257. ALDIZKARIA - 2022ko abenduaren 22a

1. NAFARROAKO FORU KOMUNITATEA

1.4. DIRU-LAGUNTZAK, LAGUNTZAK ETA BEKAK

268E/2022 EBAZPENA, azaroaren 10ekoa, Landa Garapeneko zuzendari nagusiak emana, zeinaren bidez onesten baita laguntza hauetarako 2023ko deialdia: "Nafarroako Ubidearen jarduketa eremuko nekazaritzako ustiategietan ureztatze ekipamenduetarako inbertsioak" egiteko laguntzak. Landa Garapenerako 2014-2020 Programa. DDBN identifikazioa: 658425.

Nafarroak, bere foru araubideari esker, eskumen esklusiboa du nekazaritza eta abeltzaintza gaietan, ekonomiaren antolamendu orokorrarekin bat, hala ezarrita baitago Nafarroako Foru Eraentza Berrezarri eta Hobetzeari buruzko abuztuaren 10eko 13/1982 Lege Organikoaren 50.1.a) artikuluan.

Foru Eraentza Berrezarri eta Hobetzeari buruzko abuztuaren 10eko 13/1982 Lege Organikoaren 56.1.a) artikuluan ezarritakoaren arabera, eta jarduera ekonomiko orokorraren oinarriekin eta antolamenduarekin bat, Nafarroako Foru Komunitateari dagokio Nafarroaren barnean jarduera ekonomikoa planifikatu eta garapen ekonomikoa sustatzeko eskumen esklusiboa.

Eskumen horren barnean dago nekazaritzako ustiategien modernizazioaren sustapena, neurriak hartuz ustiategi horietako aktibo fisikoetan inbertsioak egiten laguntzeko.

Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2013ko abenduaren 17ko 1305/2013 (EB) Erregelamenduak arautu zuen nekazaritzaren garapenerako laguntza, Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsaren (LGENF) bidezkoa, eta indarrik gabe utzi zuen Kontseiluaren 1698/2005 (EB) Erregelamendua; haren 17. artikuluan ezarri zuen aktibo fisikoetan inbertitzeko neurria, eta azpineurri berariazko gisa, berriz, artikulu horren 1.a) puntuan zehazten zena, nekazaritzako ustiategiaren errendimendu orokorra eta iraunkortasuna hobetu beharrei buruz.

Aipatutako 1305/2013 (EB) Erregelamenduaren II. eranskinean ezartzen dira laguntzaren gehieneko portzentajeak, eskualde mota, onuradunaren izaera edo proiektu motaren arabera.

Nafarroako Landa Garapenerako 2014-2020 Programak neurri hori jasotzen du. Haren definizioan kontuan hartu da, 1305/2013 Erregelamenduak berak eskatu bezala, Nafarroako Foru Komunitateko AMIA (ahuleziak, mehatxuak, indarrak eta aukerak), landa garapenari dagokionez, eta, bereziki, nekazaritzako elikagaien sektoreari dagokionez.

Halaber, kontuan hartu da neurri horren ekarpena Nafarroako testuinguruan, "Batasuneko landa garapenean dauden sei lehentasunak" lortzeari begira eta haietan parte hartzeari begira. Lehentasun horiek bideraturik daude Europako 2020 Estrategiak landa garapenean ezartzen dituen helburuak lortzera, hazkundea zentzuzkoa, jasangarria eta bateratzailea izan dadin, eta islatzen dituzte Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren abenduaren 17ko 1303/2013 (EB) Erregelamenduaren 10. artikuluan jasotzen den "Esparru Estrategiko Komunari" dagozkion helburu tematikoak. Erregelamendu horren bidez xedapen komun batzuk ezarri ziren Eskualde Garapeneko Europako Funtsaz, Europako Gizarte Funtsaz, Kohesio Funtsaz, Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsaz eta Itsasoaren eta Arrantzaren Europako Funtsaz, eta beste zenbait xedapen orokor ezarri ziren Eskualde Garapeneko Europako Funtsaz, Europako Gizarte Funtsaz, Kohesio Funtsaz eta Itsasoaren eta Arrantzaren Europako Funtsaz, eta indarrik gabe utzi zen Kontseiluaren 1083/2006 (EE) Erregelamendua.

Zehatz-mehatz, 1305/2013 Erregelamenduaren 17. artikuluari jarraikiz, neurri hau dagokio Batasuneko landa garapenak duen lehentasun honi: "ustiategien bideragarritasuna eta nekazaritza mota guztien lehiakortasuna hobetzea eskualde guztietan, eta sustatzea nekazaritzako teknologia berritzaileak eta baso-kudeaketa jasangarria".

Beraz, esparru juridikoa da 1305/2013 (EB) Erregelamendua izanen da, Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsaren (LGENF) bidez landa garapenari laguntzeari buruzkoa, eta, orobat, hura garatzeko erregelamenduak:

–Batzordearen 2014ko martxoaren 11ko 807/2014 (EB) Erregelamendu Delegatua, 1305/2013 (EB) Erregelamendua osatzen duena.

–Batzordearen uztailaren 17ko 808/2014 (EB) Betearazpen Erregelamendua, 1305/2013 (EB) Erregelamendua aplikatzeko xedapenak ezartzen dituena.

–Batzordearen 2014ko uztailaren 17ko 809/2014 (EB) Betearazpen Erregelamendua, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 1306/2013 (EB) Erregelamendua aplikatzeko xedapenak ezartzen dituena, honako hauei dagokienez: kudeaketaren eta kontrolaren sistema integratua, landa garapeneko neurriak eta baldintzazkotasuna.

–Batzordearen 2014ko martxoaren 31ko 640/2014 (EB) Erregelamendu Delegatua, zeinak osatu baitzuen Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 1306/2013 (EB) Erregelamendua, honako hauei dagokienez: kudeaketaren eta kontrolaren sistema integratua, ordainketak ukatu edo kentzeko baldintzak eta zuzeneko ordainketei, landa garapenerako laguntzari eta baldintzazkotasunari aplika dakizkieken zehapen administratiboak.

Nafarroan lurzatiak modernizatzeko eta ureztalur bihurtzeko prozesuek lotura zuzena dute Nafarroako Ubidearen lehen fasea handitzeko obren garapenarekin. Ustiategietako inbertsioak hiru edo lau ekitalditan bilduko dira, eta sektore bakoitzean ureztapena abian jartzeko egunek baldintzatuko dituzte inbertsio horiek.

Beharrezkoa da, laguntzen berariazko deialdi baten bidez, aurrekontuko zuzkidurak eta lehentasun irizpideak arautzea, nekazaritzako ustiategietarako laguntzak lortzeko, helburu izanik ureztatze ekipamenduetarako inbertsioak egitea, halako moldez non ureztapena modu antolatuan jarriko den abian. Horrez gain, saihestu behar da sektore handienetan ureztapena abian jartzeko egunek gainerako eremu eta inbertsioetan eragin negatiboa izatea, laguntza eskaera asko izateagatik eremu jakin batzuei loturik.

Horregatik, eta lehentasunezko helburu horiei aurre egiteko, egokitzat jotzen da zuzkidura ekonomiko berariazko bat erabiltzea lurzatietan ureztatze instalazioetako inbertsioak egiteko, hain zuzen ere nekazaritzako ustiategi horiek egin ditzaten.

Kontuan izanik gizonen eta emakumeen arteko desberdintasunak, eta sektorean dauden emakumeen tasa txikia dela, beharrezkotzat jo da generoaren balorazioaren irizpidea ezartzea, martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoarekin bat (Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako 3/2007 Lege Organikoa).

Azkenik, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 9ko 11/2005 Foru Legea aplikatuko zaio ebazpen honi.

Ebazpen hau ematen da babes harturik urtarrilaren 23ko 7/2013 Foru Dekretuaren azken xedapenetako lehenbizikoa (foru dekretu horren bidez baimendu zen Nekazaritza Bermatzeko Europako Funtsak –NBEUF– eta Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsak –LGENF– finantzatutako gastuak Nafarroako Foru Komunitatean ordaintzen dituen erakundea, eta ezarri ziren haren antolamendua eta funtzionamendua). Izan ere, azken xedapen horrek ahalmena eman dio Landa Garapeneko, Ingurumeneko eta Toki Administrazioko kontseilariari, bere eskumenen barnean, foru dekretu hau garatzeko eta betearazteko behar diren xedapen guztiak emateko, eta bereziki, arauak, deialdiak eta oinarri arautzaileak ezartzeko, nekazaritzarako Europako funtsekin osorik edo hein batean finantzatzen diren dirulaguntzetarako.

Nafarroako Gobernuaren 2022ko ekainaren 8ko Erabakiaren bidez, baimena ematen zaio Landa Garapeneko zuzendari nagusiari urte anitzeko 2.000.000 euroko gastua konprometitzeko 2025eko ekitaldian, laguntza hauek emateko: "Nafarroako Ubidearen jarduketa eremuko nekazaritzako ustiategietan ureztatze ekipamenduetarako inbertsioak" egiteko laguntzak, Nafarroako 2014-2020 Landa Garapenerako Programaren esparruan, 2023ko deialdiari dagokionez.

Adierazitakoarekin bat, Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioari eta foru-sektore publiko instituzionalari buruzko martxoaren 11ko 11/2019 Foru Legearen 32. artikuluak eta Landa Garapeneko eta Ingurumeneko Departamentuaren egitura organikoa ezartzen duen urriaren 23ko 258/2019 Foru Dekretuak ematen dizkidaten eskudantziak erabiliz,

EBAZTEN DUT:

1. Oinarri arautzaileak onestea.

Laguntza hauek emateko oinarri arautzaileak onesten dira: "Nafarroako Ubidearen jarduketa eremuko nekazaritzako ustiategietan ureztatze ekipamenduetarako inbertsioak" egiteko laguntzak. Inbertsio horiek jasota daude Nafarroako Landa Garapenerako 2014-2020 Programako "Inbertsioak nekazaritzako ustiategietan" izeneko neurrian, I. eranskinean azaldu bezala. Ebazpen honen II. eranskina ere onesten da.

2. Deialdiaren onespena.

Onesten da deialdi hau: "Nafarroako Ubidearen jarduketa eremuko nekazaritzako ustiategietan ureztatze ekipamenduetarako inbertsioak" egiteko laguntzak. Inbertsio horiek jasota daude "Inbertsioak nekazaritzako ustiategietan" izeneko neurrian, 2023ko ekitaldirako, bat etorriz aurreko puntuan ezarritako oinarri arautzaileekin eta baldintzekin.

3. Aurrekontuko kredituak.

Deialdi honek sortzen dituen gastuei aurre egiteko, 2.000.000 euroko gastua baimentzen da 2025eko ekitaldian, 2022ko Aurrekontu Orokorretako "Inbertsioak nekazaritzako ustiategietan. Landa Garapenerako Programa, Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsa 2014-2020" izeneko 720004 72200 7700 412102 partida baliokidearen kargura, kreditu egokia eta nahikoa badago.

Baimendutako kreditua gehienez 2.000.000 euro handitzen ahalko da, 2022ko aurrekontu orokorretako 720004 72200 7700 412102 "Landa Garapenerako Programa, Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsa 2014-2020. Inbertsioak nekazaritza ustiategietan" partida baliokidearen kargura, azaroaren 9ko Dirulaguntzei buruzko 11/2005 Foru Legearen 31.3) artikuluaren a) letran ezartzen diren baldintzekin bat etorriz, eta baldin aurrekontuan krediturik badago.

4. Eskaerak aurkezteko epea.

Deialdi honetako eskaerak aurkezteko epea ebazpen hau Nafarroako Aldizkari Ofizialean argitaratu eta biharamunean hasiko da; amaitu, berriz, 2023ko martxoaren 31n.

5. Mendialdea, goi mendialdea, eta, mendialdea izan gabe ere, muga natural garrantzitsuak dituzten tokiak.

Mendialdetzat, goi mendialdetzat eta, mendialdea izan gabe ere, muga natural garrantzitsuak dituzten tokitzat hartuko dira Landa Garapeneko eta Ingurumeneko kontseilariaren martxoaren 11ko 32/2022 Foru Aginduaren V. eranskinean jaso direnak. Foru agindu horren bidez honako deialdi hauek egin ziren 2022ko kanpainarako: Nekazaritza Bermatzeko Europako Funtsak nekazaritzarako eta abeltzaintzarako finantzaturiko ordainketa zuzenei eta Landa Garapenerako Programaren eta Estatuaren halako laguntza batzuei dagokien eskaera bakarra, Erreserba Nazionalerako eskubide eskaerak, Nekazaritzako Lurzatien Informazio Geografikoko Sistemarentzako aldaketa eskaeren aurkezpena eta urteko jakinarazpena, Nekazaritzako Ekoizpenaren Erregistro Orokorrean erregistra dadin.

Ustiategi bat eskualde zehatz batean kokatzeari begira, kontuan hartuko da Estatistikako Institutu Nazionalaren zer kode duen ustiategiaren udalerriak Nafarroako Nekazaritzako Ustiategien Erregistroko fitxan.

Ez dira halakotzat hartuko laguntza iragankorra duten eskualdeetan daudenak, V. eranskinaren arabera.

6. Komunikatzea Nafarroako Gobernuaren Dirulaguntzen Datu Baseari.

Nafarroako Gobernuaren Dirulaguntzen Datu Basean erregistratu beharko dira oinarri arautzaile hauek eta dagokien deialdia.

7. Argitalpena.

Ebazpen hau Nafarroako Aldizkari Ofizialean argitaratuko da.

8. Deialdiaren eta oinarri arautzaileen kontrako errekurtsoa.

Oinarri arautzaile hauen eta deialdiaren aurka, gora jotzeko errekurtsoa jartzen ahalko dute interesdunek, salbu administrazio publikoek, Landa Garapeneko eta Ingurumeneko kontseilariari zuzendua, hilabeteko epean, argitaratu eta biharamunetik hasita.

Iruñean, 2022ko azaroaren 10ean.–Landa Garapeneko zuzendari nagusia, Fernando Santafé Aranda.

I. ERANSKINA

Laguntza hauek emateko oinarri arautzaileak: "Nafarroako Ubidearen jarduketa eremuko nekazaritzako ustiategietan ureztatze ekipamenduetarako inbertsioak" egiteko laguntzak, 2023ko deialdikoak. Inbertsio horiek jasota daude Nafarroako Landa Garapenerako 2014-2020 Programako "Inbertsioak nekazaritzako ustiategietan" neurrian

1. oinarria.–Xedea.

Oinarri arautzaile hauen xedea da honako laguntza hauek arautzea: "Nafarroako Ubidearen jarduketa eremuko nekazaritzako ustiategietan ureztatze ekipamenduetarako inbertsioak" egiteko laguntzak. Inbertsio horiek jasota daude Nafarroako Landa Garapenerako 2014-2020 Programako "Inbertsioak nekazaritzako ustiategietan" izeneko neurrian, eta horien esparrua da Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2013ko abenduaren 17ko 1305/2013 (EB) Erregelamenduaren 17.1.a) artikulua. Erregelamendu horrek arautzen du nekazaritzaren garapenerako laguntza, Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsaren bidez (LGENF), eta indarrik gabe uzten du Kontseiluaren 1698/2005 (EE) Erregelamendua.

2. oinarria.–Neurriaren helburua.

1. 1305/2013 (EB) Erregelamenduan eta Nafarroako Landa Garapenerako 2014-2020 Programan ezarritakoari jarraikiz, neurri honen helburu orokorrak dira nekazaritzako ustiategien errendimendu orokorra hobetzea eta jasangarriak izan daitezen laguntzea.

2. Argi eta garbi egiten dutenez 1305/2013 Erregelamenduaren 5. artikuluan adierazitako Batasunaren lehentasunen alde, helburu estrategikotzat jotzen da nekazaritzako profesional kualifikatuak jartzea, behar adinako tamaina duten eta bideragarriak eta jasangarriak diren familia-ustiategietan, batez ere profesional horiek ekartzen badute jardueraren ikuspegi kolektiboa, elkarteak sortuz eta horietan parte hartuz, zeinek balioa erantsiko baitute, bai enpresa bera egonkortzeagatik, bai oinarri duten lurraldearekiko loturarengatik.

3. Ustiategiaren errendimendu orokorraren lorpena eta Batasunaren lehentasunak erdiesteko oinarri baitira, interes handieneko eragiketa-helburutzat hartzen dira honako hauek, zerrenda zehatza ez bada ere:

a) Errendimendu ekonomikoa hobetzea.

b) Ustiategiko errendimendu fisikoak eta bertako ekoizpenen kalitate maila hobetzea.

c) Ekoizpen kostuak murriztea.

d) Efizientzia hobetzea inputak erabiltzean, bereziki uraren eta energiaren erabileran.

e) Teknika berritzaileak hautatzea, bai enpresaren kudeaketan bai ekoizpen eredu edo prozesuetan.

f) Nekazaritza sektorean enplegua mantentzea eta sortzea.

g) Lan eta osasun baldintzak hobetzea.

h) Nekazaritzako jardueren dibertsifikazioa bultzatzea.

3. oinarria.–Onuradunak.

1. Neurriaren hartzaileak pertsona fisiko edo juridikoak dira, inbertsioak Nafarroan egiten dituztenak, onuradunak izateko aldez aurreko baldintzak betetzen dituztenak, eta hitza ematen dutenak beteko dituztela aplikatzekoa den araudian ezarritako konpromisoak.

2. Administrazio publikoak ez dira onuraduntzat hartuko, ezta nortasun juridiko propioa duten entitate eta sozietate publikoak ere, administrazio publikoen menpekoak edo haiei lotuta direnak.

4. oinarria.–Onuradun gisa onartuak izateko irizpideak.

1. Neurriaren onuradun izan daitezke laguntzen eskaera aurkezteko egunean onartuak izateko irizpide hauek betetzen dituzten pertsona fisiko edo juridikoak:

a) Adinez nagusi izatea, pertsona fisikoak badira.

b) Nafarroako Nekazaritzako Ustiategien Erregistroan inskribatua dagoen nekazaritzako ustiategi baten titularra izatea, salbu eta kasu hauetan: nekazari gazteak izatea eta aldi berean laguntza eskatu izana dena delako ekitaldiko "nekazari gazteak" beren gain hasteko laguntzen deialdian, edo aurreko bi ekitaldietako batean laguntza horiek esleituta izatea, edo egoera horietan dauden gazteek soilik osatutako sozietateak izatea.

c) "Nekazari aktibo" gisa sailkaturik egotea, bat etorriz abenduaren 19ko 1075/2014 Errege Dekretuaren II. tituluko I. kapituluko definizioarekin, kontuan harturik zer salbuespen jarri den aurreko letran nekazari gazteentzat eta haien sozietateentzat. Errege dekretu horrek arautzen du nola aplikatu nekazaritzari eta abeltzaintzari 2015etik aurrera egiten zaizkien zuzeneko ordainketak eta laguntzeko beste araubide batzuk, baita nola kudeatu eta kontrolatu ere zuzeneko ordainketak eta landa garapenerako ordainketak.

d) Ez egotea laguntzen onuradun izateko ezarritako debeku-egoeretan, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 9ko 11/2005 Foru Legearen 13. artikuluan ezarritakoari jarraikiz.

e) Egunean izatea zerga arloko betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak.

5. oinarria.–Ustiategiak onartuak izateko irizpideak.

Laguntza hauek nekazaritzako ustiategien titularrei emanen zaizkie, ustiategiek baldintza hauek betetzen badituzte laguntza eskaera aurkezteko egunean:

a) Inskribatuta egotea Nafarroako Nekazaritzako Ustiategien Erregistroan, salbu ekitaldi berean laguntza eskatu bada "nekazari gazteak" beren gain hasteko laguntzen deialdian, edo laguntza horiek eman bazaizkio aurreko bi deialdietako batean, baita gazteek soilik osatutako sozietateak badira ere eta egoera horietan badaude.

b) "Europako Dimentsioko 10 unitateko" tamaina izatea gutxienez. Irizpide hau ez zaie eskatuko nekazari gazteek eta haien sozietateek egindako inbertsioei, aurreko letran jarritako salbuespenarekin bat.

c) Bideragarritasun ekonomikoa frogatzea behar den azterlan tekniko-ekonomikoaren bidez, aurkeztutako inbertsio plana aplikatu eta gero.

6. oinarria.–Inbertsio plana.

1. Eskaerarekin batera, inbertsio plan bat erantsiko da, eta hura izanen da laguntzarako eskubidea sortzeko oinarria.

2. Ustiategiaren bideragarritasun ekonomikoa frogatzeaz gain, inbertsio planak frogatu beharko du ustiategiaren errendimendu orokorra handituko dela, hots, aurrerapen bat izanen dela honako hauekin lotutakoa alderdiren batean: hobekuntza ekonomikoa, inputen eta energiaren erabileraren efizientzia, enplegua mantentzea edo handitzea, kalitate sistemetan sartzea, jarduerak dibertsifikatzea, ingurumena zaintzea, laneko segurtasuna, etab., oinarri arautzaile hauen 2.3 oinarrian azaldutakoaren ildotik.

3. Inbertsio planean, gutxienez ere, alderdi hauek sartuko dira:

a) Ustiategiaren abiapuntuko egoeraren azalpena, datu hauek barne, besteak beste:

–Ustiategiaren identifikazioa, kokalekua eta ekoizpenaren ildoa.

–Nortasun fisiko edo juridikoa, titulartasuna eta, bidezkoa bada, azaltzea titularren zerrenda eta sozietatearen kapitaleko partaidetza.

–Ustiategiari atxikitako esku langileen zerrenda sailkatua eta kuantifikatua: soldatapekoak, finkoak, aldi baterakoak.

–Azalera eta batez besteko errendimenduak ekoizpen jarduera bakoitzean.

–Abelburuak, espezieen arabera, eta, hala behar denean, batez besteko errendimenduak.

–Jarduera bakoitzaren ekoizpen gordina.

–Ekoizpen jarduera bakoitzaren gastuak eta ustiategi osoaren gastu finkoak.

b) Ustiategiko bukaerako egoeraren azalpena, erreferentzia konparatiboa eginez abiapuntuko parametroei, eta azterlan ekonomikoa, adierazten duena azken emaitza hori lortzen ahal dela, zeinak bermatuko baititu ustiategiaren errendimendu orokorra hobetzea eta bideragarritasuna.

c) Egin asmo diren inbertsioen zerrenda eta azterketa, ikuspuntu teknikotik, ekonomikotik eta finantzariotik begiratuta, koherentzia izanik abiapuntuko ustiategiaren eta bukaerakoaren artean, inbertsioak egiteko beharra justifikatzeko.

d) Inbertsio planaren iraupena. Inbertsioen izaeraren eta gauzatzeko aurreikuspenaren araberakoa izanen da, inbertsio bakoitzerako.

4. Azterketa horrek bere baitan izan beharko ditu, halaber, inbertsio horiek laguntza jaso dezaketela erabakitzeko behar diren justifikazio teknikoak eta agiri egokiak, bat etorriz oinarri arautzaile hauetan ezarritako beharkizun eta baldintzekin.

a) Kostuen moderazioa aplikatzeko justifikazioa, oinarri arautzaile hauetako 13. oinarriko 1.b) puntuaren araberako inbertsioetarako.

7. oinarria.–Inbertsio diruz lagungarriak.

1. Nekazaritzako ustiategiaren errendimendu orokorra hobetu beharko dute inbertsioek. Horretara bideratuko da oinarri arautzaile hauetako 2.3 oinarrian zehaztutako helburu baten edo gehiagoren lorpena.

2. Inbertsioek ingurumenean kalterik ekar badezakete, beharrezkoa izanen da dagokion administrazio baimena edukitzea laguntza eskatzeko unean, bereziki abenduaren 16ko 17/2020 Foru Legean, Ingurumenean Eragina duten Jarduerak arautzen dituenean, ezarritakoak.

3. Eskaeraren xede diren inbertsioak Nafarroan gauzatu behar dira.

4. Diruz lagungarriak izanen dira soilik agintaritza eskudunari laguntza eskaera aurkeztu ondoan hasitako eta gauzatutako inbertsioak eta gastuak, salbu oinarri honen 5.c) atalean ezarritakoak. Ondorio horietarako:

–Kontuan hartuko dira, bestelako frogabideen artean, inbertsioak justifikatu beharrez aurkezten diren faktura eta albaranen datak.

–Inbertsioen kokapen geografikoa zehazten ahal bada, aldez aurretik egiaztatu beharko da inbertsioak ez direla hasi. Ondorio horietarako, eskatzaileak inbertsioen hasiera egunaren berri eman beharko dio, eskabidea erregistratuz, Nekazaritzako Ustiategiak eta Nekazarien Elkarteak Sustatzeko Atalari, hasi baino 15 egun natural lehenago gutxienez. Baldintza hori egiaztatzeko, onuradunak aurkez ditzake argazki digital geoerreferentziatuak eta datadunak, edo ataleko langileak bertaratu egin daitezke.

5. Honako hauek izanen dira inbertsio diruz lagungarriak eta, beraz, haien kostuak hautagarriak:

a) Lehorreko lurra ureztalur bihurtzeko inbertsioak eta ureztalurrak modernizatzea Nafarroako Ubidearen jarduketa eremuan, baldintza hauek betetzen badira:

–1305/2013 Erregelamenduaren 46. artikuluan jasotakoak:

  • i) Inbertsio planean jasotako laguntzaren xede den azalerari dagokion ura neurtzeko moduko kontagailua jartzea, edo neurketa hori egiten duten gailuak aitzinetik badirela frogatzea.
  • ii) Modernizatu behar bada aurretik jada baden ureztatze instalazio bat, frogatu behar da hobekuntzak ahalbidetzen duela ura aurrezteko aukera, 46. artikuluko 4. puntuko baldintzekin bat, gutxienez ere %10, oraingo instalazioarekin alderatuta.

–Jasota daudenak Nekazaritzako Azpiegiturei buruzko martxoaren 7ko 1/2002 Foru Legearen 55. artikuluan, finantzaketa bidez ekipatu beharreko gehieneko azalerari dagokionez.

Betiere, inbertsio horiei aplikatuko zaizkie 1/2002 Foru Legearen 51. eta 52. artikuluetan ezartzen diren baldintzak, ureztatzeko oinarrizko azalera gainditzeari buruz eta kasuan kasuko ureztapen unitaterako diseinu orokorreko baldintza teknikoak betetzeari buruz.

b) Ureztapen instalazio lagungarriak zer lurzatitan kokatuko diren, horietan bakarrik egindako jarduketak, finkak hobetzekoak, II. eranskineko "Finkak hobetzea" izeneko atalean jasota daudenak.

c) Aurreko ataletan sarturiko gastuei loturiko kostu orokorrak, hala nola arkitektoen eta aholkularien kabineteentzako ordainsariak, jasangarritasun ekonomiko eta ingurumenekoari buruzko aholkularitzari lotuak, barnean direla bideragarritasun azterketak eta ingurumen baimenak lortzekoak, bai eta laguntza eskaera egiteari lotutako ordainsariak ere. Nolanahi ere, diruz laguntzen ahal diren inbertsioen zenbateko osoaren %12ko muga ezarri da atal honetarako, II. eranskinean ezarritako moduluak ukatu gabe.

6. Ez dira diruz lagungarriak izanen eta, beraz, ez dira hautatzen ahal honako hauetatik heldu diren kostuak:

a) 15 urte baino gutxiagoko ekipamendua aldatzeko inbertsioak, lehen diruz lagundu direnak.

b) Zorren interesak, horien birfinantzaketa, aseguruak eta nekazaritzako enpresaren bestelako gastu orokorrak.

c) Ustiategiko bertako esku langileen gastuak eta zuzeneko beste ekarpen batzuk, salgaietan.

d) Onuradunen inbertsio edo partaidetza finantzarioak, beren ureztatzaile elkarteak sustatutako interes orokorreko obretan.

e) Ezkontideen edo lehen mailako ahaideen artean ondasunak eta zerbitzuak eskualdatzea, edozein izanik ere eskualdatzeko prozedura edo era, baita pertsona fisiko eta juridikoen arteko eskualdaketak ere, baldin horiek bazkide gisa parte hartzen badute, salbu eta 14/2006 Foru Legearen 65.1 a) artikuluaren arabera katalogaturiko kooperatibek egiten dituzten fakturak eta likidazio ziurtagiriak.

f) Balio erantsiaren gaineko zerga (BEZa), beste zerga batzuk eta proiektuen gastu orokorretan jasotako mozkin industriala.

8. oinarria.–Laguntza motak eta zenbatekoa.

1. Nekazaritza ustiategietan inbertsioak egiteko laguntzak izanen dira kapitaleko zuzeneko dirulaguntzak.

2. Honako muga hauek erabiliko dira laguntzen zenbatekoa kalkulatzeko:

a) Dirulaguntza jaso dezakeen gehieneko inbertsio bolumena, onuraduneko eta deialdiaren ekitaldiko: 100.000 euro, ustiategiaren urteko lan unitateko (ULU), inbertsio plana gauzatu ondoren kalkulaturik, gehienez ere 800.000 euro.

b) Dirulaguntza jaso dezakeen gutxieneko inbertsio bolumena espediente bakoitzeko: 7.500 euro.

Kostuen moderaziorako irizpideak aplikatu ondoren kalkulatuko dira zenbateko horiek, inbertsio plana oinarri hartuta.

c) Gehieneko laguntza, onuraduneko eta deialdiko: 300.000 euro.

d) Onuradun bakoitzeko gehieneko laguntza, 2014-2020 programazio aldian: 800.000 euro.

Zenbateko horiek kalkulatuko dira bai laguntza eskatzeko unean, aurkeztutako inbertsio planaren arabera, bai azkeneko ordainketa egiteko eskaera egiten denean, inbertsio plan gauzatuaren arabera, betiere kostuen moderaziorako irizpideak aplikatu ondoren.

Aurreko a) eta c) ataletan ezarritako mugak (laguntzarako eta inbertsio diruz lagungarrirako) gehieneko mugak dira, onuradun batek deialdiaren ekitaldian eskatutako laguntzen baturarako, Nafarroako Landa Garapenerako 2014-2020 Programaren M04.01 neurriarekin bat.

Orobat, aurreko d) atalean onuradun bakoitzarentzat ezarritako gehieneko laguntza onuradun batek eskatutako laguntzen baturari aplikatzen zaio, Nafarroako Landa Garapenerako 2014-2020 Programaren M04.01 neurriarekin bat.

3. Inbertsio diruz lagungarriaren zenbateko osoaren gainean, portzentaje hauetako laguntza emanen da gehienez ere:

a) %30, orokorrean.

b) %40, nekazari gazteen kasuan.

c) Gazteak dituzten ustiategi elkartuetan, oro har ezarritako muga handitzen ahalko da 10 punturaino, %40 gehienez ere, nekazari gazteek kapital sozialean duten partaidetzaren proportzioaren arabera.

4. Espediente bakoitzari dagokion laguntzaren portzentajeak, aurreko puntuan adierazitako mugekin, honako baremo honen arabera kalkulatuko dira:

a) Gutxieneko portzentajea, orokorrean: %15. Portzentaje hori handitzen ahalko da ondoko ataletako inguruabarrak gertatzen badira.

b) Nekazari gazteek egindako inbertsioak: %25.

Oinarri arautzaile hauen ondorioetarako, laguntzen intentsitate hau aplikatuko zaie honako baldintza hauetakoren bat betetzen dutenei:

–"Nekazari gazteak" beren gain hasteko laguntzaren onuradunak izatea ustiategietako inbertsioetarako laguntzen deialdi honi dagokion ekitaldian bertan edo aurreko bietan.

–"Nekazari gazteak" beren gain hasteko laguntza lortuta, bi baldintza hauek betetzen dituztenei: laguntza eskaera aurkezten duten egunean 41 urte beterik ez izatea eta beren gain hasteko prozesua bukatu zenetik hiru urteko epe barnean egotea. Ondorio horietarako, ulertuko da prozesu hori bukatu dela beren gain hasteko laguntzaren azken tarteko ordainketa onesten den egunean.

–"Nekazari gazteak" beren gain hasteko laguntza lortu gabe, laguntza eskaera aurkezten den egunean 41 urte beteta ez dituztenei, OON (ogibide nagusia nekazaritza) bezala katalogatuta egonik, eta hiru urte baino gutxiago iraganik nekazaritzaren arloko gizarte segurantzan afiliatu zirenetik.

Onuraduna pertsona juridikoa bada, eta, deskribatutako baldintzen arabera, bazkide guztiak gazteak badira, aurreko portzentajea aplikatuko da.

Onuraduna pertsona juridikoa eta ustiategi baten titularra bada, eta, deskribatutako baldintzen arabera, gazteek hartan parte hartzen badute bazkide gisa, arestiko portzentajea aplikatuko da, gazteak kapital sozialean duen partaidetzaren proportzioan.

c) Lehentasunezkoaren kalifikazioa duen nekazaritzako ustiategi baten titularrek egindako inbertsioak, edo Nafarroako kooperatibei buruzko abenduaren 11ko 14/2006 Foru Legearen 65.1.a) artikuluan jasotzen diren nekazaritzako kooperatibak badira: %10.

d) Inbertsioak goi mendialdean, mendialdean edo, goi mendialdeak edo mendialdeak izan gabe, naturaz bereziki mugaturiko eskualdeetan dauden lehentasunezko nekazaritzako ustiategietan gauzatzen badira: %5.

9. oinarria.–Dirulaguntzak emateko prozedura eta balorazio irizpideak.

1. Norgehiagokako prozedurari jarraikiz emanen dira laguntza hauek. Beraz, aurkezten diren eskaerak alderatuko dira haien hurrenkera ezartzeko.

2. Eskaeren lehentasun-hurrenkera prestatzeko, honako balorazio-irizpide hauek aplikatuta lortzen diren puntuen batuketa eginen da (gehienez ere 200 puntu lortzen ahalko dira):

a) Nekazari gazteen parte-hartzea: 45 puntura arte, irizpide hauei jarraikiz:

–Onuraduna pertsona fisikoa bada, nekazari gaztea, edo soilik nekazari gazteak dituen elkarte bat, aurreko 8. oinarriaren 4.b puntuan jasotako baldintzekin bat: 45 puntu.

–Onuraduna pertsona juridikoa baldin bada, lehentasunezko ustiategi baten titularra, eta, 8. oinarriaren 4.b puntuan jasotako baldintzen arabera, gazteek hartan parte hartzen badute, nekazari gazteek kapital sozialean duten partaidetzaren portzentajea 45i aplikatzetik aterako diren puntuak aplikatuko dira.

b) Lehentasunezko ustiategiak eta titularraren baldintzak: 30 puntura arte, irizpide hauei jarraikiz:

–Onuraduna lehentasunezko nekazaritzako ustiategi baten titularra baldin bada, edo nekazari gaztea bada bere gain hasteko prozesuan, onuradun izan dena bere gain hasteko laguntzena ekitaldi honetako deialdian edo aurreko bi deialdietan, edo nekazari gazteak soilik dituen elkarte bat bada, aurreko baldintzekin bat, ustiategia lehentasunezkoa izan gabe: 30 puntu.

–Onuraduna "Ogibide nagusia nekazaritza duen" pertsona fisiko bat bada, lehentasunezko nekazaritzako ustiategia izan gabe, edo 14/2006 Foru Legearen 65.1 a) edo c) artikuluaren araberako nekazaritzako kooperatiba bat, lehentasunezko ustiategia izan gabe: 20 puntu.

–Onuraduna nekazari profesionalaren kalifikazioa duen pertsona fisiko bat bada, aurreko baldintzetako bat ere bete gabe: 10 puntu.

Balorazio irizpide honen ondorioetarako, honako hauek hartuko dira aintzat laguntza eskaera egiten den egunean: zortzigarren oinarriko 4. puntuaren c) letra; ustiategien eta horien titularren kalifikazioak, Landa Garapeneko, Ingurumeneko eta Toki Administrazioko kontseilariaren martxoaren 20ko 111/2015 Foru Aginduaren araberakoak, zeinaren bidez arautu baitzen Nekazaritzako Ekoizpenaren Erregistro Orokorraren eta Nafarroako Nekazaritzako Ustiategien Erregistroaren arteko koordinazioa eta ezarri baitziren Nafarroako Nekazaritzako Ustiategien Erregistroan inskribatutako nekazaritzako ustiategien kalifikaziorako irizpideak; eta Landa Garapeneko, Ingurumeneko eta Toki Administrazioko kontseilariaren martxoaren 14ko 55/2019 Foru Agindua, zeinaren bidez kudeaketa irizpideak onetsi baitziren Nafarroako Nekazaritzako Ustiategien Erregistroan.

c) Kokapen geografikoa: inbertsioak gauzatzen badira mendialdean, goi mendialdean, edo, mendialdea edo goi mendialdea izan gabe, muga natural garrantzitsuak dituzten tokietan dauden ustiategietan: 20 puntu.

d) Ureztalur bihurtzeko jarduketak eta kontsumoen efizientzia modernizazioan: 55 puntura arte, irizpide hauei jarraikiz:

–Azalera lagungarriaren %50, gutxienez, ureztalur bihurtzeko inbertsioei badagokie: 55 puntu.

–Ureztalurrak modernizatzeko inbertsioetan uraren %15eko aurrezpenerako aukera (edo handiagoa) justifikatzen bada: 55 puntu.

e) Generoa: laguntza espedientearen onuradunak emakumeak badira edo, pertsona juridikoak izanik, haien gobernu organoen %30 gutxienez emakumeen esku badaude, edo sozietate zibilak non emakumeen esku baitaude gobernu organoen %30 gutxienez eta kapitalaren %30 gutxienez: 10 puntu.

f) Balio katean merkataritzako marjina hobetzea: eskatzaileek aurkeztutako inbertsio planean jasota badaude eraldatzeko eta merkaturatzeko inbertsio gisa laguntza jaso dezaketen jarduketak, bat etorriz "Nafarroako Ubidearen jarduketa eremuko nekazaritzako ustiategietan ureztapenetarako ez diren inbertsioak" egiteko laguntzen 7. oinarriaren 5.f) atalaren arabera, gutxienez ere 7.500 euroko inbertsio diruz lagungarria duena: 5 puntu.

g) Inbertsio kolektiboak: eskatzaileek aurkeztutako inbertsio planean jasota badago inbertsio kolektibotzat hartutako proiektu bat, "Nafarroako Ubidearen jarduketa eremuko nekazaritzako ustiategietan ureztapenetarako ez diren inbertsioak" egiteko laguntzen 8. oinarriaren arabera, gutxienez ere 7.500 euroko inbertsio diruz lagungarria duena: 5 puntu.

h) Ingurumena gehiago errespetatzen duten ekoizpen metodoak: 10 puntura arte, baldintza hauen arabera:

–Ekoizpen ekologikoaren neurriaren barnean emandako laguntzarik baldin badute, 1305/2013 Erregelamenduaren 29. artikuluarekin bat, edo aldaketa aldia gaindituta, gutxienez ere ustiategiaren nekazaritzako 0,5 lan unitate badagozkio abeltzaintzako edo nekazaritzako ekoizpen ekologikoari: 10 puntu.

–Nekazaritzako eta ingurumeneko neurriaren barnean emandako laguntzarik badute, 1305/2013 Erregelamenduaren 28. artikuluarekin bat, edo gutxienez ere ustiategiaren nekazaritzako 0,5 lan unitate badagozkio behi, ardi, ahuntz edo zaldi arraza autoktonoen abeltzaintzari: 10 puntu.

–Aurreko gidoiaren ondorioetarako, arraza autoktonotzat hartuko dira hala jasota daudenak abuztuaren 29ko 309/2014 Foru Aginduan, hark aldatu baitzuen Nekazaritza, Abeltzaintza eta Elikadurako kontseilariaren 2003ko maiatzaren 26ko Foru Agindua, zeinak onesten baitzuen Nafarroako abere arrazen katalogo ofiziala. Ondorio horietarako ere hartuko da kontuan ustiategiko abereen arraza Abeltzaintza Erregistroarekin bat.

i) Prestakuntza eta aholkularitza: onuradunak aholkularitza neurrian parte hartzen badu Nafarroako Foru Komunitatean homologatutako edo aitortutako prestakuntza eta aholkularitza entitateen bitartez, bat etorriz 1305/2013 Erregelamenduaren 14. eta 15. artikuluekin, edo frogatzen badu joan izana ureztapeneko uraren erabilerari, efizientziari eta kontsumoari buruzko ikastaroetara, hain zuzen ere Nafarroako Nekazaritzako Elikagaien Teknologien eta Azpiegituren Institutuko (INTIA) Ureztatzaileari Aholku Emateko Zerbitzuak emandakoetara: 5 puntu.

j) Kalitate araubideak: onuradunak bere ustiategian Nafarroan ezarritako kalitate-araubideek babestutako produktuak ekoizten edo lantzen baditu, barne merkatuko informazio eta sustapen neurrietan jasoak, 1305/2013 Erregelamenduaren 16. artikuluarekin bat, eta kalitate araubide horietan ekoizpen unitateak gutxienez nekazaritzako 0,5 lan unitate badira: 5 puntu.

k) Elkartea eta ekonomia sozialekoa izatea: 10 puntura arte, irizpide hauei jarraikiz:

–Onuraduna lehentasunezko elkarte bat baldin bada, Nekazaritzako elikagaien arloko kooperatibak eta beste elkarte batzuk sustatzeko abuztuaren 2ko 13/2013 Legearen arabera, Nafarroako Kooperatibei buruzko 14/2006 Foru Legearen 65. 1.a) eta c) artikuluan jasotako nekazaritzako kooperatiba bat, edo ustiategi elkartu bat, lehentasunezko nekazaritza ustiategiaren kalifikazioa duena: 10 puntu.

–Nekazaritzako ustiategi elkartu bat bada, aurreko atalekoez bestelakoa, edo Nafarroako Kooperatibei buruzko 14/2006 Foru Legearen 65.1.a) artikuluan jasotako nekazaritzako kooperatiba bateko bazkide diren pertsona fisikoak badira: 2,5 puntu.

–Nafarroako kooperatibei buruzko 14/2006 Foru Legearen 65.1.b) artikuluan jasotako nekazaritzako kooperatiba bateko bazkide diren pertsona fisiko edo juridikoak badira: 2,5 puntu.

3. Onuradunak bere eskaeran adierazi beharko du, berariaz, zer balorazio irizpideren arabera eskatzen duen aplika dakiola aurreko baremoa. Eskaera hori erantzukizunpeko adierazpentzat hartuko da laguntza eskaera aurkeztean edo, egoki denean, eskaerak aurkezteko epea bukatzen den egunean betetzen diren irizpideei dagokienez, eta bete beharreko konpromisotzat inbertsio planean aurreikusitako ekintzei dagokienez, eta plan horrekin bat etorri beharko du.

4. Onuradunak eskatutako balorazio irizpideek ekarritako puntuak bakarrik emanen dira. Betetzeko modu bat baino gehiago onartzen dituen irizpide bat ezarri bada, aintzat hartuko da puntu gehien ematen dituen egoera, eskura dagoen informazioarekin egiaztatzen ahal dena, eskatutako puntuazioa inola ere gainditu gabe.

10. oinarria.–Norgehiagokako prozeduraren aplikazioa.

1. Norgehiagokako araubideko tramitazioan, lehentasunak ezarriko dira eskaeren artean aurreko oinarrian ezarritako balorazio irizpideak aplikatuz, eta aipatu irizpideen arabera balorazio handiena lortzen duten eskaerei emanen zaie dirulaguntza, deialdian erabilgarri dagoen kredituak ezarritako muga gainditu gabe.

2. Espedienteen puntuazioan berdinketarik gertatzen bada, lehentasuna izanen dute, lehenbizi, aurreko oinarriaren a) atalean puntuazio handiena lortzen duten espedienteek, eta gero, aintzat hartuko da, hurrenez hurren, b), c), d), etab. ataletan lortzen den puntuazioa, zerrenda agortu arte. Berdinketak bere horretan segitzen badu, lehenetsiko dira lehentasunezko elkarte bateko bazkide diren pertsona fisikoak edo juridikoak, edo lehentasunezko elkarte bateko kide den entitate bateko bazkide direnak, eta, hala ere berdinketa hausten ez bada, gazteenak lehenetsiko dira, edo eratze data aintzat harturik berrienak direnak.

3. Aurrekontuan zuzkidura nahikoa izanik ere, laguntzarako eskubidea izateko nahitaezkoa izanen da gutxienez ere 60 puntu lortzea balorazio irizpideak aplikatuta.

4. Deialdirako dagoen aurrekontu-kreditua nahikoa ez bada laguntzarako eskubidea duten eskaera guztiei dirulaguntza emateko, ezetsi eginen dira dagokion ekitaldiko aurrekontuan zuzkidura nahikoa ez izateagatik onartu ezin diren guztiak.

11. oinarria.–Onuradunen konpromisoak eta betebeharrak.

1. Laguntza hauen onuradunek honako betebehar eta konpromiso hauek bete beharko dituzte:

a) Inbertsio plana 2025eko uztailaren 1ean gauzatua izatea, justifikatutako arrazoiengatik luzapenak eman daitezkeela ukatu gabe.

Plana oso-osorik gauzatutzat emateko, 9.2. oinarrian aipatutako jarduketak bukatu beharko dira, baldin jarduketa horiei esker puntuak lortu badira hautapen irizpideak aplikatuz.

b) Inbertsio plana bukatu arte, 4. eta 5. oinarrietan jasotako onargarritasun-irizpideei eustea. Bereziki, "nekazari aktiboaren" irizpidea, 4.1.c) oinarrian ezarria, eta ustiategiaren tamainarena, 5.b) oinarriarekin bat. Bere gain hasteko prozesua bukatu ez duten nekazari gazteen kasuan, berriz, prozesu hori bukatzen denean eskatuko zaie konpromiso hauek betetzea.

c) Jarduketak egitea, eta, behar denean, mantentzea, eta betetzea uztailaren 2ko 150/2002 Legegintzako Foru Dekretuan aurreikusitako beharkizunak (haren bidez onesten da Nafarroako Nekazaritzako Ustiategien Erregistroari buruzko Foru Legearen testu bategina), lehentasunezko ustiategiei dagokienez, baita ogibide nagusia nekazaritza izateari dagokionez ere, eta, orobat, betetzea Nekazaritzako Ustiategien Modernizazioari buruzko uztailaren 4ko 19/1995 Legean aurreikusitako beharkizunak, nekazari profesionala izateari dagokionez, behar denean, baldin horiek balio izan badute zehazteko laguntzaren intentsitatea, 8. oinarriarekin bat, eta espedienteen lehentasuna, 9. oinarriarekin bat, inbertsioen plana bukatzeko eguna arte, betiere ordaindu aurretik, salbuespena izanik aurreko letran aurreikusitakoa, bere gain hasteko prozesuan diren nekazari gazteentzat.

d) Gerora bete beharreko konpromisoei eustea bost urtez, 22. oinarriaren arabera, azkeneko ordainketa onesten duen ebazpena ematen denetik aurrera, edo hiru urtez, baldin onuraduna bada enpresa txikia edo ertaina.

e) Landa Garapeneko eta Ingurumeneko Departamentuan honako hauek frogatzea:

–Jasotako funtsak aplikatuta egindako gastuak eta ordainketak, eta

–Hartu diren funtsak laguntza emateko arrazoi izan ziren helburuetarako erabili direla, ezarrita dauden epe eta moduan.

f) Behar diren kontrolak onartzea, egiaztatzeko laguntza ongi eman dela, inbertsioa ongi gauzatu dela eta konpromisoei eutsi zaiela.

g) Behar diren argibideak ematea ustiategiaren alderdi tekniko-ekonomikoez, lan arlokoez eta sozialez, baita neurri honen esparruan hartutako laguntzez ere, haien jarraipena eta ebaluazioa bideratzeko adierazleak prestatzeko.

h) Diruz lagundutako jarduketak finantzatzeko beste dirulaguntza publiko eta laguntza batzuk eskatu edo lortu badira, horren berri ematea Landa Garapeneko eta Ingurumeneko Departamentuari. Jakin bezain laster emanen da horren berri, eta, betiere, jasotako dirua zertan erabili den azkeneko ordainketan frogatu baino lehen.

i) Egiaztapen eta kontrolak egiteko ahalmenak behar bezala erabil daitezen bermatzeko asmoz, kontabilitate liburuak, erregistro eginbidetuak eta gainerako agiriak behar bezala ikuskatuak edukitzea, pertsona onuradunari aplikatu behar zaizkion merkataritzako eta sektoreko legeetan agindutako moduan.

j) Gordetzea jasotako diruaren erabilerari buruzko frogagiriak, agiri elektronikoak barne, egiaztatze eta kontrolaren xede izan daitezkeen bitartean.

k) Guztira 50.000 eurotik gorako laguntza publikoz hornitutako inbertsioak dakartzaten ekintzetarako, onuradunak paratu beharko du azalpen plaka bat, ereduaren araberakoa. Eredua eskura daiteke laguntzetarako izapideen katalogoan.

Plaka horretan agertuko da proiektuaren edo eragiketaren azalpena, eta plakaren %25 hartuko du, gutxienez. Gainera, Europako ikurra agertuko da, Europar Batasunaren arau grafikoekin bat, eta, harekin batera, goiburu hau: "Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsa: Europak landa eremuetan inbertitzen du".

l) Jasotako funtsak itzultzea, oinarri arautzaile hauetan ezarritako kasuetan.

m) Bidezko denean, inbertsioko ondasunak inskribatuko dira Nafarroako Foru Komunitateko behar diren erregistro ofizialetan, inbertsio plana amaitu baino lehen.

n) Inbertsioek kalterik eragin badezakete ingurumenean, eskatzaileak arduratu beharko du inbertsio horiek 7.2 oinarrian aurreikusitako baimena izateaz. Laguntza emateak ez dakar berekin inola ere inbertsioek baimen hori izatea.

ñ) Enpresa-deslokalizaziorik ez egitea, Enpresen sustraitzearen aldeko eta enpresen deslokalizazioaren aurkako neurriei buruzko abenduaren 16ko 18/2020 Foru Legearen 4. artikuluan ezarritakoari jarraikiz. Eginbehar hau ez betetzeak aipatutako foru legean jasotzen diren itzultzeak ekarriko ditu.

o) Dirulaguntza eman dela jakinarazten denetik hasita hilabeteko epean, pertsona juridikoek aurkeztu beharko dute telematikoki dirulaguntzen onuradunen gardentasun betebeharrari buruzko aitorpena, ereduaren araberakoa, 18. oinarrian jaso bezala.

2. "Nafarroako Ubidearen jarduketa eremuko nekazaritzako ustiategietan ureztatze ekipamenduetarako inbertsioak" egiteko laguntzetarako eskaera aurkezteak berekin dakar oinarri arautzaile hauetan ezarritako baldintzak eta konpromisoak onartzea.

3. Ulertuko da bete direla "lehentasunezko nekazaritzako ustiategi", "ogibide nagusia nekazaritza duena", edo "nekazari profesionala" izateko baldintzak, baldin eta ebazpen batek onesten badu nekazaritzako ustiategien titularrak edo nekazaritzako ustiategietako bazkideak direla ogibide nagusia nekazaritza duena, nekazari profesionala, edo nekazaritzako profesionala, eta nekazaritzako ustiategiak hala kalifikatu badira bat etorriz Landa Garapeneko, Ingurumeneko eta Toki Administrazioko kontseilariaren martxoaren 20ko 111/2015 Foru Aginduarekin (foru agindu horren bidez arautzen da koordinazioa batetik Nekazaritzako Ekoizpenaren Erregistro Orokorraren eta bestetik Nafarroako Nekazaritzako Ustiategien Erregistroaren artean, eta irizpideak ezartzen dira Nafarroako Nekazaritzako Ustiategien Erregistroan inskribatutako nekazaritzako ustiategiak kalifikatzeko). Hori dena, betiere, inbertsioak gauzatzeko epea bukatzen den urteari dagokionez. Aurrekoa alde batera utzi gabe, organo kudeatzaileak baliozkotzen ahalko du konpromiso horiek betetzen direla, Nafarroako Nekazaritza Ustiategien Erregistroak (REAN) egindako txostenaren bidez, non jasoko baita katalogazio horretarako baldintzak betetzen direla.

12. oinarria.–Laguntza eskaera eta dokumentazioa.

1. Hartarako ezarri den atzemate programaren bidez aurkeztuko dira laguntza-eskaerak. Programa hori onuradunen eskura dago Nafarroako Gobernuaren Interneteko atariaren tramiteen katalogoan (www.nafarroa.eus).

2. Programa hori erabiltzeko, onuraduna egiaz bera dela egiaztatu behar da, sinadura elektronikoaren bidez. Landa Garapeneko eta Ingurumeneko kontseilariaren urriaren 30eko 59/2019 Foru Aginduaren bidez, onetsi ziren Landa Garapeneko eta Ingurumeneko Departamentuaren kontura laguntzen tratamenduan parte hartuko duten erakunde laguntzaileak deitzeko eta hautatzeko oinarriak.

3. Betebeharrak betetzen direla frogatzeko, eskabidearekin batera agiri hauek aurkeztuko dira:

a) Eskatzailearen IFZren edo IFKren fotokopia, eta, Europar Batasunetik kanpoko lurralde bateko nazionalitatea duten pertsona fisikoak badira, bizileku-baimen iraunkorrarena.

b) Ingurumen baimenak, sozietateen eraketa eskriturak, aurrekontuak edo proformako fakturak, eta oinarri arautzaile hauen aplikazioak eragindako guztiak, laguntzaren tramiteen katalogoan eskuratzen ahalko den zerrendaren arabera.

4. Onuradunak eskaera bakarra aurkeztu beharko du deialdi bakoitzeko.

13. oinarria.–Kostuen moderazioa.

1. Batzordearen 809/2014 (EB) Betearazpen Erregelamenduaren 48. artikuluak eskatzen du egiazta dadila proposatutako kostuen moderazioa, eta hori ebaluatzeko metodologia zehazten du. Ondorio horietarako, inbertsio planean kostuen moderazioaren printzipioa aplikatu dela bermatzeko, instrukzio organoak sistema hauek erabiliko ditu:

a) "Inbertsio moduluak" izeneko II. eranskinean agertzen diren moduluak aplikatzea laguntzen xede diren inbertsioei, eta, horietarako, kostuaren frogagiria aurkeztu behar da (memoria baloratua, proformako faktura, aurrekontua...).

b) "Inbertsio moduluak" izeneko II. eranskinean aipatzen ez diren inbertsio eta gastuetarako, eskabidearekin batera eskatzaileak aurkeztutako hiru aurrekontu edo proformako fakturen artean aukeratzea.

Eskaintzak egiazko enpresa hornitzaile independenteek eginak izan beharko dira, eta alderatzeko behar bezain zehatzak. Nolanahi ere, ez da beharrezkoa izanen hiru eskaintzak aurkeztea, justifikatzen bada merkatuan ez dagoela behar adina entitate hornitzaile edo emaile, gastu diruz lagungarrien ezaugarri bereziengatik. Salbuespen hori behar bezain justifikatuta egonen da inbertsio planean.

c) Haien ezaugarriak direla eta, aurreko kasuetan sartzen ez diren inbertsioak badira, balorazio batzorde batek baloratuko ditu. Batzorde hori osatuko dute kudeaketa atalaren arduradunak eta hango bi teknikarik, eta aurkeztutako aurrekontuaren aldeko txostena eman beharko dute, edo, bestela, aurrekontu alternatibo bat aurkeztu.

Batzorde horren erabakia justifikatua izanen da, orobat, ondasunaren prezioak egiaztatuz onuradunari dagokion jarduketa-merkatu logiko batean.

2. Aurrekontu diruz lagungarria kalkulatzeko, hartuko dira onuradunak aurkezturiko aurrekontua eta ebaluazioaren ondoriozkoa, eta bietan txikiena hartuko da aintzat.

3. Kostuen moderazioa aplikatu izanari buruzko egiaztatze kontrolak laguntza esleitu baino lehen eginen dira, laguntza-eskaeran oinarrituta, eta ordainketa egin baino lehen, onuradunak aurkeztutako ordainketa-eskaeran oinarrituta. Egiaztatze kontrolak eginen dira, orobat, onuradunak aldaketak egitea eskatzen duenean.

4. Kostuen moderazioa zuzen aplikatzeko, entitate onuradunak behar diren agiriak erantsiko dizkio (proformako fakturak, aurrekontuak, etab.) inbertsio planari, legez exijitzen ahal den informazio guztiarekin eta agiria igorri duenaren identifikazio datuei buruzko informazio fidagarriarekin, eta, orobat, entregatu beharreko ondasunaren ezaugarri teknikoak, lan egiteko gaitasunak, tamaina eta abar zehatz-mehatz azalduta.

5. Azkenean onuradunak aurkeztutako agiriak nahikotzat jotzen ez badira ondorio horietarako, kostuen moderazioa behar den bermearekin aplikatu ezin zaien kostuak ez dira diruz lagungarritzat joko.

14. oinarria.–Instrukzio organoa.

Neurri honetan aurreikusitako laguntzak emateko prozeduren instrukzioa Nekazaritzako Ustiategiak eta Nekazarien Elkarteak Sustatzeko Atalari dagokio; atal hori Landa Garapeneko Zuzendaritza Nagusiko Nekazaritzako Ustiategien eta Elikagaien Sustapenerako Zerbitzuari atxikia dago.

15. oinarria.–Dirulaguntza esleitzeko prozeduraren instrukzioa.

1. Instrukzio organoak eskaerak jaso ondoren, eskatzen den dokumentazio guztia duten egiaztatuko da. Behar izanez gero, 15 egun naturaleko epean zuzen ditzala eskatuko zaio interesdunari, eta adieraziko zaio ezen hala egiten ez badu eskaerari uko egiten diola ondorioztatuko dela eta espedientea artxibatzeko ebazpena emanen dela, edo agiriak bere horretan daudela instruituko dela espedientea.

2. Behin eskaera osorik dagoela, eskatzen diren baldintzak betetzen dituela egiaztatuko da, eta horretarako behar diren kontrolak eginen dira.

3. Kontrol horiek egiteko, instrukzio organoak joko du Foru Administrazioan edo beste administrazio batzuetan dauden erregistro ofizialetara edo eskura dauden bestelako informazio iturrietara, betiere laguntza eskaera aurkezten den unean dagoen informazioaren arabera.

Nekazaritzako Ustiategien Erregistroan kontsultatzen ahal diren parametroak zehazteko, onetsitako azken katalogazioaren araberako datuak erabiliko dira.

4. Instrukzioaren prozeduran zehar, unitate arduradunak argibideak eska ditzake aurkeztutako informazioari eta dokumentazioari buruz. Behar izanez gero, argibideak gehienez 15 egun naturaleko epean aurkez ditzala eskatuko zaio interesdunari, eta adieraziko zaio ezen, hala egiten ez badu, dagoen informazioaren arabera instruituko dela espedientea.

5. Laguntzaren zenbatekoa zehazteko, inbertsio diruz lagungarrien aurrekontua eta aplikatzekoak diren mugak, baremoak eta moduluak hartuko dira kontuan, oinarri arautzaile hauen arabera.

6. Ondoren, eskaerak ofizioz ebaluatuko dira norgehiagokako prozeduraren arabera eta oinarri arautzaile hauetan ezarritako balorazio irizpide, modu eta lehentasunen arabera.

7. Ebaluazioa ikusirik, ebazpen proposamena eginen da, eta esleipenaren espedientean jaso beharko da onuradunek dirulaguntzak eskuratzeko behar diren baldintza guztiak betetzen dituztela.

16. oinarria.–Ebazpena.

1. Ebazpen proposamena ikusirik, Landa Garapeneko Zuzendaritza Nagusiak dirulaguntzak esleitzeari buruzko ebazpena emanen du. Ahal bada, ekitaldi bakoitzean gazteak beren gain hasteko laguntzen deialdia egin ondoren emanen da ebazpena, laguntzaren intentsitatea zehazteko eta eskaerak baloratzeko irizpideak (8. eta 9. oinarrietan ezarriak) behar bezala aplikatu ahal izateko.

2. Ebazpena arrazoitua izanen da, eta hartutako ebazpenaren oinarriak frogaturik egonen dira beti.

3. Ebazpenean, dirulaguntza jasoko duten eskatzaileen zerrenda azalduko da, eta, eskaerarik ezetsiz gero, horiek ere espresuki agertuko dira, eta, horien artean, zein diren aurrekontuko baliabideen mugagatik ezetsitakoak.

4. Deialdia ixten den egunetik hiru hilabeteko epean jakinaraziko da ebazpena, eta honako hauek jasoko ditu: esleitutako dirulaguntzaren zenbatekoa justifikatzeko nahikoa den informazioa, baldintzak eta, orobat, onuradunak bete behar dituen konpromisoak.

5. Gainera, laguntza esleitzeko jakinarazpenean onuradunei adieraziko zaie neurri honek izan duela Nafarroako Landa Garapenerako 2014-2020 Programaren babespeko dirulaguntza, besteak beste Landa Garapenerako Europako Nekazaritza Funtsaren (LGENF) finantzazioarekin, honako neurri honetan: "Inbertsioak nekazaritzako ustiategietako aktibo fisikoetan", "Ustiategien bideragarritasuna hobetzeko".

6. Eskaera ezetsi egin dela ulertuko da baldin berariazko ebazpenik eman ez bada dirulaguntzaren oinarri arautzaile hauetan prozedura ebazteko ezarritako epea bukatzean, edo deialdiak ezarritako epean.

7. Aurkeztutako eskaeraren berariazko edo ustezko ezespenaren aurka onuradunak gora jotzeko errekurtsoa jartzen ahalko du, Landa Garapeneko eta Ingurumeneko kontseilariari zuzendua, hilabeteko epean, ebazpena jakinarazi eta biharamunetik hasita, ebazpena berariazkoa izanez gero, edo isiltasun administratiboz ezetsi dela ulertzen denetik aurrera, ustezko ezespena izanez gero.

17. araua.–Inbertsio plana aldatzea.

1. Bidezko arrazoiengatik onuradunak beharrezkotzat jotzen badu aldaketak egitea hasiera batean onetsitako inbertsio planean, aldatzeko eskaera bat aurkeztu beharko du. Ondasun edo konpromiso berriak hartu aurretik aurkeztuko da eskaera hori, eta, betiere, inbertsioak bukatzeko epea bukatu baino sei hilabete lehenago.

2. Proposatutako aldaketa behar bezainbat arrazoitu eta justifikatu beharko da, eta honako hauek bermatu beharko dira:

–Inbertsio plan berriaren bideragarritasuna.

–Ez dela urratzen eskaeren hurrenkerako emaitza ekarri zuten balorazio irizpideen aplikazioa.

3. Aldaketa horiek nabarmen gisa sailkatuko dira honako kasu hauetan:

a) Ustiategiko ekoizpenaren ildoa aldatzen bada, sektore, labore mota edo abere espeziearen arabera.

b) Ustiategiko ekoizpenerako baliabideak, laborantzarako hektareak edo abelburuak %30 baino gehiago kentzen badira, aurreikusitakoekin alderatuta, inbertsio plana aplikatu ondoan.

c) Obra zibileko, makineriako edo ekipamenduko elementuak inbertsio diruz lagungarri osoaren %30 baino gehiago gehitu edo kentzen badira eta 15.000 euro baino gehiagoko gorabehera bada.

d) Kostuen moderazioko prozedurarako modulu berriak aplikatzea dakarten aldaketak.

4. Inbertsio planaren aldaketa nabarmen bakarra aurkeztea onartuko da.

5. Instrukzio organoaren balorazioaren menpe egonen da aldaketak onestea. Onespen horrekin ere, hasiera batean onarturiko laguntzak ez dira handituko.

–Aldaketa nabarmenen kasuan, edo emandako laguntza gutxitzen bada, inbertsio plan berria ebazpen bidez onartu beharko da, hasierako planerako ezarritako irizpide tekniko eta ekonomikoei eta kostuen moderazioari jarraikiz.

–Aurreko paragrafoan aipatu gabeko aldaketak badira, azken ordainketaren unean eginen da behar den doikuntza, bai inbertsioetan bai esleitutako laguntzan.

6. Kudeaketa organoak lagungarritzat jo ditzake epean jakinarazten ez diren aldaketak, baldin betetzen badituzte oinarri honen 2. atalean ezarritakoa eta 13. oinarriaren araberako kostuen moderazioa. Horretarako, bidezkotzat jotzen dituen frogagiriak eskatzen ahalko dizkio onuradunari, galarazi gabe 20. oinarrian ezarritako murrizketak.

18. oinarria.–Onuradunaren betebeharrak gardentasunari dagokionez.

Gardentasunari, informazio publikoa eskuratzeari eta gobernu onari buruzko maiatzaren 17ko 5/2018 Foru Legearen 3. artikuluan aipatutako entitateak behartuak daude gardentasun betebeharra betetzera baldin eta, urtebetean, 20.000 eurotik gorako laguntzak edo dirulaguntzak jasotzen badituzte Nafarroako Aurrekontu Orokorren kargura, edo jasotako laguntzak edo dirulaguntzak beren urteko sarrera guztien %20 edo gehiago badira eta, gutxienez, 5.000 euro. Horretarako, honako esteka honetan dagoen eredua bete beharko dute, gardentasun betebeharrari buruzko adierazpena, alegia:

https://www.navarra.es/documents/48192/9498732/Declaracion+transparencia_eus.pdf/223c2481-a0e1-4f9e-b34e-f3ded3a69fb0?t=1652089688241

Aurreko atalean ezarritako mugak gainditzen diren jakiteko, Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioak edo haren erakunde publikoek urte naturalean emandako dirulaguntza guztien zenbatekoak batuko dira. Urte batean baino gehiagotan ordaintzen diren dirulaguntzen kasuan, aurrekontuko ekitaldi bakoitzean emandako zenbatekoa konputatuko da ondorio hauetarako, ez guztizko batura. Negozio zifra honako hauetako txikiena izanen da:

a) Aurreko urteko negozio zifra.

b) Hala badagokio, dirulaguntza ematen den ekitaldian entitatearen organo eskudunak onartutako negozio zifra.

Aipatu diren inguruabarrak gertatzeagatik gardentasun betebeharra duten entitate onuradunek jarraian adierazten den informazioa eman beharko dute hilabeteko epean, dirulaguntza esleitzeko ebazpena jakinarazten denetik aurrera:

–Entitatearen gobernu, administrazio eta zuzendaritza organoen osaera.

–Organo horiek osatzen dituzten kargudunen zerrenda.

–Entitateak aurreko urtean kargudun bakoitzari ordaindutako ordainsari gordinak eta gainerako diru konpentsazioak. Sortu berriak diren entitateen kasuan, informazioa izanen da haien aurrekontuetan edo plan ekonomiko-finantzarioan jasotakoa.

–Entitatearen gobernu, administrazio eta zuzendaritza eginkizunetan ematen den dedikazioaren araubidea.

–Entitate onuradun aren urteko azken kontuen kopia bat.

Informazio hori entitate onuradunaren legezko ordezkariak sinatuta eta telematikoki aurkeztuko da, Nafarroako Gobernuaren Erregistro Orokor Elektronikoaren bidez, laguntza kudeatzen duen unitateari zuzenduta, honako eredu hauen arabera (I. eta II. eranskinak, gardentasun betebeharrari buruzko adierazpenaren eredua):

https://www.navarra.es/documents/48192/5726243/2+Declaracion+de+cargos+y+dedicacion_cas_eus.pdf/a4040dbc-5f38-6419-de18-be7af29f4cca?t=1651059276963

https://www.navarra.es/documents/48192/5726243/3+Declaracion+de+retribuciones+cas_eus.pdf/476d1d82-9ef4-7d25-7668-36cf9ae8c191?t=1651059275713

Aurreikusitako egoerak gertatzen ez direlako entitateak gardentasun betebeharrik ez badu ere, horren gaineko adierazpena aurkeztu beharko du.

Entitateak ekitaldi berean dirulaguntza bat baino gehiago jasotzen baditu, ez du informazioa errepikatu beharko dirulaguntza bakoitzerako, salbu eta hasieran eman zituen datuak aldatzen badira. Horretarako, entitateak identifikatu beharko du Foru Komunitateko Administrazioaren zein organoren aurrean aurkeztu zuen, eta noiz.

Betebehar hori bete ezean, ez da ordainduko onetsitako dirulaguntza.

Aurrekoa galarazi gabe, onuradun guztiak behartuak daude Administrazioari behar den informazio guztia ematera, aurretiazko errekerimendua eginda eta hamar eguneko epean, frogatzeko betetzen dituztela Gardentasunari, informazio publikoa eskuratzeari eta gobernu onari buruzko maiatzaren 17ko 5/2018 Foru Legearen II. tituluan jasotako gardentasun betebeharrak.

Errekerimenduan emandako epea bukatzen bada eskatutakoa bete gabe, hertsapen-isunak ezartzea erabakitzen ahalko da, 500 eurotik 5.000 eurora bitartekoak, interesdunari ohartarazpena egin ondoren eta entzunaldia emanda. Isuna hamabost egunetik behin errepikatuko da, errekerimendua bete arte. Isunaren zenbateko osoa ez da izanen dirulaguntzaren zenbatekoaren ehuneko bost baino handiagoa. Zenbatekoa zehazteko, ez-betetzearen astuntasuna eta proportzionaltasunaren printzipioa hartuko dira kontuan.

19. oinarria.–Ordainketa eskaera.

1. Laguntzak jaso ahal izateko, onuradunak ordainketa eskaera aurkeztu beharko du Nafarroako Gobernuaren web-orriko tramiteen katalogoan eskura dagoen atzemate programaren bidez.

2. Ordainketa eskaerarekin batera, onuradunak inbertsioen bukaeraren berri eman beharko du, baita justifikatu ere horiek nola bete diren eta ordainketak nola gauzatu diren laguntzaren xede ziren kontzeptuengatik; horretarako, aurkeztuko dira behar diren fakturak edo frogagiri baliokideak eta gastu eta inbertsio diruz lagungarri guztien ordainagiriak.

Onuradunak laguntza entitate hartzekodun bati lagatzea erabakitzen badu, ordainketa-eskaerarekin batera aurkeztu beharko du hori justifikatzen duen dokumentua.

20. oinarria.–Laguntzen ordainketa.

1. Dirulaguntzak ordainduko dira behin egiaztatuta dirulaguntza emateko oinarri izan zen jarduera egin dela eta oinarri arautzaile hauetan ezarritako betebeharrak eta konpromisoak bete direla.

Laguntzen ordainketa deialdian aurreikusitako aurrekontu ekitaldiaren kargura eginen da.

2. Onuradunak proposaturiko inbertsio plana gauzatzeko epea 2025eko uztailaren 1ean bukatuko da.

Ordaintzeko eskaera, fakturak, ordainketen frogagiriak, baimenak, erregistroak eta nahitaez aurkeztu beharreko gainerako dokumentazioa erantsita, aurkezteko epea 2025eko urtarrilaren 1ean hasi eta urte bereko uztailaren 1ean bukatuko da. Dokumentazioa zuzentzeko epea ematen ahalko da, beharrezkoa izanez gero. Kasu horretan, ez dira onartuko 2025eko uztailaren 1etik aurrerako fakturak edo ordainagiriak.

Epe horiek izanen dira, arrazoi justifikatuengatik eskatzen eta ematen ahal diren luzapenak ezertan eragotzi gabe, baldin eta luzapen horien iraupena, gehienez ere, 2025eko irailaren 1era artekoa bada eta inbertsio plana amaitzeko hiru hilabeteko epea baino lehen eskatu badira. Luzapena onartzen bada, amaiera data berriari aplikatuko zaio aurreko paragrafoan ezarritakoa, fakturei, ordainagiriei eta zuzentzeko epeari dagokienez.

Oro har, dirulaguntzak esleitzea eragin zuen jarduera gauzatu dela egiaztatu ondotik ordainduko dira dirulaguntzok. Horri dagokionez, ez da ulertuko jarduera gauzatua dagoela frogatu denik harik eta instrukzio organoak inbertsio plana bukatu dela frogatu eta aurkeztutako dokumentazioarekin bat dagoela egiaztatu arte.

3. Instrukzio organoak behar adina kontrol eginen ditu egiaztatzeko entitate onuradunak hartutako konpromisoak betetzen dituela eta inbertsioa aurkeztutako proiektuarekin bat datorrela. Kontrolen emaitzak ikusirik, bidezko ordainketak baimenduko ditu, eta laguntzak ordaintzeko ebazpen proposamena prestatuko.

4. Kontrol horiek egiteko, instrukzio organoak Foru Administrazioan edo beste administrazio batzuetan dauden erregistro ofizialetara edo eskura dauden bestelako informazio iturrietarako joko du, betiere laguntza ordaintzeko eskaera aurkezten den unean dagoen informazioaren arabera. Kontrol horien barnean, bisitak egiten ahalko dira ustiategietara, egiaztatzeko inbertsioak bukatu eta zuzen gauzatu direla, edo egiaztatzeko instrukzio organoak beharrezkotzat jotzen duen beste edozein alderdi.

Nekazaritzako Ustiategien Erregistroan kontsultatzen ahal diren parametroak zehazteko, onetsitako azken katalogazioaren araberako datuak erabiliko dira.

5. Instrukzio organoak egindako egiaztapenetan ondorioztatzen baldin bada beheranzko desbideratzeak daudela onuradunak aurkeztutako azkeneko ordainketa eskaerarekin alderatuta, hurrengo oinarrian aipatzen diren murrizketak eta baztertze-irizpideak aplikatuko dira.

21. oinarria.–Murrizketak eta bazterketak baremoa ezartzeko irizpideetan, laguntzetan eta ordainketetan.

1. Inbertsio plana ezarritako epean amaitzeko konpromisoa betetzen ez bada, ordainketa-eskaera epean aurkezten ez bada eta gardentasunari buruzko informazioa emateko betebeharra konplitzen ez bada, laguntza galduko da.

2. 11.1.b) oinarrian jasotako konpromisoa (nekazari aktiboarena eta ustiategiaren neurriarena) ez bada betetzen azkeneko ordainketaren aurretik, laguntzak galdu eginen dira, salbu ebazpen honen 4.1.e) oinarriko kasua gertatzen bada; hala izanez gero, laguntza ez da ordainduko harik eta onuradunak organo kudeatzaileari adierazten dion arte egunean dituela tributu arloko betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak.

3. 11.1. oinarriaren e) eta f) letretan jasotako konpromisoak (gastuen justifikazioarena eta kontrolen onarpenarena, hurrenez hurren) betetzen ez badira, laguntza osoa galduko da.

11.1. oinarrian g), h), i) eta m) letretan jasotako konpromisoak (informazioa ematearena, beste laguntza batzuen jakinarazpenarena, kontabilitatearena eta erregistroetako inskripzioarena, hurrenez hurren) betetzen ez badira, konpromisoari zuzenean lotutako laguntza galduko da. 11.1. oinarriaren j) eta k) letretan jasotako konpromisoak (agiriak gordetzearena eta azalpen plakak jartzearena, hurrenez hurren) betetzen ez badira, laguntzaren %50 galduko da.

4. Azken ordainketa egin aurretik egiaztatzen bada ez direla bete eskaeren hurrenkera finkatzeko puntuazioa ateratzeko aintzat hartutako balorazio irizpideak, puntuazio txikiagoa zegokiola eta, horren ondorioz, onuradun izaera galduko zukeela, laguntza guztia galduko da, salbu beren gain hasteko prozesua bukatu ez duten nekazari gazteen kasuan; haientzat, prozesu hori bukatzen den arte atzeratzen ahalko da egiaztapen hori.

Ondorio horietarako, baremazio irizpideak, onuradunak Nafarroako Landa Garapenerako 2014-2020 Programako beste neurri batzuetan parte hartzeari dagozkionak, bete direla ulertuko da baldin eta onuradunak, enpresa planaren bukaeran, frogatzen badu kasuko laguntzetatik kanpo gelditu dela deialdirako aurrekontu nahikorik ez egoteagatik.

5. Baldin eta, behin inbertsio plana gauzaturik, gauzatutako inbertsio diruz lagungarria onetsitakoaren %70 baino txikiagoa bada, egiaz gauzatutako inbertsioari egokituko zaio ordaintzen den zenbatekoa, eta %10eko penalizazioa izanen du, doikuntza egin ondoko laguntzaren gain kalkulatuta, Landa Garapeneko eta Ingurumeneko Departamentuak uste badu oraindik ere baliozkoak direla gauzatutako planak, bai teknikoki bai ekonomikoki.

6. Ordainketa eskaerari dagokionez, murrizketa hau aplikatuko da:

Baldin ordainketa eskaeran adierazitako laguntzaren zenbatekoa bada, eskaera horren onargarritasun azterketa egin ondoren, ordaindu beharreko zenbatekoa baino %10 handiagoa, ordaintzeko zehaztutako zenbatekoa beste horrenbeste gutxituko da.

Hala ere, ez da batere murrizketarik eginen onuradunak frogatzen badu ez dela diruz lagungarri ez den zenbateko hori sartu izanaren erantzulea.

7. Aurreko murrizketak eta bazterketak ez dira aplikatuko entitate onuradunak frogatzen badu ezinbesteko arrazoiengatik gertatu direla aldaketa horiek, hurrengo oinarriaren 3. puntuaren arabera, edo aurkezten baditu gerora sortutako eta pertsona onuradunari egotzi ezin zaizkion arrazoien frogagiriak.

8. Egiaztatzen bada onuradunak nahita egin duela gezurrezko adierazpen bat, esleitutako laguntzak bertan behera utziko dira, eta ordaindutako zenbateko guztiak berreskuratuko dira. Gainera, entitate onuraduna neurri horretarako laguntzetatik bazterturik geldituko da, ekitaldi horretan eta hurrengoan, deusetan galarazi gabe Dirulaguntzei buruzko azaroaren 9ko 11/2005 Foru Legean ezarririko zehapenak, edo adierazpen hori aurkezteko unean iruzurraren kontrako borrokarako indarrean diren prozeduretatik datozenak.

Aurreko paragrafoaren ondorioetarako, proformako faktura edo aurrekontu faltsuak aurkeztea nahita egindako adierazpen faltsutzat hartuko da.

9. Frogatzen bada onuradunak baldintza artifizialak sortu dituela laguntza jaso ahal izateko, 1306/2013 Erregelamenduaren 60. artikulua aplikatuz laguntzetatik kanpo geldituko da, eta, bidezkoa bada, laguntzengatik jasotako zenbateko guztiak itzuli beharko ditu.

22. oinarria.–Gerora bete beharreko konpromisoak.

1. Gerora bete beharreko konpromisoak dira onuradunak bere gain hartu dituenak, bost urtez horiei eusteko baldintzarekin, edo hiru urtez, Enpresa Txiki eta Ertainen kasuan, azkeneko ordainketa onesten duen ebazpenaren egunetik aurrera.

2. Hauek hartuko dira gerora bete beharreko konpromisotzat, oro har, era guztietako espediente eta onuradunentzat:

–Ekoizpen jarduera mantentzea, eta bere kokapenak programaren eremuan jarraitzea.

–Azpiegiturako edo inbertsioko elementuen jabetza mantentzea.

–Eragiketaren helburuak, izaera eta gauzatzeko baldintzak mantentzea, funtsezko aldaketarik gabe eta jatorrizko helburuak kaltetu gabe.

–Beren gain hasteko prozesuan ari diren gazteen kasuan, prozesu hori bukatzen denean betebehar hauek betetzea, eta oinarri honen 1. atalean ezarritako epeetan mantentzea: nekazari aktiboarena, ustiategiaren neurriarena eta laguntzaren intentsitatea zehazteko eta espedienteak lehenesteko erabili diren kalifikazioena. 11.1.b) eta c) oinarrian ezartzen dira betebehar hauek.

Konpromiso hori ez zaie aplikatuko finantza tresnek egin edo jasotako ekarpenei, ezta bestelako eragiketei ere, baldin ekoizpen jarduera bertan behera uzten bada iruzurrezkoa ez den porrotarengatik.

Ez zaie orobat aplikatuko inbertsiorako laguntzen onuradun diren pertsona fisikoei, baldin eta behin inbertsio eragiketa bukatu ondoan, laguntza bat hautatzen eta eskuratzen ahal badute Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 1309/2013 Erregelamenduaren arabera, kasuan kasuko inbertsioa zuzenean loturik baldin badago Globalizaziora Egokitzeko Europako Funtsaren laguntzaren bidez diruz laguntzen ahal den jarduera gisa identifikaturiko jarduera motari.

3. Hauek izanen dira gerora bete beharreko konpromisoak, laguntzaren intentsitateari lotuak:

a) Lehentasunezko nekazaritzako ustiategiaren izaera edo, hala bada, nekazaritzako kooperatibarena mantentzea.

b) Ustiategiaren kokapena mantentzea mendialdean, goi mendialdean, edo, mendialde nahiz goi mendialde izan gabe, muga natural garrantzitsuak dituzten tokietan.

4. Hauek izanen dira gerora bete beharreko konpromisoak, balorazio irizpideei lotuak, ordainketa egiteko unean egiaztatuko direnak 9. oinarriarekin bat etorriz:

a) Titularraren eta ustiategiaren baldintzak mantentzea, 2.b) puntuaren arabera; edo kalifikazio horiek lortzeko eskatzen diren gutxieneko baldintzak betetzea, neurriei, unitateko lan errentari eta nekazaritzaren arloko gizarte segurantzari buruzkoak.

b) Ustiategiaren kokapen geografikoa mantentzea, 2.c) puntuaren arabera.

c) Pertsona juridikoen kasuan, gobernu organoetan kideen %30 emakumeak izaten jarraitzea, eta kapital sozialaren %30 ere, gutxienez, emakumeen esku egotea, 2.e) puntuaren arabera.

d) Ustiategiko produktuak eraldatzeko edo merkaturatzeko inbertsioak mantentzea, 2.f) puntuaren arabera.

e) Ingurumena gehiago errespetatzen duten ekoizpen metodoak mantentzea, 2.h) puntuaren arabera.

f) Prestakuntza eta aholkularitza neurrietan parte hartzen jarraitzea, 2.i) puntuaren arabera.

g) Kalitate araubideen babespeko produktuak ekoizten edo prestatzen jarraitzea, 2.j) puntuaren arabera.

h) Onuradunak elkarte edo kooperatiba bateko bazkide izaten jarraitzea, 2.k) puntuaren arabera.

5. Ulertzen da aurreko 2. puntuko konpromisoa beti dela onuradunak hartutako konpromisoa. 3. eta 4. puntuetako konpromisoak automatikoki hartu direla ulertuko da laguntza eskaeran zehazki sartu badira, laguntzaren intentsitatea handitzeko edo eskaeren hurrenkerarako balorazio irizpideetan parte hartzeko, eta laguntza esleitzeko edo ordaintzeko unean baliozkotu badira.

23. oinarria.–Gerora bete beharreko konpromisoen murrizketak.

1. Oinarri arautzaile hauetan azaldutako gerorako konpromisoak betetzen ez badira, laguntzak itzuli beharko dira osoki edo partez, Dirulaguntzei buruzko 11/2005 Foru Legearen 34. eta 35. artikuluekin bat.

2. Konpromiso horiek noraino ez diren bete mailakatu eginen da, ondoren ezartzen diren irizpideekin bat, eta, horien arabera, jasotako laguntza itzultzeko portzentajeak kalkulatuko dira, baita legez ezarritako berandutze-interesak ere.

a) Egiaztatzen bada 22.2 oinarria ez dela bete, ezarritako salbuespenak kenduta, ondorio hauek izanen dira:

  • I) Ekoizpen jarduera bertan behera uzten bada, edo programaren eremutik kanpoko beste toki batera eramaten: jasotako laguntzaren %100 itzuli beharko da.

Honi dagokionez, onuradun batek, azken ordainketaren ondoren erabakitzen badu nortasun juridikoa duen entitate batean sartzea edo aldatzea, bere ustiategia osorik edo hein batean jarriz, ez da ulertuko bertan behera utzi duela konpromisoa, baldin eta: onuraduna bere baitan hartu duen entitateak lehentasunezko nekazaritza ustiategiaren izaera badu; ustiategiaren nekazaritzako lan unitateak –hots, entitate berriaren kapital sozialean daukan partaidetza kontuan hartuta onuradunari dagozkionak– balio berekoak edo handiagokoak baldin badira, benetan ekarri dituen ekoizpen unitateekin alderatuta, eta entitate berriak bere gain hartzen baditu gerora bete beharreko konpromisoak.

Orobat, ulertuko da jarduera mantentzen dela, onuradunak erretiroa hartzen duelarik, ustiategia beste ustiategi bati eskualdatzen bazaio, eta hura lehentasuneko gisa katalogaturik badago eskualdaketa baino lehenago, edo bere gain hasten ari den gazte bati, eta hark hartzen baditu gazteak beren gain hasteko laguntzetan ezarritako konpromisoak, titular berria subrogatzen bada etorkizunean bete beharreko konpromisoak mantentzeari dagokionez.

  • II) Diruz lagunduriko inbertsioen jabetzan aldaketarik izan bada, eta onuraduna ez bada jada ondasunaren erabiltzaile bakarra, salmenta, lagapen, alokatze edo antzeko beste sistema baten ondorioz: ondasun horregatik jasotako laguntzaren %100 itzuli beharko da.
  • III) Funtsezko aldaketa bat gertatzen bada, eragiketaren izaera, helburuak edo gauzatzeko baldintzak ukitzen dituena, eta horrek jatorrizko helburuei kalte egiten badie: jasotako laguntzaren %100 itzuli beharko da. Funtsezko aldaketatzat hartuko da azkeneko ordainketaren unean zeuden Europako Dimentsio Unitateen %40 baino gehiago murrizten badira.
  • IV) Beren gain hasten ari diren gazteen kasuan, nekazari aktiboaren izaeraren betebeharra edo ustiategiaren gutxieneko neurriarena betetzen ez bada: jasotako laguntzaren %100 itzuli beharko da.

b) Titularraren eta ustiategiaren baldintzak mantentzea.

  • I) Egiaztatzen bada lehentasunezko ustiategiaren izaera edo titularrarena konpromisoko lehenbiziko urtean galdu dela, jasotako laguntzaren %50 itzuliko da, bigarren urtean %30, eta hirugarrenean %15.
  • II) Konpromiso hau ez da hartuko bete gabetzat baldin ustiategiak ez badu bere dimentsioa murrizten Europako Dimentsio Unitateen %40 baino gehiago.

c) Ustiategien kokapen geografikoa mantentzea. Mendialdean edo, mendialdea edo goi mendialdea izan gabe, muga natural garrantzitsuak dituen toki batean dagoen ustiategiaren izaera galtzen bada konpromisoko lehenbiziko urtean, jasotako laguntzaren %50 itzuliko da, bigarren urtean %30 eta hirugarrenean %15. Konpromiso hau ez da hartuko bete gabetzat ustiategiak guztira duen azalerak jarraitzen badu mendialdean edo, mendialdea edo goi mendialdea izan gabe, muga natural garrantzitsuak dituen toki batean.

d) Ez bada betetzen, pertsona juridikoen kasuan, gobernu organoetan kideen %30 emakume izateko konpromisoa, jasotako laguntzaren %20 galduko da, salbu ezinezkoa bada, materialki, konpromisoa betetzea.

e) Ez bada betetzen ekoizpena ingurumena gehiago errespetatzen duten metodoen bidez gauzatzen jarraitzeko konpromisoa, jasotako laguntzaren %30 itzuli beharko da lehenbiziko urtean, %20 bigarren urtean eta %10 hirugarrenean.

f) Ez bada betetzen prestakuntza eta aholkularitza neurrietan parte hartzen jarraitzeko konpromisoa, jasotako laguntzaren %30 itzuli beharko da lehenbiziko urtean, %20 bigarren urtean eta %10 hirugarrenean.

g) Ez bada betetzen kalitate araubideek babestutako produktuak ekoizten edo lantzen jarraitzeko konpromisoa, jasotako laguntzaren %30 itzuli beharko da lehenbiziko urtean, %20 bigarren urtean eta %10 hirugarrenean.

h) Ez bada betetzen elkartea edo horietako bateko bazkidea izaten jarraitzeko konpromisoa, jasotako laguntzaren %30 itzuli beharko da lehenbiziko urtean, %20 bigarren urtean eta %10 hirugarrenean.

3. Aurreko ataletan aipatzen diren konpromisoak ez dira hartuko bete gabetzat ezinbesteko kasu edo salbuespenezko inguruabar hauek gertatzen direnean:

a) Onuraduna hiltzea.

b) Onuradunak lanerako ezintasun luzea izatea.

f) Ustiategia edo haren zati handi bat desjabetzea, eskaera aurkeztu zuenean ezin bazen aurreikusi. Ustiategiaren zati handi bat dela ulertuko da baldin Europako Dimentsio Unitateen %40 baino gehiago murrizten bada.

d) Hondamendi natural larria, ustiategiko lurretan edo instalazioetan kalte nabarmena eragin duena.

e) Ustiategiko eraikinen edo instalazioen suntsipena, istripuz.

f) Epizootia edo landareen gaitza, onuradunaren azienda edo labore guztiak edo zati bat kaltetu dituena.

4. Ezinbesteko kasuak edo salbuespenezko inguruabarrak gertatuz gero, onuradunak edo haren eskubidedunak idatziz jakinarazi beharko du, froga egokiak erantsita, gertakaria izan eta hogeita hamar egun balioduneko epean, eta betiere instrukzio organoak kontrola egin behar duela adierazi edo hura gauzatu baino lehenago.

24. oinarria.–Beste laguntza batzuekiko bateragarritasuna edo bateraezintasuna.

Laguntza hauen onuradunek ezin izanen dute xede eta helburu bererako beste laguntzarik eskatu, salbu eta hala aurreikusten bada Batasuneko, Espainiako eta Nafarroako araudian eta Nafarroako Foru Komunitateko Landa Garapenerako 2014-2020 Programan.

Dirulaguntzen zenbatekoa ez da inola ere izanen, ez bakarrik ez beste batzuekin batean, dirulaguntzaren xedea den jardueraren kostua baino handiagoa, ezta ezarritako intentsitate gordinak baino handiagoa ere.

25. oinarria.–Emandako dirulaguntzen publikotasuna.

Oinarri arautzaile hauen esparruan emandako laguntzen publikotasunak jarraituko die kasuan-kasuan aplikatu beharreko Europar Batasuneko arauei, baita haiek garatzen dituzten edo haien transposizioa diren arau nazionalei ere.

II. ERANSKINA

Inbertsio moduluak

KONTZEPTUA

EUROAK / UNITATEA

FINKAK HOBETZEA

1.–Hustubide berriak (erauzketa, lurrak zabaltzea edo karga eta garraioa)

–euroak/m³

1,75

–euroak/metro lineala

3,50

2.–Ubideak garbitzea (erauzketa, lurrak zabaltzea edo karga eta garraioa)

–euroak/m³

1,45

–euroak/metro lineala

2,85

3.–Lur erauzketa eta tarte aldakorretarako garraioa, buldozer bidezkoa/m³:

0,78

4.–Lur erauzketa pala kargatzailearekin, eta kamioian garraiatzea, finkaren barnean/m³

2

5.–Lur erauzketa beldar-traktorearekin, eta are-makina motordunean garraiatzea, finkaren barnean/m³ lur

1,45

6.–Nibelazioa edo landare geruza kentzea are-makina motordunarekin, finkaren barnean/m³ lur

1

7.–Arroka erauzketa, baita karga eta garraioa edo lurperatzea ere/m³

25,30

8.–Zangak, putzuak etab. hustea/m³

14,95

9.–Material solteak kargatzea eta finkatik kanpo garraiatzea/m³

2,30

10.–Drainatzeak

10.1. Geotestila drainatzeetarako euroak/ml

1,15

10.2. Hodi eta legarrez drainatzea euroak/ml

9,20

10.3. Legar edo hodiz drainatzea euroak/ml

6,90

10.4. Drainatzea hodi bikoitzarekin, gehikuntza metro linealeko

5,75

11.–PVCzko lurpeko hodia, finkan noizean behin sartutako ura ateratzeko, euroak/ml

18,40

12.–Luberritzeak eta sasi garbiketak

12.1. Lur ez sasitsua/ha

575

12.2. Lur sasitsua/ha

1.230,50

12.3. Sasi-garbitzea, %50etik beherako sastraka dagoela (hektareako)

264,50

12.4. Sasi-garbitzea, %50etik gorako sastraka dagoela (hektareako)

506

13.–Bestelakoak

13.1. Ureztapeneko etxola, zolata barne/m²

690

13.2. Kutxa motako armairua automatismoak babesteko (unit.)

445

13.3. Telekontrola (unit.)

1.725

LURZATIKO EKIPAMENDUA NEKAZARITZAKO INTERES PRIBATUKO UREZTAPEN INSTALAZIOETARAKO

1.–Aspertsio bidezko ureztapena

1.1. Aspertsio bidezko ureztapena, lurpeko estaldura osokoa (euroak/ha)

–Azaleko instalazioak < 2 hektarea

4.830

–Azaleko instalazioak >= 2 hektarea eta < 5,5 hektarea

4.255

–Azaleko instalazioak >= 5,5 hektarea eta < 10 hektarea

3.795

–Azaleko instalazioak >= 10 hektarea

3.450

1.2. Aspertsio bidezko ureztapena, azaleko estaldurakoa/ha

2.990

2.–Tantakako ureztapena

2.1. Tantakako ureztapena (euroak/ha).

2.760

2.2. Lurperatutako tantakako ureztaketa (euroak/ha)

4.025

3.–150 metro baino gutxiagoko erradioa duen edo 7 ha baino gutxiagoko azalera ureztatzen duen pibotaren bidezko ureztaketa. (Hektareako). Lurpeko estaldura osoko aspertsio bidezko ureztapenaren modulua aplikatuko da, lurzatiaren azalerari dagokiona.

4.–Pibotaren bidezko ureztapena, 150 metroko erradioa edo handiagoa duenean eta 7 ha baino gehiagoko azalera ureztatzen duenean. (Pibotaren metro linealeko)

230

5.–Ureztapen mistoa, pibot eta aspertsio bidezkoa, izkinetako sistema lurperatua duena:

5.1. Pibota, 150 metroko erradioa baino txikiagoa duena edo 7 ha baino gutxiagoko azalera ureztatzekoa eta estaldura osokoa. (hektareako). Lurpeko estaldura osoko aspertsio bidezko ureztapenaren modulua aplikatuko da, lurzatiaren azalerari dagokiona.

5.2. Pibota, 150 metroko erradioa edo handiagoa duena eta 7 ha baino gehiagoko azalera ureztatzekoa eta estaldura osokoa (a+b)

a) Pibotak ureztatutako azalerarako. (Pibotaren metro linealeko)

230

b) Izkinetako estalduraren bidez ureztatutako azalera, a+b lurzatiaren azaleraren adinakoa edo txikiagoa izanda. (hektareako)

5.405

5.3. Zenbait pibot: azalera osoa 2 pibotez edo gehiagoz estaltzen bada, aurrekontu diruz lagungarria kalkulatzeko erabilgarri den erradioa izanen da 150 metro lineal baino erradio handiagoa duten piboten erradioen batuketa, betiere horietariko bakoitzak 7 ha baino gehiago ureztatzen baditu. Piboten erradioa 150 metro lineal baino gutxiagokoa bada edo 7 ha baino gutxiagoko azalera ureztatzen badute, haien azalerari 3. ataleko kopurua aplikatuko zaio. Izkinetako gainerako azalerari 5.2.b ataleko kopurua aplikatuko zaio

Aurrekoen konbinazioa

6.–Ureztapena alboko aitzinamenduaren bidez

6.1. 3., 4. edo 5. ataletako moduluak aplikatuko dira.

6.2. 6.1 puntuaren arabera kalkulatutako aurrekontu babesgarria handituko da instalazio osagarrien eta makinaren kontrolaren kontzeptuagatik. (makina bakoitzeko).

6.670

7.–Hipodromo bidezko ureztapena

7.1. 3., 4. edo 5. ataletako moduluak aplikatuko dira.

7.2. 7.1 puntuaren arabera kalkulatutako aurrekontu babesgarria handituko da instalazio osagarrien eta makinaren kontrolaren kontzeptuagatik. (makina bakoitzeko).

11.845

ORDAINSARIAK

1.–Laguntzen eskaeraren tramitazioaren eta inbertsio plana egitearen ordainsari teknikoak

690

2.–Memoria baloratuaren ordainsari teknikoak

690

3.–Proiektuaren ordainsari teknikoak: obra gauzatzeko aurrekontuaren gaineko %

%5

4.–Obra zuzendaritzaren ordainsari teknikoak: obra gauzatzeko aurrekontuaren gaineko %

%5

5.–Beste azterketa batzuen ordainsari teknikoak

690

Iragarkiaren kodea: F2215237