarioa egokitzeari buruzkoa da).

e) Adierazpen bat, dirulaguntzaren xedeko jardueren finantzaketari buruzkoa: dirulaguntza honetaz aparte jarduketak finantzatu dituzten funtsen zenbatekoa, jatorria eta aplikazioa adierazi behar dira; funts berekiak, bestelako baliabideak, derramak, kuotak, kuoten itzulketak, parte hartzen duten elkartekideei egotzitako funtsak, bestelako dirulaguntzak edo diruz lagundutako jarduketak edo babesletzek sortutako diru-sarrerak izan daitezke. Adierazpen hori justifikazio inprimakian berean eginen da.

f) Merkataritza jarduketarako programako ekintzak justifikatzeko kasuan.

Merkataritza sustatzeko berariazko kanpainak:

–Erosketak egiten edo zerbitzuak kontratatzen bazaizkie saltoki elkartuei, horiek emandako fakturetan zehazki adierazi beharko da zer kanpainari dagozkion eta erositako produktuen edo kontratatutako zerbitzuen xehetasuna.

–Diruz lagundutako ekintza bakoitzari lotutako sustapen, publizitate eta komunikazio material guztien kopia bat: iragarkiak, irratiko iragarkiak, web-orrietan sartutako informazioaren estekak eta antzekoak, eta, oro har, egindako material edo komunikazio guztien erakusgarri bat.

–Publizitatea helburu duten zozketak dituzten kanpainetan, baldin zerga-oinarria 1.800 eurotik gorakoa bada: jokoaren gaineko zerga tasa likidatzeko eskaeraren kopia, baita tasa horren ordainketa-gutunaren kopia ere.

–Publizitate helburua duten zozketak dituzten kanpainetan, baldin zerga-oinarria 1.800 eurotik beherakoa bada: jokoaren gaineko tasa ordaintzetik salbuesteko eskaeraren kopia.

–Diruz lagungarriak diren kontzeptuei dagozkien zerbitzuak ez dituenean zuzenean kontratatu erakunde eskatzaileak berak, baizik eta agentzia antolatzaile baten bitartez kontratatu baditu, agentzia horrek kontzeptu horiengatik jasotako fakturak eta ordainketaren frogagiriak.

–Fidelizazio sistemen bidez egindako sustapen kanpainen kasuan, sistema ustiatzeari buruzko txostena, honako hauek adierazita justifikazio aldiari dagokionez: sistemari atxikitako saltokien kopurua, bezero kopurua, egindako eragiketen kopurua, salmenten zifra, egindako sustapenak, trukatutako puntuak, eta abar; gainera, aurkeztu den azken justifikazio aldiarekin konparatuko da.

–Erakunde onuradunak sustatutako argitalpenak (aldizkariak, informazio-buletinak, saltokien planoak eta abar) prestatu diren kasuan, ale bat aurkeztuko da argitalpen bakoitzeko.

–Idatzizko hedabideetan egiten diren publizitate-iragarkietan, azalaren eta argitaratutako iragarkiaren kopia aurkeztuko dira.

–Informazio, komunikazio eta marketin digitaleko ekintzarik egiten bada, horretarako diseinatutako komunikazio eta publizitate planaren kopia bat, baita baliabideen planarena, pantaila-argazkiena eta abarrena ere.

g) ETE elkartuei zerbitzuak ematearen kontzeptuan egindako jarduketak justifikatuz gero, zerbitzuak bertako langileekin edo kudeatzaileen bidez egin badira:

Nominak eta gizarte segurantzako kotizazio dokumentuak (langileen izen zerrenda eta kotizazio likidazioen zerrenda).

h) Jarduketaren bat justifikatzen bada bezeroei zerbitzuak emateagatik:

Parte hartu duten saltokien zerrenda eta aurkezturiko gastuaren zenbatekoa, merkatariei egozten zaiena jarduketa hori dela eta.

Merkataritza zonaren irisgarritasuna:

–Zerrenda xehatua, besteak beste honako datu hauek jasoko dituena: zerbitzua ematen duen enpresa (saltokietarako zerbitzua soilik), bezeroak merkataritza zonara eramateagatik egunero jaulkitzen diren tiketak, ibilbideak eta maiztasuna.

–Saltoki bakoitzak hilean trukatu eta ordaindutako garraio tiketen zerrenda. Aipatu tiketak gorde behar dira, zerbitzu kudeatzaileak eskatzen ahalko baititu, ausaz eta noiznahi.

–“Merkataritza zonaren irisgarritasuna” izeneko kontzeptuaren azkeneko justifikazioan, zerbitzu horren erabiltzaileak saltoki elkartuen bezero bihurtzeari buruzko konbertsio-tasa agertu behar da, honako hauen gaineko balorazioekin batera: aurreikusitako helburuak, lortutako emaitzak, zerbitzua mantentzearen merkataritza-interesa eta hori ekonomikoki bideragarri egiteko baldintzak, inguruabarrak edo aurreikusitako finantzaketa.

Bezeroentzako aparkalekua:

Eremu urdinean aparkatzeko txanponak banatu dituzten establezimenduen zerrenda (saltoki besterik ez diren establezimenduak), hilerokoa, edo, kasua bada, dendek bezeroei hilean egindako ordainketen zerrenda.

Saltoki horietan erostearen ordainean txanpon urdinak ematea sortu zuten erosketa-tiket eta -faktura guztiak gorde behar ditu erakunde onuradunak.

Saltoki horietan erostearen ordainean aparkalekua ordaintzea sortu zuten erosketa-tiket eta -faktura guztiak gorde behar ditu erakunde onuradunak.

Bi kasuotan, zerbitzu kudeatzaileak erosketa-tiketak eta -fakturak eskatzen ahalko ditu, ausaz eta noiznahi.

Erosketa etxera eramateko zerbitzua:

Erakunde onuraduna osatzen duten establezimenduek (saltoki besterik ez diren establezimenduak) hilean egindako eramateen zerrenda.

i) Jarduketaren bat justifikatzen bada prestakuntza jarduerak antolatzeagatik:

–Egindako prestakuntza jarduera bakoitzaren gauzatze memoria eta ebaluazioa.

–Parte-hartzaileei emandako ikasmaterialaren kopia bat.

–Diruz lagundutako ekintza bakoitzarekin lotura duen sustapeneko, publizitateko eta komunikazioko material guztiaren ale bat, irrati iragarkiak, bestelako iragarkiak, webguneetan txertatuta dagoen informaziorako loturak, eta antzekoak.

–Jardunaldi tekniko, biltzar edo mintegi monografikoen kasuan: bertaratutakoen zerrenda, adierazita zein elkarte, enpresa edo erakunderen ordezkari edo parte diren.

–Ikastaroen kasuan, parte-hartzaileen zerrenda, laguntzaren fitxako ereduaren araberakoa.

j) Web-orrietan egindako inbertsioen kasuan:

–Web-orrien garapenen kasuan, dirulaguntzaren xede diren jarduketak egin aurreko eta ondorengo konparazio-memoria, eraginkortasun-mailari, irisgarritasunari, funtzionalitateei eta abarri dagokienez, ezarritako hobekuntzen irismena argi eta zehatz adierazita.

–Nolanahi ere, erakunde espezializatu baten txostena, webgunea egokituta dagoela eta eskuragarri dagoela ziurtatzen duena, 5.5.2 oinarriko baldintza betetzen dela egiaztatzeko.

k) Hala badagokio, dagokion administrazioan aurkeztu izanaren frogagiriaren kopia, dagokion erregistroan inskripzioa erregularizatzeko tramitea hasi dela egiaztatzeko, 4.2 oinarriko baldintza betetzen dela egiaztatze aldera.

11. oinarria. Dirulaguntzaren ordainketa.

Frogagiriak aztertuta, Turismoa eta Merkataritza Antolatu eta Sustatzeko Zerbitzuak ordainketa egiteko ebazpenaren proposamena igorriko du Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Zuzendaritza Nagusira, eta txosten bat gehituko zaio, frogatzen duena erakunde onuradunek betetzen dituztela dirulaguntza kobratzeko eskubidea ematen duten betebehar guztiak.

Frogagiriak aurkeztu, aztertu eta onartu ondoren emanen dira dirulaguntza ordaintzeko ebazpenak, justifikatzeko ezarritako bi epeetako bakoitzeko jarduketei dagozkienak, aurreko oinarri arautzailean ezarritakoari jarraikiz.

Laguntza ordaintzeko ebazpenak 2022ko abenduaren 31 baino lehenago emanen dira.

12. oinarria. Onuradunen betebeharrak eta horiek ez betetzearen ondorioak.

1. Dirulaguntzen onuradun diren erakundeek betebehar hauek izanen dituzte:

a) Dirulaguntza eman zaiela jakinarazi eta hilabeteko epean, telematikoki aurkeztea dirulaguntzen onuradunen gardentasun betebeharrari buruzko aitorpena, Gardentasunari, Informazio Publikoa Eskuratzeari eta Gobernu Onari buruzko maiatzaren 17ko 5/2018 Foru Legean ezarritakoaren arabera, laguntzen fitxan eskura dagoen eredua erabiliz.

b) Diruz laguntzen diren jarduketak oinarri hauetan ezarritako epeetan egin eta justifikatzea.

c) Turismoa eta Merkataritza Antolatu eta Sustatzeko Zerbitzuari jakinaraztea, hamar egun balioduneko epean laguntza ematen duen ebazpena jakinarazten denetik aurrera (edo horren berri izaten denetik aurrera), uko egiten zaiola emandako dirulaguntzari, baldin jarduketa diruz lagungarriren bat edo batzuk ez badira ezarritako aldian egiten.

d) Diruz lagundutako ekintzetan egin gogo diren funtsezko aldaketen berri ematea Turismoa eta Merkataritza Antolatu eta Sustatzeko Zerbitzuari, haiek gauzatu baino lehen. Zerbitzu horrek baimendu beharko du edozein aldaketa garrantzitsu, eta eskatzen zaizkion aldaketak baimenduko ditu baldin eta behar bezala justifikatuta badaude eta bermatzen bada betetzen direla bai dirulaguntzaren xedea, bai diruz laguntzen diren ekintzen helburuak.

Salbuespen gisa, merkataritza sustatzeko berariazko kanpaina bat egitea onartzen ahalko da dirulaguntzaren xede izan den beste baten ordez, aldez aurretik ematen bazaio aldaketa horren berri Turismoa eta Merkataritza Antolatu eta Sustatzeko Zerbitzuari, horrexek egiaztatuko baitu ea kanpaina berriak betetzen dituen eskatzen diren beharkizunak eta deialdiaren xedea, eta, zein den kasua, aldaketa onartuko du.

Nolanahi ere, diruz lagundutako jarduketak gauzatzean, amaierako zenbatekoetan gertatzen diren desbideratzeak onartuko dira baldin eta dagozkien gauzatze memorietan arrazoituz frogatzen badira eta deialdiaren helburuak betetzen direla bermatzen bada.

e) Agerian jartzea, behar den bezala, dirulaguntza jaso dela, 6. oinarrian ezarritakoari jarraikiz.

f) Ez da erabiliko emakumeak diskriminatzen duen irudirik jarduketetan, publizitate euskarrietan eta diruz lagundutako jarduerak zabaltzeko materialetan; emakumeen eta gizonen berdintasuna eta rolen pluraltasuna sustatuko da, eta hizkera inklusiboa erabiliko da. Halaber, ez da hizkera sexistarik erabiliko diruz lagundutako jardueraren gainean prestatzen den dokumentazio guztian.

g) Dirulaguntzei buruzko Foru Legearen 9. artikuluan ezarritako betebehar orokorrak betetzea.

2. Oinarri hauetan edo Dirulaguntzei buruzko Foru Legean ezarritako betebeharren bat bete ezean, onartutako dirulaguntza jasotzeko eskubidea galtzen ahalko da, edo, hala badagokio, diru hori itzuli beharko da, foru lege horren 35. artikuluan xedatutakoarekin bat.

Halaber, aurreko betebeharretako bat hein batean betetzen ez bada, berriz ere zehazten ahalko da ordaindu beharreko dirulaguntzaren zenbatekoa, proportzionaltasun printzipioari jarraikiz, edo, zein den kasua, dagokion zenbatekoa itzuli beharko da.

Zehazki:

a) Gardentasun betebeharra duten onuradunek eskatutako informazioa aurkezteko betebeharrari buruz (12.1.a) oinarrian ezarritakoa):

–Onuradunak informazioa emateko betebehar hori betetzen ez badu, ez zaio onartutako dirulaguntza ordainduko, eta dirulaguntza kobratzeko eskubidea galdu duela deklaratuko da.

–Informazioa epez kanpo aurkezten badu, baina 2022ko azaroaren 8ra arte aurkezten badu (egun hori barne), ordaindu beharreko dirulaguntza osoaren %10 murriztuko da, eta, aurkeztu ezean, dirulaguntza kobratzeko eskubidea galdu duela deklaratuko da.

b) Ezarritako epeak bukatu eta 10 egun naturaletara aurkezten bada justifikatzeko dokumentazioa, %10 murriztuko da ordainduko den dirulaguntza. Beranduago aurkeztuz gero, galduko da aldi horri dagokion dirulaguntza kobratzeko eskubidea.

c) Diruz lagundutako jarduketak gauzatzen badira aurreikusitako eta eskatutako prezioan baino merkeago, edo diruz lagungarriak ez badira dirulaguntzaren xedekoak ez izateagatik, murrizketa hauek eginen dira:

–Diruz lagundutako jarduketen %50etik %75era bitarteko prezioan egiten bada, azken dirulaguntza %50 murriztuko da.

–Diruz lagundutako jarduketen %50etik beherako prezioan egiten bada, dirulaguntza kobratzeko eskubidea galdu dela deklaratuko da.

Dirulaguntzaren xedeko jarduketaren bat ez dela eginen jakinarazteko komunikazioa aurkezten bada epearen barnean, oinarri arautzaile hauen 1.c) eta 1.d) apartatuetan adierazi bezala, jarduketa horiek ez dira kontuan hartuko exekuzio maila zehaztearen ondorioetarako.

d) Publizitatearen eta marketinaren euskarri, iragarki, irrati-iragarki, kartel, argitalpen eta abarretan ez badira betetzen diruz lagundutako jarduketen publizitateari buruzko betebeharrak, komunikazio euskarri horietarako gastutik ez da batere onartuko. Betebehar hori partzialki ez betetzeak euskarri horri dagokion dirulaguntzaren ordainketa %20 murriztea ekarriko du.

e) Kanpaina edo jarduketa batean ez bada aipatzen Nafarroako Gobernuaren laguntza duela, 6. oinarrian ezarritako publizitateari buruzko betebeharra ez dela bete ulertuko da, eta ez da onartuko kanpaina edo jarduketa horri dagokion gastua, edo, bidezko bada, galduko da kanpaina edo jarduketa horretarako onetsitako dirulaguntza ordaintzeko eskubidea.

f) 2022ko azaroaren 8rako (egun hori barne) gutxienez ere 50 establezimendu atxikitzeko betebeharra betetzen ez bada, soil-soilik online saltzeko plataformen kasuan (market place), baldin eta lehen aldiz jasotzen badute dirulaguntza abiarazteko eta martxan jartzeko gastuengatik, dagokion ordainketa murriztuko da, kontzeptu horrengatik emandako dirulaguntzaren %50, edo, hala badagokio, kontzeptu horrengatik emandako dirulaguntzaren %50 itzuli beharko da, berandutze-interesekin batera.

g) Web-orria 2022ko azaroaren 8rako (egun hori barne) egokituta dagoela eta irisgarria dela egiaztatzeko betebeharra betetzen ez bada, jarduketa horretarako emandako dirulaguntza kobratzeko eskubidea galduko da.

h) 2022ko azaroaren 8rako (egun hori barne) 4.2 oinarri arautzailean adierazitako erregistroetako batean inskripzioa erregularizatzeko tramiteak hasi ez badira, emandako dirulaguntza %10 murriztuko da espedientean ordaindu beharreko dirulaguntzaren azken zenbatekoarekiko, edo, hala badagokio, dirulaguntza itzuli beharko da.

13. oinarria. Dirulaguntzaren bateragarritasuna eta “de minimis” laguntzen izaera.

1. Dirulaguntza hauek bateraezinak dira Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioak eta beste administrazio publiko batzuek jarduketa berberetarako ematen dituzten beste edozein dirulaguntzarekin.

2. Deialdi honetako dirulaguntzak “de minimis” laguntzak dira, Batzordeak 2013ko abenduaren 18an emandako 1407/2013 (EB) Erregelamenduan xedaturikoarekin bat (Europar Batasunaren Funtzionamenduari buruzko Tratatuaren 107. eta 108. artikuluak “de minimis” laguntzei aplikatzeko moduari buruzko Erregelamendua, 2013ko 352.L Europar Batasunaren Aldizkari Ofizialean argitaratua). Salbuespen dira merkataritza jarduketarako programentzat aurreikusitako dirulaguntzak, baldin eta irabazi-asmorik gabeko elkarteek edo merkatarien elkarteen batasunek egiten badituzte programa horiek.

Erregelamendu horrekin bat, enpresa bakar bati hiru zerga ekitaldiko edozein alditan emandako “de minimis” laguntza guztien batura ezin da 200.000 eurotik gorakoa izan. Aipatu erregelamenduaren 2.2 artikuluan ezarrita dago enpresa bakarraren definizioa.

Horretarako, interesdunek kasuan kasuko zerga ekitaldian eta aurreko bi zerga ekitaldietan hartutako bestelako “de minimis” laguntzak aitortu beharko dituzte eskaera egiteko inprimakian.

14. oinarria. Emandako dirulaguntzen publizitatea.

Turismoa eta Merkataritza Antolatu eta Sustatzeko Zerbitzuak jendaurrean jarriko ditu emandako dirulaguntzak Ogasuneko Ministerioaren Dirulaguntzen Datu Base Nazionalaren bitartez (http://www.pap.minhafp.gob.es/bdnstrans/GE/eu/index), honako hauek adierazita: deialdia, laguntza zein aurrekontu kredituri egotzi zaion, onuradunak eta emandako diru kopurua.

Halaber, laguntzaren fitxan argitaratuko dira deialdi honen emaitzak.

15. oinarria. Oinarri arautzaile hauen aurkako errekurtsoa.

Interesdunek gora jotzeko errekurtsoa jar dezakete oinarri arautzaile hauen aurka, Garapen Ekonomiko eta Enpresarialeko kontseilariari zuzendua, argitaratu eta biharamunetik hilabeteko epean.

II. ERANSKINA

Udal eremuko eta hurbileko zonako programak

Antsoain.

Agoitz.

Azagra.

Barañain.

Iruñeko auzoak.

Tuterako auzoak.

Baztan.

Beriain.

Berriobeiti.

Berriozar.

Burlata.

Bera.

Caparroso.

Zarrakaztelu.

Cascante.

Castejón.

Cintruenigo.

Zizur.

Corella.

Cortes.

Doneztebe.

Eguesibar

Etxarri Aranatz.

Uharte.

Irurtzun.

Leitza.

Lekunberri.

Lesaka.

Lodosa.

Los Arcos.

Irunberri.

Mendabia.

Milagro.

Murchante.

Noain (Elortzibar).

Erriberri.

Orkoien.

Azkoien.

Gares.

Ribaforada.

San Adrián.

Viana.

Atarrabia.

Zizur Nagusia

Iragarkiaren kodea: F2205246